روزنامه جهان صنعت
1397/03/30
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در نشست خبری خبر داد
دومین نشست خبری TGC2018 با حضور حسن کریمیقدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، سالومه اشتری دبیر اجرایی و علی فخار مدیر روابط عمومی تیجیسی روز دوشنبه 29 خردادماه جاری برگزار شد. در این نشست هدف از برگزاری این رویداد صادرات بازیهای رایانهای ایران به دیگر کشورها عنوان و تاکید شد تلاش میشود ایران به هاب بازیهای رایانهای در منطقه تبدیل شود.به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در این نشست خبری با بیان اینکه از برگزاری TGC سه هدف عمده را دنبال میکنیم گفت: هدف نخست ما این است که دانش بازیسازان داخلی ارتقا یابد و در این راه سخنرانان بینالمللی باسابقه را به ایران میآوریم.
کریمی افزود: هدف دیگر ما افزایش صادرات بازیهای ایرانی به بازارهای جهانی است که سال گذشته در این راه توفیقاتی حاصل شد و امسال هم برای دستیابی به این هدف برنامههای بیشتری داریم. از اهداف مهم ما برای برگزاری این رویداد آن است که ایران را به هاب منطقه در حوزه بازیسازی بدل کنیم تا هر کس که در منطقه میخواهد از آخرین تحولات صنعت بازی آگاهی یابد یا تعاملات بینالمللی داشته باشد به این رویداد بیاید.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، اهمیت برگزاریTGC هم از بعد داخلی و هم از بعد خارجی دوچندان است گفت: با توجه به اینکه شرایط گرفتن روادید برای رفتن به دیگر کشورها سختتر شده و هزینههای سفر خارجی با توجه به نوسانات خارجی افزایش یافته است، برگزاری TGC هزینه بازیسازان برای تعاملات بینالمللی را کاهش میدهد. همچنین آمریکا پس از خروج از برجام، در تلاش است ایران را منزوی کند و جلوی دسترسی ما به فناوری و محصولات خارجی را بگیرد. در چنین شرایطی آوردن ناشران خارجی و گسترش تعاملات بینالمللی، پاتکی به این هدف آمریکاست و اگر ما این کار را نکنیم، خودمان به سمت ایزوله شدن کشور حرکت کردهایم.
کریمی با بیان اینکه فعالان بازیسازی باید به سمت انجام پروژههای مشترک بینالمللی بروند گفت: اکنون یک تیم 12 نفره از انستیتو ملی بازیسازی در استانبول بوده و با همکاری یکی از دانشگاههای این کشور در حال برگزاری یک گیم جم مشترک هستند. حداقل هفت شرکت بازیسازی ما نیز در حال ساخت بازیهایی صرفا با هدف عرضه در بازارهای جهانی هستند که میتوان گفت چهار شرکت پس ازTGC2017 پروژههای بینالمللیشان را کلید زدهاند.
هزینههای برگزاری TGC را کاهش دادهایم
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه امسال تلاش کردیم هزینههای برگزاری TGC را کاهش دهیم گفت: در این راه هزینههایی مثل ساخت غرفه را با حفظ کیفیت کاهش دادهایم. همچنین سال گذشته میهمانان را به اصفهان بردیم که امسال این سفر با هزینه خودشان برگزار میشود. هزینههای اقامت نیز مناسبتر از سال گذشته شده است.
کریمی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب امسال این است که شرکت آلمانی Adjusکه در حوزه رسانه و تبلیغات آنلاین فعالیت دارد، اسپانسر TGC شده است که در نوع خود آن هم در شرایط فعلی قابل توجه است و نشان میدهد که TGC در دنیا دارای اعتبار است که میتواند اسپانسر خارجی جذب کند.
TGC امسال افتتاحیه دارد
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه امسال TGC2018 مراسم افتتاحیه دارد گفت: دو سخنرانی کلیدی خواهیم داشت که یکی از آنها Kate Edwards مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) است که از آمریکا میآید.
کریمی با بیان اینکه در برگزاری جایزه گیمیستان به موفقیت نسبی دست یافتهایم گفت: 33 کشور را به عنوان شرکتهای هدف جایزه گیمیستان مدنظر قرار دادیم که هشت کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و تلاش میکنیم سال آینده تعداد بازیسازان از کشورهای مختلف افزایش یابد. هدف ما این است که 33 کشور در حال توسعه در حوزه بازیسازی، گیمیستان را به عنوان جشنواره اصلی انتخاب کنند و داوری بازیهایشان را بشناسند.
وی افزود: نامزدهای جایزه گیمیستان امسال نیز پس از مراسم افتتاحیه یک ساعت فرصت خواهند داشتPitch Festiva- بازیهای خود را در حضور ناشران بینالمللی معرفی کنند.
همکاری با Game Connectio- فرانسه ادامه دارد
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریمها در برگزاری TGC و همکاری با Game Connectio- فرانسه گفت: قطعا به دنبال آن هستیم که تا زمانی که شرایط منطقهای و سیاسی اجازه دهد، TGC را برگزار کنیم.
وی افزود: از پنج ماه پیش جلسات متعددی با مدیرانGame Connectio- درباره تاثیر تحریمهای آمریکا در TGC داشتهایم. خود Game Connectio- نیز با ما تا سال 2020 قرارداد دارد و تا زمانی که برجام حفظ شود، این همکاری ادامه خواهد داشت.
کریمی درباره نگرانی برخی مبنی بر اینکه با حضور گسترده ناشران خارجی، واردات بازی نیز افزایش یابد گفت: نگاه و هدف بنیاد صرفا صادرات بازی است و این موضوع را به ناشران خارجی که میزبانیشان را برعهده داریم تاکید کردهایم. علاوه بر این امسال ابزار جدیدی به نام پروانه انتشار بازی در اختیار داریم و اجازه انتشار بازیهای ناشران حاضر در TGC را حداقل چند ماه تا یکسال نخواهیم داد.
