ارتش یمن: هرگونه طرح سازمان ملل برای تسلیم بندر الحدیده غیرقابل پذیرش است

بخش اخبار جهان: ارتش و نیروهای انصارالله یمن با مقاومت دلیرانه وانجام کمین،متجاوزان را در الحدیده به محاصره در اورده و این بندر را به باتلاق مزدوران سعودی تبدیل کردند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ائتلاف عربستان در شکستن محاصره نیروهای خود در اطراف بندر الحدیده شکست خورده است.شرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مصاحبه با المیادین گفت: نیروهای ائتلاف عربستان درباره پیروزی‌های وهمی صحبت می‌کنند. صحبت این نیروهای درباره پیشروی در الحدیده تنها توهم است. ارتش و کمیته‌های مردمی توانسته‌اند کنترل اوضاع را به دست گرفته و نیروهای مهاجم را محاصره کنند.
وی گفت: ائتلاف عربستان در شکستن محاصره نیروهایش به‌رغم افزایش حملات هوایی شکست خورده است.لقمان تاکید کرد: تمامی متجاوزانی که در درگیری‌های جبهه ساحل غربی شرکت داشتند در محاصره‌اند. شبکه‌های عبری و عرب زبان از پیشروی‌ها و پیروزی‌های میدانی می‌گویند حال آنکه میدان نبرد بهترین گواه است. آنان از چند روز قبل اعلام کردند وارد فرودگاه الحدیده و حتی وارد خیابان ستین در الحدیده شده‌اند، اما تمامی این خبر‌ها توهماتی بیش نیست، بزرگ‌ترین دستاورد آنان در این چند روز پیشروی ناچیزی در خط ساحلی بود که آن مکان نیز خالی از جمعیت است. مسیر‌های استقرار آنان، فازه در فاصله صد کیلومتری الحدیده، منطقه الجاه در شهرستان بیت الفقیه در شصت کیلومتری الحدیده و منطقه النخیله در دریهمی است که در حدود چهل کیلومتری الحدیده است. در مقابل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند نیرو‌های مهاجم را که متشکل از سلفی‌ها، داعشی‌ها و القاعده در کنار مزدورانی از استان‌های جنوبی و نیرو‌های وابسته به طارق عفاش هستند، از همدیگر متفرق سازند و به نوعی در مناطق فازه، دریهمی و الجاه در محاصره قرار دهند. در چهار روز گذشته نیرو‌های مهاجم در پی شکستن محاصره بودند، اما با وجود حملات هوایی و زمینی موفقیتی نداشتند. آنان دیروز سعی کردند نیرو‌های تازه نفسی را از مسیر خوخه به سمت فازه اعزام کنند، اما پهپاد‌های ما موفق شدند خسارات سنگینی بر آنان وارد سازند. با توجه به شرایط دشواری که وجود دارد نیرو‌های ما به خواست خدا و با اراده‌ای پولادین موفق شدند بر این شرایط چیره شوند و اوضاع را به سود خود تغییر دهند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خسارات وارده بر ائتلاف متجاوزان و مزدورانشان را بسیار زیاد دانست و گفت: روز گذشته 160 تن از نیروهای آنان به اسارت گرفته شدند ضمن اینکه میدان‌های درگیری از خوخه تا الحدیده پر از اجساد کشته شدگان است. البته کشور‌های متجاوز توجهی به این اجساد و حتی زخمی‌ها ندارند در نتیجه زخمی‌ها را نیز به حال خود رها می‌کنند تا در اثر شدت خونریزی جان دهند.


وی درباره طرح‌های ارائه شده ازسوی سازمان ملل یا کشورهای متجاوز خارجی برای اداره بین‌المللی این بندر گفت: ما بر این طرح برای حل بحران حساب باز نمی‌کنیم. کسانی که می‌خواهند دیدگاهی ارائه بدهند باید بی‌طرف باشند. هرگونه طرحی برای تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل یا هر طرف دیگری به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.
شورای امنیت: فعالیت بندر الحدیده باید ادامه یابد
در همین میان شورای امنیت با تاکید بر لزوم ادامه فعالیت تجاری بندر الحدیده از طرف‌های بحران یمن خواست به مسئولیت‌های خود در قبال قوانین بین‌المللی حقوق بشر عمل کنند.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دیمیتری بولیانکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از نشست غیر علنی شورای امنیت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای شورا از نزدیک وضعیت یمن را دنبال می‌کنند، آنها در این نشست گزارش کاملی از اوضاع این کشور از مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و گزارشی از وضعیت انسانی در این کشور از مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل دریافت کردند.
