در ششمین جشن گلریزان شرکت فولاد مبارکه اصفهان رقم خورد؛ کمک 3 میلیارد تومانی فولاد مبارکه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

رمضان، ماه گسترده شدن خوان رحمت الهی است، آنگونه که رسول خداصلی‌الله علیه وآله وسلم فرمودند: «تاکنون این سفره را نه کسی دیده، و نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است». در این ماه عزیز هرکس به اندازه توان خود بر سر سفره پربرکت ضیافت الهی نشسته و از فیوضات ماه مبارک بهره‌مند می‌شود. اما رمضان تنها ماه عبادت و نیایش‌های فردی نیست، رمضان فرصتی برای رسیدگی به حال دیگر افراد جامعه و به ویژه نیازمندان و گرفتاران نیز هست. رمضان در واقع با سنت‌های زیبایی گره خورده که مفهوم این ماه را به زیبایی تفسیر می‌کند. یکی از این سنت‌های زیبا گرفتن دست نیازمندان با اقتدا به امیرمومنان حضرت علی(ع) در جشنی به نام گلریزان است که زمینه آزادی و رهایی گرفتاران را از بند زندان فراهم می‌کنند، و چه زیباست دست‌های گشاده و حس نوع دوستی مردمی که ماه رمضان را به معنای واقعی مبارک می‌کنند. آری، در این ماه امیدهای زندانیان و خانواده هایشان به جشن‌های گلریزان و گردهمایی خیران است؛ جشنی که کلید برگزاری آن هرسال با هدیه مقام معظم رهبری زده می‌شود و پس از آن در گوشه و کنار کشور نمادهای انفاق و نوع دوستی جلوه گر می‌شود. یکی از مجموعه‌هایی که تاکنون نقش پررنگی در زمینه برگزاری جشن گلریزان و آزادی زندانیان ایفا کرده، مجموعه عظیم فولاد مبارکه است که همواره توجه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی خود داشته و در این راستا گام‌های موثری برداشته است. فولاد مبارکه به عنوان بانی بزرگترین گلریزان کشور به همراه شرکت‌های پیمانکار و زیرمجموعه خود در این سال‌ها نه تنها کمک بزرگی به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد نموده، بلکه الگویی برای همه بخش‌های اقتصادی کشور ترسیم کرده که در کنار رسالت اقتصادی و تولیدی خود، از مسئولیت‌های اجتماعی نیز غافل نباشند. امسال نیز شرکت فولاد مبارکه در ششمین سال برگزاری سنت حسنه کمک به زندانیان جرایم غیر عمد،در شب‌های آخر ماه مبارک رمضان، میزبان جشن گلریزانی بود که پس از اقامه نماز جماعت مغرب وعشا و ضیافت افطار با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت فولاد مبارکه، مسئولان استان، مدیران شهرستان مبارکه، رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی وانقلاب اصفهان، مدیر کل زندان‌های استان اصفهان و جمعی از مدیران عامل و نمایندگانی از شرکت‌های طرف قرارداد و پیمانکاران شرکت فولاد مبارکه و نیز جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در باغ فردوس شرکت فولاد مبارکه برگزار شد و ماحصل این جشن باشکوه جمع‌آوری بیش از 3 میلیارد تومان به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بود.
آزادی نیمی از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با کمک فولاد مبارکه
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ابتدای این مراسم، ضمن خوشامدگویی به همه میهمانان حاضر در جشن گلریزان فولاد مبارکه، اظهارداشت: خداوند منان را شاکرم که امسال برای ششمین سال در این محفل در خدمت عزیزان هستم و افتخار دارم اعلام کنم که نیمی از 3 هزار و 85 زندانی جرایم غیرعمد که آزاد شده‌اند با کمک‌های سخاوتمندانه عزیزان در جشن گلریزان فولاد مبارکه رقم خورده است. بهرام سبحانی با بیان اینکه این آمار تنها مربوط به کمک‌های مستقیم فولاد مبارکه در این عرصه است، اظهارداشت: از اولین برنامه‌ای که فولاد مبارکه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اجرا کرد و بعد از انتشار اخبار سخاوتمندی همکاران و همراهان ما در مجموعه فولاد مبارکه، مسئولان استان‌های مختلف نیز خواستار برگزاری چنین مراسمی شدند و خوشبختانه شرکت‌ها و نمایندگان فولاد مبارکه در استان‌های مختلف کشور نیز کارهای مشابهی را انجام داده و ثواب آزادسازی زندانیان را می‌برند.