وی درباره کاهش تعداد شرکتکنندگان در TGC نیز گفت: امسال بلیت رایگان را حذف کردیم و دنبال پر کردن فضا نیستیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای درباره برگزاری نمایشگاه این حوزه همزمان با TGC گفت: برای سال جاری قصد داشتیم این اتفاق بیفتد که به دلایلی نشد. اما برای برگزاری نمایشگاه در تیرماه سال آینده با مصلی تهران به توافق رسیدهایم.
۸ تیر آخرین مهلت خرید بلیت رویداد
سالومه اشتری مدیر اجرایی رویداد TGC نیز در این نشست خبری گفت: تاکنون حضور 1200 شرکتکننده در TGC قطعی شده است. همچنین 67 غرفه نیز در بخش نمایشگاهی برپا میشود. با توجه به اینکه سال گذشته تعدادی غرفه به رایگان در اختیار ناشران خارجی و برندگان جشنواره بازیهای رایانهای تهران قرار داده شده بود، این موضوع امسال حذف شده است، در نتیجه تعداد غرفهها با آمار سال گذشته برابری میکند.
وی افزود: 29 ناشر خارجی که در میان آنها نامهای مطرحی چون سونی و EA وجود دارد به ایران میآیند تا به بررسی بازیهای کشورمان و امکان صادرات آنها بپردازند.
مدیر اجرایی TGC2018 درباره آمار فروش بلیت نیز گفت: تاکنون 360 بلیت برای بخش همایش و کنفرانسها فروش رفته است و بلیتفروشی تا 8 تیرماه ادامه دارد.
اشتری ادامه داد: 83 بلیت برای شرکت در مسترکلاسها فروش رفته است. این کلاسهای فشرده با حضور اساتید برجسته بینالمللی یک روز پیش از آغاز TGC در انستیتو ملی بازیسازی برپا میشود.
مدیر اجرایی TGC2018 با بیان اینکه 72 کنفرانس و چهار پنل در رویداد امسال برپا میشود گفت: 26 سخنران خارجی و 46 سخنران خارجی هستند. همچنین چهار پنل با موضوعات نقش مدیا و PR در موفقیت بازیها، نحوه اجرای کمپینهای تبلیغاتی موثر در فضای دیجیتال، انتخاب صحیح برای پیوستن به شتابدهندهها یا شرکتهای بزرگ و آموزش آکادمیک در صنعت بازیهای رایانهای برپا میشود.
وی با بیان اینکه سه شرکت داخلی و یک شرکت خارجی اسپانسر TGC2018 هستند گفت: شرکت ایرانسل به عنوان بزرگترین حامی صنعت بازیهای ویدئویی، در این رویداد نیز در کنار این صنعت قرار دارد. همچنین شرکتهای تپسل و آواگیمز نیز اسپانسر TGC امسال هستند. شرکت Adjusنیز اسپانسر بینالمللی این رویداد است.
اشتری با بیان اینکه برای حضور موثر بازیسازان در بخش Pitch Festival، 15 نامزد گیمیستان در حال آموزش نحوه معرفی بازی هستند گفت: این بازیسازها در روز نخست TGC پروژههای خود را به ناشران معرفی خواهند کرد.
وی افزود: در مراسم اختتامیه نیز بهترین بازی بصری، خلاقانهترین بازی و بهترین بازی در دو بخش موبایل و PC به انتخاب هیات داوران معرفی خواهند شد. همچنین مسابقه مردمی انتخاب بهترین بازی نیز آغاز شده و علاقهمندان میتوانند از میان بازیهای منتشر شده به بازی مورد علاقهشان رای دهند.
اشتری گفت: در میان نامزدهای گیمیستان، 14 بازی از ایران و سه بازی از کشورهای هند، آذربایجان و بحرین به چشم میخورند.
مدیر اجرایی TGC2018 با بیان اینکه دسترسی به نرمافزار تنظیم قرار ملاقاتهای تجاری (Meeting Application) از هفته گذشته فعال شده است گفت: با استفاده از این برنامه، شرکتکنندگان در TGC میتوانند با دیگر حاضران در این رویداد آشنا شده و درخواست ملاقاتهای خود را برای آنها بفرستند.
اشتری افزود: یکی از اتفاقات قابل توجه امسال، استقبال قابل توجه دانشگاهیان از TGC است و با تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده، تاکنون 126 دانشجو از 25 دانشگاه کشور جهت حضور در TGC ثبتنام کردهاند.
پربازدیدترینهای روزنامه ها
سایر اخبار این روزنامه
از جاسوسی وزیر اسراییلی به نفع ایران بی اطلاعم
رشد اجارهبها از قیمت مسکن سبقت گرفت
تصمیمات جدید ارزی در راه است
تهدید ۲۰۰ میلیارد دلاری
باخت تولید در برابر سیاستهای دولت
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در نشست خبری خبر داد
چه کسی کودکان و نوجوانان ایرانی را نجات میدهد
کمپین بازی!
کتمان واقعیت
پیامد تحریمهای آمریکا زیر ذرهبین بخش خصوصی
مرکز مطالعات استراتژیک گروه سایپا خبرداد:
پناهجویی، موجی که سونامی میشود؟
بدهی دولت و بنگاههای اقتصادی
وزیر اسراییلی، جاسوس ایران از کار درآمد
68 میلیون نفر، رکورد جدید آوارگان در جهان
انکار مشکلات اقتصادی
تحلیل رسانههای جهان از دیدار امروز ایران - اسپانیا
انکار مشکلات اقتصادی