ثبت‌نام 380 هزار سکه توسط 50 نفر با سود یک میلیون تومانی!


به گزارش خبرگزاری میزان، قاضی ناصر سراج در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با سکه، ٧ ميليون و ٦٠٠ هزار ثبت‌نام داشتیم که پنجاه نفر، پنج درصد این سکه‌ها را در اختیار دارند و هر‌سکه‌ای یک‌میلیون سود دارد.
سراج درخصوص بازار مسکن نیز بیان کرد: مسکن راکد بود و خرید و فروش انجام نمی‌شد، در کمتر از یکی و دوماه مسکن ۴۰ درصد بالا رفت و افراد دلال و سودجو بازار مسکن را ملتهب می‌کنند و امیدواریم با هماهنگی وزارت مسکن و شخص وزیر، بازار مسکن را سر و سامان دهیم.
وی با ‌اشاره به ورود این سازمان در بازار خودرو اعلام کرد: وضعیت بازار خودرو مانند بازار مسکن بود و پول‌های سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد که برخی از خودرو‌ها تا صدمیلیون تومان گران شوند، به عنوان مثال خودروی سوزوکی تا ۱۰۰ میلیون و خودرو ۲۰۰۸ حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان و خودروی استپ وی حدود ۳۰ میلیون تومان گران شد.
سراج افزود: سازمان بازرسی کل کشور ورود و سایت‌ها را بررسی کرد و امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت‌ها شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. معتقدیم این قیمت‌ها حبابی است و قیمت واقعی نیست، مصرف‌کنندگان واقعی نیز در این بازار‌ها وجود ندارند و اکثرا دلال‌ها هستند که بازار را ملتهب می‌کنند که امیدواریم با کمک دولت مشکل را حل کنیم.


رئیس ‌سازمان بازرسی کل کشور به جلسه امروز این سازمان ‌اشاره کرد و گفت: جلسه مبارزه با فساد اقتصادی را داریم که نمایندگان سه قوه حضور دارند و امیدواریم درخصوص چهار بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم‌گیری شود.
ورود 5 هزار خودرو
با هک شدن سایت وزارت صنعت
وی با ‌اشاره به موضوع گرانی بیش از حد خودروهای خارجی، افزود: متاسفانه سایت وزارت صنعت (صمت) هک و حدود پنج‌هزار خودروی مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود چهار هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو نیز همچنان در گمرگ باقی مانده که امیدواریم در این خصوص تصمیم بگیریم.
سراج گفت: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد مانند «ولوو» و «بی‌ام‌و» که قیمت واقعی ندارند امیدواریم با همکاری سه قوه بازار را کنترل و قیمت‌ها را به قیمت‌های واقعی و مناسب برسانیم.
رئیس ‌سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به اینکه علیرغم گفته‌های سازمان تعزیرات مبنی بر مبارزه با گرانی غیرقانونی خودرو آیا سازمان بازرسی در این خصوص ورود می‌کند، اظهارداشت: قطعا ما ورود و اقدام می‌کنیم منتها از نظر محاکمه و مجازات این موضوع در صلاحیت سازمان تعزیرات است.
وی ادامه داد: اگر گران کردن خودرو در بخش دولتی بدون مجوز باشد حتما اقدام خواهیم کرد و اگر آنها تمکین نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم که موظف هستند در این باره اقدام کنند.
سراج گفت: ما این موضوع را به شورای رقابت اعلام کردیم و خودروهایی که زیر 40 میلیون است وارد شد که 6 الی 7 درصد که تقریبا رقم قابل قبول و نرمالی است گران شد. اما منتها مسائل دیگری است که باعث افزایش قیمت‌ها به‌ صورت تصاعدی می‌شود.
رئیس ‌سازمان بازرسی کل کشور افزود: در رابطه با اصل موضوع خودروسازان وارد شدیم از خودروسازان و وزرا توضیح خواستیم که آنها نیز از این افزایش قیمت ناراحت هستند و طی هفته آینده درباره خودروسازان، عرضه بیشتر خودرو، عدد احتکار خودرو ورود کرده و با خودروسازان صحبت و آنها را قانع کنیم تا در رابطه با عرضه و عدم احتکار جلوگیری لازم را به عمل آوریم و تقاضا و عرضه را در بازار متعادل کنیم.
وی در پاسخ به اینکه علی‌رغم اعلام آمادگی برای ثبت‌نام خودرو این سایت دیروز بسته بود، توضیح داد: پیشنهاد می‌کنم خودروسازان خودروها را به نمایندگی خودرو ندهند و مستقیم به مصرف‌کننده بفروشند. قرار بود سایت باز شود و ما پیگیری می‌کنیم و امید است فقط به مصرف‌کننده خودرو بدهند.
سراج گفت: بعضی از صاحب‌منصب‌ها به خودروسازان فشار می‌آورند که نیروی بیشتری بگیرند و این موضوع و افزایش هزینه‌ها باعث شده که خودروسازان نتوانند تیراژ را بالا ببرند که ما در حال بررسی هستیم تا نه خودروسازان بسوزند نه مصرف‌کننده و آنها بتوانند با قیمت مناسب هم خودرو بفروشند و هم خودرو را تهیه کنند.