توضیحات فیروزآبادی و دستور رئیس کل دادگستری تهران درباره ویلای لواسان

روز گذشته واکنش به ماجرای ویلای مصادره ای مورد استفاده رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح وارد مرحله جدیدی شد و سرلشکر فیروز آبادی با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره مسائل پیش آمده در زمینه ویلای لواسان ارائه کرده بود؛ همزمان رئیس کل دادگستری تهران هم از وصول دادخواستی برای رفع تصرف از این ملک خبر داد و دستور رسیدگی دقیق و سریع این موضوع را صادر کرد. به گزارش تسنیم و فارس، سرلشکر سید حسن فیروز آبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه ای با اشاره به مسائل پیش آمده درباره ویلای لواسان با اشاره به دستور گذشته رهبر انقلاب مبنی بر تحویل این ویلا به وی نوشت: محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود چهار اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود 70 تا 100 سال پیش است و جزئیات آن در متن سند آمده است.
 این محل 22 سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد
وی در ادامه تصریح کرد: این محل 22 سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد. درباره مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه ان شاء ا... اقدام خواهد شد. رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح در این اطلاعیه همچنین تأکید کرده که از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده است. دربخشی از صورت جلسه تحویل ملکی که فیروزآبادی منتشر کرده است تاریخ تحویل ساختمان مربوط به سال 78 است و عبارت فاقد تأسیسات بهداشتی هم در آن درج شده است.
پلیس تهران: هیچ دستور قضایی از سوی مقام قضایی به پلیس ارجاع نشده است


روز گذشته  سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ نیز در پاسخ به سوالی درباره ویلای لواسان گفت: «در مورد این ویلا هیچ دستور قضایی از سوی مقام قضایی به پلیس ارجاع نشده است.» این درحالی است که پیشتر محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با فارس مدعی شده  بود: «مسئولان ستاد (اجرایی فرمان امام(ره)) بیان کردند که حکم قضایی تخلیه ویلا نیز صادر شده است اما نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی و مسئول اجرای حکم از اجرای آن استنکاف کرده اند».
اسماعیلی: روز گذشته دادخواستی برای رفع تصرف از این ملک واصل شد
در همین حال غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ماجرای تصرف ویلایی 10 هزار متری در لواسان توسط یکی از مقامات کشور، اظهار کرد: درباره موضوع ویلای لواسان صرف نظر از صحت و سقم این موضوع، آن چه ما قطعا به عنوان دستگاه قضایی اعلام می‌کنیم این  است که تا امروز از ناحیه نهادی که مالکیت قانونی ملک مذکور را داشته هیچ درخواست و دادخواستی مبنی بر تخلیه، خلع ید و رفع تصرف به مرجع قضایی در تهران و حوزه لواسان واصل نشده و در نتیجه از ناحیه دستگاه قضایی هیچ حکم و دستوری در این باره صادر نشده است. وی اضافه کرد: این ادعا که با مماشات دستگاه قضایی در اجرای حکم تصرف ادامه یافته، کذب است و ناشی از بی اطلاعی اظهار کنندگان این ادعاست و تا کنون چنین حکمی از سوی دستگاه قضایی صادر نشده چون تقاضایی نبوده است. رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: البته قبل از حضور در این جلسه، ساعت 14:30 روز سه شنبه دادخواستی از نهاد ذی ربط مبنی بر رفع تصرف از این ملک به حوزه قضایی لواسان واصل شده است. وی افزود: با شنیدن این خبر دستور اکید صادر کرده بودم که در صورت وصول چنین تقاضایی با سرعت و دقت رسیدگی صورت گیرد. با رعایت موازین قانونی برای هفته آینده تعیین وقت شده تا دادگاه به این موضوع رسیدگی کند.
ورود دیده بان شفافیت و عدالت به پرونده ویلای لواسان
در همین باره احمد توکلی رئیس دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا دیده بان شفافیت در قبال نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی سکوت کرده است؟ گفت: «ما سکوت نکرده ایم و روز گذشته(سه شنبه) در هیئت مدیره دیده بان تصویب شد این نامه بررسی وابعاد آن مشخص شود تا دیده بان در چند روز آینده درباره ویلای مصادره ای که آقای فیروزآبادی در آن ساکن است اعلام نظر کند». چندی پیش جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به دادستان تهران خواستار تخلیه این ویلا توسط سرلشکر فیروز آبادی شده بود که به گفته مسئولان این تشکل، رهبر انقلاب نیز دو مرتبه دستور تخلیه این مکان را داده اند اما اجرایی نشده بود.