جنایت سعودی؛ سکوت جـهانی

یمن همچنان درگیر بحراني‌ترین جنگ قرن بیست و یکم است و معلوم نیست چه زمانی این بحران تمام شود. قحطی و بیماری‌های مهلک، مردم این کشور را تهدید می‌کند و تنها چیزی که برای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، ارزش ندارد، جان مردم بیگناه است. عربستان از هفت سال پیش تا الان، بر سر مردم این کشور بمب ریخته و همچنان حلقه محاصره اقتصادی را حفظ کرده است.خواسته های بلند پروازانه و نابحق سعودی ها، آنقدر مضحک است که ارزش مطرح شدن ندارد اما معلوم نیست چرا باید کشوری که تمام قوانین حقوق بشری را زیر پا می گذارد، حتی عضو سازمان ملل باشد.
در چند روز اخیر، بندر حدیده یمن به یکی از اصلی ترین محل های درگیری نیروهای ائتلاف عربی به سرگردگی رژیم سعودی بدل شده و فاجعه انسانی در این شهر به تیتر اخبار رسانه‌های منطقه ای و بین المللی بدل تبدیل شده است. الحدیده همان طور که پیشتر هم در همین صفحه به آن پرداختیم یکی از شاهراه های اصلی ارتباط یمن با دنیای خارج برای ورود مواد غذایی و وسایل بهداشتی است. با کنترل این شهر توسط ائتلاف عربی، پازل آخر جرم و جنایت سعودی‌ها تکمیل می شود و یک نسل کشی تمام عیار رخ خواهد داد. معلوم نیست که چرا مدافعان حقوق بشر درباره این جنایت سعودی ها، «خفه خون» گرفته اند و در مقابل این حجم از تحوش و نقض حقوق بشر، سکوت اختیار کرده اند. معلوم نیست باید چه وسعتی از کشتار رخ دهد که دنیا به جنایت های سعودی، واکنش نشان دهد. اگر یک درصد این فجایع در یکی از کشورهای غیر متحد با آمریکا و غرب رخ می داد، دنیا را در بوق و کرنا می کردند که چه ها نشده است! اما چون دلارهای نفتی اقتصاد آمریکا و غرب را شارژ می‌کند، بنابر استانداردهای دوگانه، سکوت در مقابل جنایت به استراتژی واشنگتن و متحدانش تبدیل شده است.
درباره درگیری های دیروز سه شنبه
درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن با نیروهای ائتلاف عربستان در فرودگاه الحدیده طی دیروز سه‌شنبه رخ داد.


محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارا... یمن درباره درگیری‌های امروز اظهار داشت، درگیری‌ها در جنوب فرودگاه الحدیده تحت پوشش هوایی گسترده ائتلاف سعودی ادامه دارد.
البخیتی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند مانع از پیشروی ائتلاف سعودی به سمت فروگاه شوند و به نیروهای دشمن خسارت سنگینی وارد کردند.یک منبع نظامی یمنی نیز گفت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن انبار سلاح‌های نیروهای وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن را در جنوب شهرستان الدریهمی منهدم کردند.المیادین نیز گزارش داد، در جنایت جدید ائتلاف سعودی، جنگنده‌های این ائتلاف اتوبوس حامل مسافران را در نزدیکی جوله الغراسی در الحدیده هدف گرفتند که طی آن شش غیرنظامی کشته شدند.نیروهای متجاوز سعودی یک هفته بعد از درگیری در اطراف فرودگاه الحدیده امروز گویا وارد ورودی فرودگاه شده‌اند همه اخبار حکایت از شروع جنگی خیابانی دارد.
چرا فرودگاه الحدیده، مهم است؟
تصرف این فرودگاه پیروزی استراتژیک ارزشمندی برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شمار می‌رود. مقامات نظامی این کشورها مدعی‌اند که می‌توانند این بندر کلیدی را که به خوبی از آن محافظت می‌شود در کوتاه مدت تصرف کنند بی آنکه زنجیره ارسال کمک‌های بین‌المللی به یمن گسسته شود.تصرف بندر حدیده از سوی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان می‌تواند شورشیان حوثی را در ضعیف‌ترین موقعیت از زمان آغاز جنگ داخلی یمن قرار دهد. از دست دادن کنترل بندر حدیده همچنین به معنای قطع ارتباط دریایی نیروهای حوثی با خارج خواهد بود.نیروهای ائتلاف هفت روز پیش حمله به حدیده را به این هدف آغاز کردند که بتوانند توازن سیاسی نظامی منطقه را به سود عربستان سعودی و متحدانش در برابر ایران، حامی اصلی حوثی‌ها تغییر دهند.این در حالی است که محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران روز سه‌شنبه گفت: «در یمن ‌پیروزی نزدیک است و در روزهای اخیر شاهد شکست ائتلاف عربی و کشورهای غربی در حدیده هستید و در آینده نزدیک‌ شاهد پیروزی ملت یمن خواهیم بود.»این عملیات نظامی تاکنون جان ده‌تن غیرنظامی را گرفته و کار گروه‌های امدادرسان را در این شهر بندری مختل کرده است. شهری که شاهرگ حیاتی کمک‌رسانی به میلیون‌ها شهروند یمنی نیازمند است.سازمان ملل متحد پیش از آغاز این نبرد و در نخستین روزهای آن نیز پیوسته هشدار داده است پیامدهای این عملیات می‌تواند بزرگترین بحران انسانی کنونی جهان را وخیمتر کند. این سازمان می‌گوید ۲۲ میلیون یمنی به کمک نیاز دارند و از این میان ۸/۵ میلیون تن از آنان در مرز گرسنگی‌اند.