سه شیر در آغوش هولیگان‌ها‌!

آفتاب یزد ـ رکسانا رضایی: سه نبرد دیگر برای داغ تر شدن تنور جام جهانی.این بار ادن‌ها‌زارد و پسران بروکسل، پانامای گمنام را به توپ بستند تا از حالا برای تسخیر جام خیز بردارند. شاگردان روبرتو مارتینس به سادگی نوشیدن یک فنجان قهوه، مردان کانال پاناما را له کردند تا پس از سال‌ها‌ به یک مدعی تمام عیار بدل شوند.آن سوتر مورچه‌ها‌ی پاناما جز زانو زدن و تحقیر شدن چاره‌ای نیافتند.
کیلومترها دورتر از سوچی نبرد دیگری درگرفت که جز سرافکندگی آسیا فرجام دیگری نداشت.چشم فندقی‌ها‌ی کره جنوبی که آمده بودند همچون ایران ترکتازی کنند در دام تاکتیک‌ها‌ی زردهای سوئد گرفتار شدند و به خاک نشستند. سوئد بدون زلاتان گرچه ابهت گذشته را نداشت اما ظهور مردانی چون لارسن، برگ، فورسبرگ و اولسون نوید حضور تیمی زهردار را در ادامه جام داد.حالا سوئد با رد شدن از کنار چشم بادامی‌ها‌ به سه امتیاز شیرین زنگ اول دل خوش کرده است.
در آخرین نبرد دوشنبه شب در ولگوگراد طلسم کهنه سه‌شیرها شکست و تفنگداران بریتانیا با شکار پرندگان کم جان تونسی جشن گرفتند تا تب لندن زیر پای هولیگان‌ها‌ به چهل درجه برسد. شاید عصر افول سه شیر به آخر رسیده باشد و اسلاف گری لینه کر و پیتر شیلتون برای اعاده حیثیت هم که شده سیمای جدیدی از انگلستان را در دیده‌ها قرار دهند. هر چند تونس رقیب دندان گردی نبود اما سه امتیاز ایستگاه اول برای پسران گرت ساوت گیت شیرین تر از قند بود. حالا استرلینگ، هندرسون، یانگ و کین می‌توانند به بالا رفتن از پلکان شادی و پایان دادن به یک عمر تراژدی امیدوار باشند.
اما در ادامه جام جهانی، امروز چهارشنبه پرتغال با رونالدو به ملاقات مراکش زخم خورده می‌رود،‌ اروگوئه برای کسب دومین پیروزی در روستوف برابر عربستان زمین‌گیر شده صف آرایی خواهد کرد و بالاخره پسران کی روش در کازان به دیدار اسپانیا می‌روند. ستیزی که می‌تواند بسیاری از زوایای تاریک گروه مرگ را روشن کند.


پس تا شب از کنار جعبه رنگی تکان نخورید لطفا. شاید امشب ایران تا
صبح نخوابد.