شادی یک ملت

تیم‌ملی ایران در نخستین دیدارش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه با یک گل مراکش را شکست داد.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در چارچوب جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ساعت ۱۹:۳۰ روزجمعه 25 خرداد 97 ، در ورزشگاه زنیت آره‌نا سن‌پترزبورگ به مصاف مراکش رفت. این دیدار در نهایت با یک گل به سود یوزهای ایرانی به پایان رسید. تک گل این دیدار را بوداهوز در دقیقه ۹۱ به اشتباه وارد دروازه مراکش کرد.
علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، وحید امیری، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون ، ترکیب تیم ایران  و مونیر الکجویی، مهدی بن عطیه، رومن سایس، اشرف حکیمی، امین حارث، یونس بلهندا، مبارک بوصوفا، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، نورالدین امرابات و ایوب الکعبی ترکیب تیم مراکش بودند. 
اما پیروزی تیم ملی ایران در برابر تیم مراکش در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه، بهترین فرصت را برای شادی مردم کشورمان فراهم کرد تا به خیابان‌ها بیایند و جشن بگیرند؛ شادی که مردم ایران این روزها بیش از هر چیز به آن نیاز داشتند.


به گزارش ایسنا، در یک چشم بهم زدن اتفاق افتاد. به یک‌باره حجم زیادی از موتورسواران پرچم و شیپور به دست در کنار کسانی که ترجیح دادند با ماشین یا پای پیاده در این جشن حاضر شوند، به خیابان‌ها آمدند.
خیابان‌ها بسته شد و ترافیک شدید، عبور و مرور خودروهای امدادی از جمله آمبولانس و آتش‌نشانی را با سختی مواجه کرد. شلوغی بیش از اندازه جمعیت، کار ماموران نیروی انتظامیو راهنمایی و رانندگی را هم برای برگرداندن نظم دشوار کرد.
با وجود آنکه پیش‌بینی شلوغی خیابان‌ها بعد از پیروزی تیم ملی کشورمان، کار چندان پیچیده‌ای نبود، اما باز هم برخی از مردم ترجیح دادند ماشین‌هایشان را هم به خیابان‌ها بیاورند تا هوای تهران را از فرصت چندروزه‌ای که می‌توانست به دست آورد تا از آلودگی دور باشد، محروم کنند.    
طبق معمول جشن ملی مردم بدون هیچ برنامه‌ریزی از سوی نهادهای اجرایی مثل شهرداری، نیروی انتظامییا راهنمایی رانندگی اجرا شد. مردم صرفا با هدف ابراز شادی‌هایشان در خیابان‌ها راه می‌رفتند و هر کجا که راه بند می‌آمد، از ماشین‌های خود پیاده می‌شدند، صدای موسیقی ضبط  خودروی خود را روشن می‌کردند و به شادی می‌پرداختند.
قوانین متعارف تا چند ساعتی در کشور تعطیل شد. هر کس برای خودش در هر موقعیتی دنده عقب می‌گرفت، دور می‌زد یا از چراغ قرمز رد می‌شد. حتی خط ویژه اتوبوس‌های تندرو نیز به تصرف ماشین‌های شخصی درآمد. زنان، مردان و بچه‌ها بدون توجه به اینکه در شلوغی این جشن چه حادثه‌ای می‌تواند برایشان اتفاق بیفتد تا آنجا که می‌توانستند خودشان را از پنجره آویزان یا از سان رووف ماشین‌ها بیرون می‌کردند. مردم توقع داشتند اتوبوس‌ها وسط خیابان و خارج از ایستگاه توقف یا مسافرگیری کنند.
ضعف حمل و نقل عمومیو سرگردانی مردم بعد از پایان جشن، موجب شد مدت زمان این جشنِ بدون برنامه طولانی‌تر هم بشود.
در این میان حتی جای یک موسیقی خوب از سوی هنرمندان کشورمان در خیابان‌ها خالی بود و باز هم مردم به موسیقی‌های چند سال قبل خواننده‌های لس‌آنجلسی اکتفا کردند! اگرچه در برخی نقاط محدود هم طبل و سنج صدای موسیقی این شادی ملی شد.
