تحلیل رسانه‌های جهان از دیدار امروز ایران - اسپانیا

رسانه‌های ورزشی جهان پیش از دیدار حساس امشب ایران و اسپانیا، در مطالبی به تحلیل مردان کی‌روش پرداخته‌اند و تیم ملی ایران را زیر ذره‌بین خود قرار داده‌اند‌.
نشریه اسپانیایی AS در مطلبی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران برای توقف اسپانیا از دفاع چند لایه بهره خواهد برد‌. به نوشته AS، کارلوس کی‌روش پیش از دیدار برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در سن پترزبورگ به رسانه‌ها گفت‌: گاهی اوقات باید برابر تیم‌های قدرتمند ۹۰ ‌دقیقه دفاع کنیم‌. مشکلی در این باره وجود ندارد‌. سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران روش بازی خود را پنهان نمی‌کند و می‌خواهد در دیدار امشب مقابل ‌اسپانیا از یک سیستم دفاعی چندلایه استفاده کند‌. برنامه کی‌روش برای این بازی، مانند تقابل با مراکش است‌. آنها در حالی پیروز شدند که در نیمه دوم حتی یک ضربه به چارچوب نداشتند‌. گل پیروزی ایران در وقت‌های ‌اضافه به ثمر رسید و یک گل به خودی بود‌. سرمربی پرتغالی می‌خواهد شاگردانش در زمین خودی بازی کنند تا جایی که حریف دچار اشتباه شود و از آن بهره ببرند‌.
حمله‌های تیم‌ ‌ملی ایران سریع است‌. یکی از تاکتیک‌های سرمربی پرتغالی استفاده از کریم انصاری‌فرد است‌. او بازیکن باهوشی است که در دیدار برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش ۱۸ پاس داد‌. زمانی که مسعود شجاعی در جریان بازی قرار می‌گرفت خط میانی ایران خلاق‌تر عمل می‌کرد‌. بیش از همه، مدافعان کناری ایران به توپ ضربه می‌زدند‌. ‌اسپانیا امشب باید با آرامش برابر این تیم بازی کند‌. ساکرنت هم در گزارشی به پیشرفت‌های تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و نوشت: ملی‌پوشان ایران ترسی از رویارویی با ‌اسپانیا و پرتغال ندارند‌. کارلوس کی‌روش تاکنون سه تیم‌ ‌ملی به چهار جام‌جهانی هدایت کرده، بازی امشب می‌تواند نقطه عطفی در کارنامه مربیگری او باشد‌. اگر همه چیز برای او در کازان و سپس سارانسک خوب پیش رود این سرمربی ۶۵ ساله به افتخاری بزرگ با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دست خواهد یافت‌. او در حال‌ حاضر با پیروزی یک بر صفر برابر مراکش توانسته خودش را به مربی محبوبی تبدیل کند‌. ایران برابر مراکش سازماندهی، قدرت دفاعی و هوش بالای خود را به نمایش گذاشت‌. در چند روز گذشته خبر مصدومیت امید ابراهیمی کمی باعث نگرانی شده و به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش نگران این مساله نیست و استراتژی‌های جایگزین خوبی دارد‌. سر و صدای هواداران ایرانی در ورزشگاه حتی می‌توانست از کشتی‌های مجاور ورزشگاه نیز شنیده شود. این شادمانی نتیجه‌ هفت سال کار فشرده بود‌. ایران در دوره قبل فقط یک امتیاز از سه بازی جام‌جهانی خود کسب کرد‌. اکنون با بهبود ترکیب خصوصا در خط حمله قدرت ایران نیز بیشتر شده است و توانسته تاکنون سه امتیاز به دست بیاورد‌.
بهترین تیم آسیا بهترین سرمربی آسیا را هم در اختیار دارد‌. حالا هدف تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران که صعود به دور دوم جام‌جهانی است، بیش از پیش نمایان می‌شود‌. آنها می‌خواهند در این جام تاریخ‌سازی کنند ولی یک مانع بزرگ مانند تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا را پیش‌رو می‌بینند؛ تیمی که در بازی نخست خود برابر پرتغال به تساوی سه- سه رسید‌. چیزی که ایرانی‌ها می‌توانند به آن امیدوار باشند شناخت کارلوس کی‌روش از فوتبال ‌اسپانیاست‌. این مربی می‌تواند با استفاده از استراتژی‌های مهم در بازی دوم هم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را به موفقیت برساند‌.