بولیانکی گفت: ما مطلع شدیم تلاش‌های فرستاده سازمان ملل درباره الحدیده ادامه دارند و اعضای شورای امنیت از گریفیتس خواستند آنها را در جریان آخرین تحولات یمن قرار دهد.
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره موضع‌گیری‌ها نسبت به مساله بندر الحدیده نیز تاکید کرد: اعضای شورای امنیت بار دیگر خواستار ادامه فعالیت در دو بندر الحدیده و الصلیف شده و با توجه به بحران انسانی موجود در یمن بر لزوم بازماندن این دو بندر و ادامه فعالیت‌های آنها در امنیت کامل تاکید کردند.
بولیانکی با اشاره به استقبال اعضای شورای امنیت از گزارش گریفیتس که شامل پیشنهاداتی برای آغاز روند سیاسی در یمن بود، درباره جزئیات این پیشنهادات چیزی نگفت. این مسئول روس در ادامه تاکید کرد: اعضای شورای امنیت از تلاش‌های گریفیتس حمایت کرده و راه حل سیاسی را تنها راه برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن دانستند.
تار و مار شدن نظامیان سعودی در 6 نقطه از خاک یمن
ازسوی دیگرنیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با خنثی کردن پیشروی نظامیان ارتش عربستان در جیزان تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رساندند. ارتش و نیرو‌های مردمی یمن بامداد دیروز موفق شدند مانع پیشروی نظامیان ارتش عربستان در منطقه جبل الدخان شده و در جریان انفجار مین در مسیر آنها در جیزان ده‌ها تن از آنها را به هلاکت رسانده و تعدادی را نیز مجروح کنند.
نیروهای یمنی همچنین مواضع نظامیان ارتش سعودی در الخقاقه، الفریضه و المعریضه را با خمپاره و توپخانه هدف قرار دادند که به دنبال آن تعدادی از این نظامیان به هلاکت رسیدند. آنها در جریان یک عملیات هجومی به مواضع مزدوران ائتلاف سعودی در منطقه «کرش» واقع در استان لحج تعدادی از این مزدوران را به هلاکت رساندند.
پاپ خواهان حل سیاسی بحران یمن شد
در تداوم حمله ائتلاف نظامی متجاوز عربی در الحدیده، پاپ از جامعه جهانی خواست تا طرف‌های درگیری در یمن را دور هم جمع و درگیری در این کشور را حل کند.پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان طی سخنرانی هفتگی خود نسبت به وضعیت کنونی یمن ابراز تاسف کرده و از مردم خواست به خاطر یمن دعا کنند. وی از جامعه جهانی خواست با گرد هم آوردن طرف‌های درگیری بر سر میز مذاکره، وضعیت انسانی در این کشور وخیم‌تر نشود.
در همین راستا، سازمان بهداشت جهانی نسبت به تاثیرات درگیری شهر الحدیده یمن بر زندگی یک میلیون و 600 هزار تن هشدار داد.
سازمان ملل اعلام کرد که حمله در الحدیده ملیون‌ها تن از شهروندان یمنی را در معرض گرسنگی قرار می‌دهد.
ائتلاف نظامی روز یکشنبه حملات هوایی‌ای علیه فرودگاه الحدیده آغاز کرد.
سایر اخبار این روزنامه
عملیات در فاز 11 پارس جنوبی متوقف نشده است فرانسه: ارزش‌های مشترکی با آمریکا نداریم موافقت مجلس با کلیات طرح افزایش سهمیه ایثارگران درکنکور سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: گوترش همچنان خواهان حفظ برجام است ایران به 9 کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی پیوست خط تولید دیزل ملی افتتاح شد هیلاری کلینتون سیاست مهاجرتی ترامپ را بحران اخلاقی خواند کاسبان قبل از تحریم! در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح شد هماهنگی سه قوه برای حل مشکلات اقتصادی معاون اول رئیس جمهور: دشمن را در آرزوی زمین گیر کردن ایران ناکام می‌گذاریم سخنگوی دولت: عده‌ای حاضر به هرنوع سیاه نمایی علیه دولت هستند ارتش یمن: هرگونه طرح سازمان ملل برای تسلیم بندر الحدیده غیرقابل پذیرش است رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی: هر چه متحدتر باشیم، راحت‌تر از مشکلات عبور می‌کنیم 42 درصد از پول گندمکاران پرداخت شد با راه‌اندازی سامانه شهریه‌؛ اخذ شهریه بالا در مدارس غیردولتی متوقف می‌شود دستگیری و جمع‌آوری بیش از 1300 مجرم و معتاد متجاهر در تهران