البته آلودگی صوتی حاصل از بوق ماشین، موتورها و شیپورها آنقدر زیاد بود که در بسیاری از مواقع صدای موسیقی‌های روشن در ماشین‌ها نیز شنیده نمی‌شد و در بسیاری موارد برخی مجبور می‌شدند، گوش‌هایشان را بگیرند. اگر هم کسی بیماری در خانه داشت باید این چند ساعت را تحمل می‌کرد. در این میان عده‌ی زیادی باز هم ترجیح دادند، در جشن پیروزی ملی‌پوشان کشورمان به جای لذت بردن از لحظه‌ای که در آن هستند، باز هم در فضای مجازی سِیر کنند؛ دوربین به دست بگیرند و هر لحظه را به صورت زنده برای جمع دیگری پخش کنند. جشن شامگاه گذشته جمعیتی از چند نسل متفاوت را در کنار هم به خیابان‌ها کشانده بود و آنچه بیش از هر چیز موجب الگوبرداری می‌شد، رفتارهای فرهنگی ما بود. کوچکترین این رفتار می‌توانست زباله‌ای باشد که به جای قرار گرفتن در سطل زباله، روی زمین ریخته شد تا کمر رفتگرهایی را برای جمع کردن آن خم و شیرینی این پیروزی را برای عده‌ای به کاری وقت‌گیر تبدیل کند.  
جشن پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برگزار شد و نحوه‌ی ابراز شادی‌ها پس از این پیروزی نشان داد که مردم کشورمان این روزها بیش از هر چیز نیازمند شادی هستند؛ با این حال نحوه برگزاری این مراسم خودجوش، این نکته را هم یادآور می‌شود که شاید اگر شرایط برگزاری جشن‌های بیشتری در کشور فراهم می‌شد، همه بهتر می‌دانستند چگونه باید یک جشن ملی را هدایت کنند تا شرایطی فراهم شود که شادی عده‌ای، مشکلات عده‌ی دیگری را فراهم نیاورد.
به شانس کاری ندارم، واقعا جنگیدیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم  گفت: نمی‌دانم شانس آوردیم یا نه اما می‌دانم که جنگیدیم.
کارلوس کی‌روش بعد از برد تاریخی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش در نخستین بازی‌اش در جام جهانی روسیه اظهار کرد: خیلی سخت بود. مراکش تیم فوق‌العاده‌ای است و ما نتیجه کار سختمان را گرفتیم. بازیکنان بیش از هر کسی شایستگی‌اش را داشتند. این که قبل از بازی پرتغال بردیم مهم نیست. مهم این است که خوب جنگیدیم. مراکش هم تیم خوبی است. نمی‌دانم شانس آوردیم یا نه اما می‌دانم جنگیدیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین در نشست خبری بعد از بازی گفت: بعد از چندین سال حضور در دنیای مربی‌گری می‌دانم همیشه اولین بازی در جام جهانی دشوار است اما مسابقه امروز بسیار زیبا بود. ما مراکش را با دقت مورد مطالعه قرار داده بودیم و می‌دانستیم آن‌ها بازی را خیلی قوی شروع خواهند کرد اما استراتژی ما از اول بازی کاملا روشن بود و می‌خواستیم باعث شویم یک شکست ذهنی و روانی برای مراکش ایجاد شود. از همین رو سعی کردیم تمام بازی‌سازهای مراکش را متوقف کرده و آن‌ها را تحت کنترل قرار دهیم. به ویژه آن‌ها که در میانه زمین بازی می‌کردند. بعد از ۱۵ دقیقه اول شروع به حمله کردیم و حتی یک موقعیت جدی هم به دست آمد اما بیشتر فرصت‌ها در اختیار مراکش بود. ما نیز توانستیم ترس و وحشت را ایجاد کنیم و مراکشی‌ها می‌دانستند ما توانایی پیروزی را داریم.
او افزود: با تمام این شرایط می‌دانستیم نیاز به یک شانس عالی داریم. مراکش در چند ماه اخیر برای اولین بار با چنین بازی‌ای مواجه شده بود و از این بابت متعجب بود. ۳ امتیاز بسیار شیرین را گرفتیم و اکنون وقت استراحت ماست تا بتوانیم به اسپانیا فکر کنیم.
