شکار لاروخا در شب مهتابی کازان!

آفتاب یزد ـ امید مافی: به روز موعود رسیدیم. روزی که قرار است حماسه تکرار شود و ایران در حوالی سیبری به زیبایی اش ادامه دهد.پس از آنکه هشتاد میلیون قلب به هم پیوند خورد و با یک ضربان مشترک، تیم مراکش را از سر راه برداشتیم، حالا نوبت به عبور از سمت دیگر تنگه جبل الطارق رسیده و باید از کنار اسپانیا رد شویم. غول بزرگ فوتبال جهان با ستاره‌ها‌ی بی‌افول که می‌خواهد از جام جهانی با دست پر به مادرید برگردد و خواب‌ها‌ را تعبیر کند.
مات کردن اسپانیای بزرگ در کازان کار سهلی نیست اما اخلاف آرش کمانگیر می‌توانند میان خیال‌ها‌ی شبانه یک ملت سرهای خود را مقابل توپ چرمی بگذارند و فرصت تولد عشقی نایاب را به اردوی ایران دهند.گاه می‌توان آنچنان غرق زیبایی سرزمین گربه‌ای شکل شد که الهه فوتبال را بهانه‌ای برای شیدایی قرار داد. برای اشکی که پس از جهانگشایی جاری می‌شود.
مردان کارلوس کی‌روش خوب می‌دانند که امشب با هرم نفس‌ها‌ی هشتاد میلیون سینه چاک وطن می‌توان کاری کرد کارستان و با مردن تا پای بردن، جهان را لبالب از عطر ایران کرد. شمیم روحبخش سرزمین مادری.
اما سینیور برای آنکه پشت استعاره‌ها‌ بایستد و دوباره گیتی را مبهوت کند امشب به یازده تکاور سلحشور نیاز دارد.تفنگچی‌ها‌یی که تمام خطوط ذهن‌شان حامل پیام توده باشد.آن‌ها‌ که منتظرند تا با تلنگری در کازان جشن شادی برپا کنند و از پلکان جاودانگی بالا روند.


به نظر می‌رسد فرمانده پرتغالی به ترکیب تیم پیروز خاکریز اول چندان دست نزند و شبیه ترین موجودات به یوزهای زیبا و
با صلابت را راهی میدان کند. ما درون قفس توری ایران علیرضا بیرانوند را داریم که ثابت کرده می‌تواند با انگشتان چسبناکش قفل محکمی به قفس توری ایران بزند و مجوز پاگشایی را از دیه‌گو کاستا، جرارد پیکه، ایسکو، سرخیو راموس، اینی‌یستا و دیگر ستاره‌ها‌ی آندلس بگیرد. در دیوار دفاعی تیم ملی نیز حضور صخره بلندی چون مرتضی پورعلی گنجی ضامن بقای تیمی است که تمام راه‌ها‌ را به روی مهاجمان اسپانیا خواهد بست. ما در دیوار دفاعی خود سیم خاردارهای بلند دیگری چون سید مجید حسینی و پژمان منتظری را داریم که با همراهی حاج صفی و رضاییان می‌توانند ایستگاهی متروک را پیش روی ماتادورها قرار دهند و در جهنمی ترین دقایق، عصای دست تیم ملی شوند.
برای بستن کمربند میانی ایران نیز دست کارلوس باز است و می‌تواند با ارنجی مناسب تپانچه‌ها‌ را به سمت دروازه "دخه آ" بگیرد. مسعود شجاعی که حالا به سرد و گرم چشیده‌ترین مرد اردوی ایران بدل شده در قامت کاپیتان نقش چشمگیری درشلیک گلوله‌ها‌ و تسخیر قلعه اسپانیا دارد. او کنار خود پاسور بی بدیلی چون علیرضا جهانبخش را می‌بیند که آماده است لقمه‌ها‌ی آماده را در اختیار خط آتش بگذارد و با سانترهای مواج خود سازمان دفاعی تیم حریف را غرق در آشفتگی سازد. کی‌روش در نبرد امشب شاه مهره‌ای را از آستین خود بیرون خواهد آورد که بزرگترین سورپرایز آوردگاه کازان خواهد شد. سعیدعزت‌اللهی پسر خوب انزلی که ثابت کرده می‌تواند فاتح نبردهای تن به تن باشد و حالا که مجوز حضور در زمین را دریافت کرده به حتم سهم وافری در سربلندی ایران خواهد داشت. اما در
اردوی تیم ملی اشکان دژاگه را هم داریم؛ توپچی جنگنده آبدیده شده در ناف اروپا که قادر است در طرفه العینی گرد و خاک به‌پا کند و با ساق‌ها‌ی آغشته به باروت نسخه اسپانیای تا بن دندان مسلح را بپیچد. از کنار وحید امیری نیز نباید به سادگی بگذریم، همو که در ایستگاه اول نقش موثری در خارج کردن قطار مغرب از ریل‌ها‌ی آرامش داشت و به قدر تمام عمرش دوید. شاهنامه فوتبال ما پر از قهرمانانی اساطیری است.جنگاورانی چون امید ابراهیمی که جان می‌دهند و بر خاک می‌افتند تا وطن افلاکی شود. مهره‌ها‌یی دارد که می‌توانند در ارتفاع بلندترین قله‌ها‌ی جهان بال بگشایند و تکلیف سیم خاردارهای اسپانیولی را روشن کنند. یک سردار آماده که همچون تیر از چله کمان رها خواهد شد و برای منفجر کردن بمب شادی کافیست مجالی یابد و با اتکا به هوش سرشار خود سنگر رقیب را گلوله باران و نام خود را روی تمام گلوله‌ها‌ حک کند. مهدی طارمی و گوچی دنیا‌دیده نیز برای سوگوار کردن ارتش لاروخا کاملا آماده‌اند. آن‌ها‌ با اشاره‌ای از سوی کارلوس بر سر قرار حاضر خواهند شد و جغرافیای خوشبختی را لمس خواهند کرد.
به هر حال، همه چیز برای سرودن نغمه سرفرازی آماده است. امشب وقتی ماه به وسط آسمان هجرت کند و دل‌ها هزار راه رود، نوبت عاشقی فرا خواهد رسید. امشب سربازان ایران به قدرشناس‌ترین جنگجویان جهان بدل می‌شوند و به عشق ملت، اسپانیای مغرور را به درختی خشک و به پهلو افتاده بدل می‌کنند. امشب هیه‌رو افسانه‌ای روی نیمکت آندلسی‌ها‌ به خوش اقبال‌ترین نعش روی زمین بدل خواهد شد.امشب زیبایی و چشم‌نوازی ایران حواس تمام دنیا را پرت خواهد کرد.
تا لحظه موعود پلک نخواهیم زد و منتظر می‌مانیم تا شوالیه‌ها‌ی این خاک پرگهر در قید هیچ مکانی نگنجند. ما امشب سر بر شانه آرامش، تمام مرزها را در می‌نوردیم. این خط و این نشان!