کی‌روش گفت: نمی‌دانم دراینجا (نشست خبری) خبرنگاران پرتغالی حضور دارند یا نه اما باید بگویم این که به عنوان اولین مربی پرتغالی جام جهانی را با برد شروع کردم صحیح نیست پیش از این مربی‌ای به نام روزتو در جام جهانی به این مهم دست یافت. او مربی بسیار خوبی بود و افتخار دارم به عنوان دومین مربی پرتغالی توانستم اولین بازی جام جهانی را ببرم. اگر اجازه دهید یک صحبتی را با پرتغالی‌ها مطرح کنم. زمان آن رسیده که فدراسیون پرتغال متوجه شود روزتو یک مربی عالی بوده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا در بازی مقابل اسپانیا نیز به برد فکر می‌کند یا نه، گفت: خیر این طور نیست. ما در بازی با اسپانیا شیوه متفاوتی خواهیم داشت. مراکش دارای مهارت‌ها و نقاط قوت ویژه‌ای بود که خاص آن‌ها بود. برنامه ما نیز کنترل این مهارت‌ها و بلوکه کردن بازی آن‌ها بود. ما می‌دانستیم مقابل مراکش می‌توانیم فرصت‌هایی داشته باشیم. این برد را به هواداران واقعی تیم ملی فوتبال ایران تقدیم می‌کنم نه کسانی که آماده‌سازی تیم را به خطر می‌اندازند و تظاهر به حمایت از تیم ملی می‌کنند. او اضافه کرد: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم همه مربیان استراتژی‌های خاص خودشان را دارند. آن چیزی که دست آخر نیاز است صحبت کنیم، نگرش و تعهد عالی بازیکنان است. ما با آمادگی به اینجا می‌آییم اما می‌بینیم یکسری مشکلات به وجود می‌آید و همه تلاش کردند تا ما بازی دوستانه نداشته باشیم. ما باید یک منبع الهام ایجاد می‌کردیم. ما تنها آموزش می‌دهیم و تمرین می‌کنیم اما مشکلاتی داشتیم و تحریم‌ها برای ما دردسرساز شده بود. بنابراین وظیفه من این است به شما دوستان عزیز بگویم اجازه دهید بازیکنانم فوتبال بازی کنند.
شک ندارم تماشاگران کازان ما را تشویق خواهند کرد
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: به هیچ وجه در بازی با اسپانیا خودمان را از پیش بازنده نمی‌دانیم.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از تاس، سردار آزمون، مهاجم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران که در تیم روبین کازان بازی می‌کند در بازی برابر ‌اسپانیا باید در همین ورزشگاه به تقابل با تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ برود.  دیداری که برای سردار آزمون دیدار ویژه‌ای خواهد بود، چون او در تیم روبین کازان بازی می‌کند و سابقه گلزنی و درخشش در این ورزشگاه را دارد.
سردار آزمون درباره بازی با ‌اسپانیا، بیان‌ کرد: من مطمئن هستم که در کازان همه تماشاگران ما را تشویق خواهند کرد. ما برای اسپانیا احترام زیادی قائل هستیم، ولی به هیچ وجه خودمان را از پیش بازنده نمی‌دانیم، خیلی خوشحال هستم که در ورزشگاه روبین کازان قرار است با تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا بازی کنیم، امیدوارم با حمایت هواداران و انجام یک بازی خوب بتوانیم نتیجه‌ خوبی را به دست بیاوریم.
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران باید در دومین بازی خود در جام جهانی روسیه چهارشنبه به مصاف تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا برود. دیداری که اگر ملی‌پوشان حداقل یک امتیاز از آن بگیرند شانس بسیار خوبی برای صعود به دور بعد خواهند داشت.
بانوان ایرانی توانستندپیروزی ایران را در ورزشگاه جشن بگیرند
بانوان ایرانی  هم البته توانستند از نزدیک شاهد پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان برابر مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشند و این برد جشن را گرفتند.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران یک جشن بزرگ برای همه بود. در حالی که در کشورهای دیگر این موضوع عادی است در رابطه با ایران استثناست. دیروز (جمعه) در ورزشگاه سن پترزبورگ تمام مردان و زنان ایرانی تا پیروزی تیم‌شان را تشویق می‌کردند. ۲۰ هزار ایرانی به حمایت از کشورشان پرداختند.
این یک اتفاق عادی نیست، در ایران بانوان نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند ولی این موضوع در خارج از مرزها بی‌معنی می‌شود. زمانی که ایرانیان از کشور خارج می‌شوند می‌توانند فوتبال را از نزدیک تماشا کنند که در سن پترزبورگ بدون هیچ مشکلی به تماشای بازی کشورشان نشستند. شور فوتبال در میان زنان ایرانی خیلی زیاد است و این هیجان را در نخستین بازی کشورشان در جام جهانی نشان دادند.
شرایط در ایران برای بانوان خیلی متفاوت است. به عنوان نمونه در ماه میپنج بانوی ایرانی برای ورود به ورزشگاه آزادی خود را به شکل آقایان در آوردند و توانستند بازی را از نزدیک تماشا کنند. 
واکنش رسانه‌های عربی به پیروزی ایران  برابر مراکش
رسانه‌های عربیهم  به پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش واکنش نشان دادند و از دلیل اصلی این پیروزی سخن به میان آوردند.
به گزارش ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران توانست در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با یک گل مراکش را از  پیش‌رو بردارد تا در صدر جدول رده‌بندی گروه مرگ قرار گیرد.
پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برابر مراکش بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت و بیش‌تر آنها تاکید کردند که تیم‌ ‌ملی ایران به خاطر فرصت سوزی بازیکنان مراکش پیروز شد.
روزنامه کازا ۲۴ مراکش نوشت: گل به خودی عزیز بوحدوز باعث شد تا رویاهای مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر باد رود و این تیم در دیداری که بهتر از حریف خود ظاهر شد تن به شکست دهد.
روزنامه الرای قطر نوشت: گل به خودی باعث شد تا نماینده آسیا سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد. بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال موفق شدند که در جام جهانی به پیروزی برسند و بعد از بازی طوری خوشحالی کردند که انگار قهرمان جام جهانی شده‌اند. این سه امتیاز باعث می‌شود تا تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروهی که تیم‌های فوتبال اسپانیا و پرتغال هم در آن قرار دارند امیدوار به صعود باشد. این‌ در حالی است که رویای مراکشی‌ها بر باد رفت.
الرای در ادامه نوشت: مراکش در این دیدار عملکرد بهتری از خود نشان داد به ویژه در سمت راست که بارها با حرکت‌های امرابت دروازه ایران را تهدید  کرد. غیبت سعید عزت اللهی روی عملکرد  تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاثیر گذاشت و باعث شد تا مراکشی‌ها میانه میدان را به کنترل خود درآورند. در نیمه دوم مراکش افت کرد و نتوانست بازی خوب خود را در نیمه نخست به نمایش گذارد و در نهایت با گل به خودی عزیز بوحدوز بازنده شد.
روزنامه عیون الخلیج نوشت: گل به خودی بازیکن مراکش پیروزی دقایق پایانی و ارزشمندی را به ایران داد. در این دیدار مراکش بازی بهتری را به نمایش گذاشت و سرتر از حریف خود بازی کرد اما در نهایت این تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود که توانست روی اشتباه مدافع مراکش در دقایق پایانی پیروز این دیدار شود.
و اما سایت الدولجیا نیوز مصر تیتر جالبی را انتخاب کرد و نوشت: مالکیت توپ برابر دفاع ایران جواب نداد.
این سایت مصری در ادامه نوشت: در دیداری که مالکیت توپ مراکش ۶۴ به ۳۶ بود این تیم‌ ‌ملی ایران بود که در دقایق پایانی با گل به خودی بازیکن مراکش توانست به پیروزی برسد. بازیکنان مراکش در این دیدار در بیش‌تر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند. نماینده آفریقا ۴۳۵ پاس داد این درحالی بود که ایران تنها ۱۹۴ پاس داد. مالکیت توپ برابر دفاع چند لایه ایران جواب نداد و گل به خودی بازیکن مراکش در دقایق پایانی باعث شد تا ایران برنده این دیدار باشد.
روزنامه الوطن هم تاکید کرد که مراکش قدر فرصت‌های خود را ندانست و با وجود این که بهتر از ایران بازی کرد اما در نهایت با بدشانسی در دقایق پایانی توسط بازیکن خودی دروازه‌اش باز شد تا در بازی که بیش‌ترین شانس را برای پیروزی داشت بازنده شود.
عذرخواهی چهره تاثیرگذار دیدار ایران
 برابر مراکش
زننده تک گل دیدار تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برابر مراکش هم از هواداران تیم ملی کشورش عذرخواهی کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از  اخبارنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش با وجود این که در دیدار نخست خود برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران عملکرد خوبی از خود نشان داد اما در نهایت با گل به خودی عزیز بوحدوز تن به شکست داد.
بوحدوز در این دیدار به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد اما  دروازه‌ خودی را بازی کرد.
این بازیکن که در سنت پائولی آلمان بازی می‌کند بعد از بازی از هواداران  تیمش عذرخواهی کرد و گفت‌:  به خاطر اشتباهی که داشتم از هواداران  تیم‌ ‌ملی کشورم عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم که در دیدارهای بعدی زمینه سازی پیروزی باشم.
او ادامه‌ داد: امید زیادی برای پیروزی در این دیدار داشتیم. می‌دانستیم که پیروزی شانس ما را برای صعود بالا خواهد برد. این شکست باعث حذف ما نشده است. باید به شانس خود ایمان داشته باشیم و تا آخرین لحظه خواهیم جنگید.
 بچه‌ها مچکریم
در پی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران را در مقابل تیم ملی مراکش در رقابت‌های گروهی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ رئیس‌جمهوری از بازیکنان تیم ملی فوتبال تشکر کرد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری با انتشار تصویری از لحظه‌ی دیدن مسابقه فوتبال ایران و مراکش در حساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت:
« با یک بازی حساب شده و پیروزی دلچسب، همه ملت ایران را شاد کردید؛ بچه‌ها مچکریم.»
در تصویر منتشر شده، روحانی پیراهن یار دوازدهم تیم ملی فوتبال که پیش از اعزام این تیم به روسیه از سوی بازیکنان و کادر فنی به او اهدا شده بود را بر تن دارد.
تیم ملی فوتبال ایران شامگاه جمعه در جریان رقابت‌های گروهی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ به مصاف تیم ملی مراکش رفت و در نهایت با یک گل به پیروزی رسید. تیم‌های ملی اسپانیا و پرتغال از دیگر رقبای ایران در این مرحله هستند.
مسعود سلطانی‌فر هم بعد از پیروزی ارزشمند تیم ملی ایران مقابل مراکش در جام جهانی روسیه با کی‌روش و بازیکنان تیم ملی دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامیایسنا به روسیه، وزیر ورزش و جوانان که بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل مراکش در جام جهانی با کی‌روش و بازیکنان تیم ملی دیدار کرد، با تقدیر از زحمات کی‌روش، کادر فنی و تمام بازیکنان گفت: همان طور که در حضور رییس جمهور اعلام کردم تیم ملی ایران در روز عید فطر عیدی بزرگی به مردم خواهد داد و خدا را شکر این اتفاق 
بزرگ افتاد.
کارلوس کی‌روش هم در این دیدار با تقدیر و تشکر از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: از توجه صمیمانه شما به تیم ملی فوتبال ایران تشکر می‌کنم و از شما تقاضا دارم سلام گرم ما و بازیکنان تیم ملی را به آقای دکتر روحانی برسانید.
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: همه ما برای پیروزهای بعدی مصمم هستیم.
سلطانی‌فر گفت : همه مردم ایران شاد هستند و شما یک کشور و یک ملت را خوشحال کردید.
کی‌روش همچنین تولد وزیر ورزش را هم تبریک گفت.
تیم ملی فوتبال مراکش در حالی بازی را با نتیجه یک بر صفر به تیم ملی ایران واگذار کرد که از لحاظ آماری عملکرد بهتری نسبت به شاگردان کی‌روش داشت.
تاثیر کی‌روش مانند روح بازی برای ایران بود
سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید کی‌روش در دیدار برابر مراکش مانند روح بازی برای شاگردانش تاثیرگذار بود.
مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی ایران برابر مراکش اظهار کرد: در این بازی ما شاهد از خودگذشتگی بازیکنان بودیم. یک دیدگاه بزرگ که کی‌روش در بین بازیکنان ایجاد کرده بود. بازیکنان در تیم حل شده بودند و جان‌شان را برای تیم دادند. بازیکنان با تمام وجودشان اهداف کی‌روش را عملی کردند. اینکه چگونه راه‌های نفوذ بازیکنان حریف را ببندند، چه موقع باید پشت محوطه حریف را بگیرند و اینکه چه موقع ضد حمله را طراحی کنند همه از پیش در تیم تعیین شده بود. من قبل از بازی هم گفتم ترکیب تیم طوری چیدمان شده بود که تیم روی ضد حمله عملکرد خوبی داشته باشد. ما روی ضد حمله بیشترین موقعیت را به دست آوردیم و به گل نرسیدیم و از طریق یک ضربه ایستگاهی توانستیم 
به گل برسیم.
وی افزود: ما ۲۰ دقیقه اول تحت تاثیر فضای روانی جام جهانی بودیم نه اینکه تحت تاثیر قدرت مراکش باشیم. فضای روانی جام جهانی فضای سنگین و سختی است و برای خیلی از بازیکنان که برای اولین در چنین جوی بازی می‌کردند سخت بود. بازیکنان رفته رفته توانستند به خودشان مسلط شوند و کم کم بازی را در اختیار گرفتند. حریف واقعا مستاصل بود و با شکلی که ما بازی می‌کردیم حریف راهی نداشت که کرنر و یا ضربه ایستگاهی به دست بیاورد. در ۱۰ دقیقه پایانی کار می‌توانست برای ما خیلی سخت باشد که باز تجربه بازیکنان و تجربه کی‌روش باعث شد تا آن ۱۰ دقیقه را حفظ کنیم. خوشحالم که موفق شدیم در همین دقایق به نتیجه دلخواه برسیم. من به همه فوتبالیست‌ها و مردم ایران تبریک می‌گویم. در آینده می‌شود درباره صحنه‌ها و لحظات این بازی خیلی بیشتر 
صحبت کرد.