گلریزان فولاد مبارکه، الگویی برای فعالان بخش‌های مختلف


وی با ابراز خرسندی از پیشگامی فولاد مبارکه در زمینه این اقدام خداپسندانه، گفت: این کار فولاد مبارکه الگویی در کشور شده تا با کمک فعالان بخش‌های مختلف زمینه آزادی کسانی فراهم شود که به دلایل غیرعمد و به خاطر مسائل مالی زندانی شده‌اند. وی که معتقد است مشکلات و گرفتاری‌های مالی برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد، می‌گوید: کسانی که روزی حتی خودشان کارخانه‌دار بوده‌اند ممکن است امروز گرفتار ورشکستگی و مشکلات مالی شوند، ولی دست تقدیر به داد این افراد می‌رسد و امداد غیبی به آنها کمک می‌کند.
کمک‌های خیرخواهانه باعث دفع بلا و خیر و برکت کار می‌شود
سبحانی با تاکید براینکه قطعا خداوند برکت این اقدام خداپسندانه را می‌دهد، بیان داشت: کارخانه فولاد مبارکه با فولاد مذاب بالای 1600 درجه کار می‌کند و هر لحظه ممکن است حادثه‌ای اتفاق بیفتد، اما همین کمک‌ها و قدم‌های خیر باعث دفع بلا و خیر و برکت بیشتر کار می‌شود. مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه باعث و بانی این اقدامات خیرخواهانه پیمانکاران و شرکت‌های طرف قرارداد فولاد مبارکه هستند، تصریح کرد: حدود 3 هزار شرکت در بالادست فولاد مبارکه فعالیت می‌کنند که از بزرگترین این شرکت‌ها که در زمینه معادن و تامین سنگ آهن و مواد نسوز و قطعات یدکی فعالیت می‌کنند تا حدود 1200 شرکت پایین دستی که از محصولات فولاد مبارکه استفاده کرده و محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند، همه شرکای تجاری فولاد مبارکه هستند و در چنین برنامه‌هایی از آنها دعوت می‌کنیم تا در کنار ما باشند و اجازه بدهند باعث و بانی کار خیری باشیم که همه در آن شریک خواهیم بود.
قدردانی از مدیریت فولاد مبارکه برای گستردن سفره بابرکت اقدامات خیرخواهانه
در ادامه این مراسم رئیس کل دادگستری استان اصفهان با گرامیداشت یاد شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی معمار دستگاه قضایی و همچنین شهید لاجوردی که با فکر بلندی که داشت مبدع برگزاری جشن‌های گلریزان بود، اظهارداشت: برای پنجمین سال توفیق حضور در این مراسم را دارم و انصافا اقداماتی که شرکت فولاد مبارکه انجام داده و کمک‌هایی که به ستاد دیه کرده قابل توجه بوده است. احمد خسروی وفا با اشاره به اینکه تقریبا نیمی از زندانیان جرایم غیر عمد با دستان سخاوتمند کارکنان شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکای تجاری آن به آغوش جامعه و خانواده بازگشته‌اند گفت: جا دارد از مدیریت فولاد مبارکه قدردانی کنیم که این سفره بابرکت را پهن کرده و نه تنها مانع اقدامات خیرخواهانه نبوده اند، بلکه هرچه در توان داشته‌اند کمک کرده‌اند و این خیلی ارزشمند است. وی با بیان اینکه اگر کمک‌های خیران نبود و این سفره پهن نمی‌شد طبیعتا این تعداد زندانی و خانواده هایشان از بند مشکلات آزاد نمی‌شدند، افزود: همیشه به همکارانم توصیه می‌کنم مبادا خدای ناکرده کار قضا برای شما یکنواخت شود و همه را به چشم متهم ببینیم و زندان فرستادن برای ما سهل و آسان شود، چون این روحیه خیلی خطرناک است، مثل جراحی که به درد و ناله مریض بی‌توجه باشد. وی ادامه داد: امروز این واقعیت تلخ را باید بگویم که شرایط سختی برای برخی از هم وطنان ما به وجود آمده و برخی به نان شب خود و خانواده شان محتاج هستند، در ملاقات‌های عمومی هر هفته هم گاهی مراجعانی دارم که می‌گویند پول برگشت به منزل را نداریم و من مطمئنم که واقعیت را می‌گویند.
مراجعه 380 نفر از محکومین مالی به زندان در ابتدای ماه رمضان به امید خیران
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه با اشاره به گزارش مدیرکل زندان‌های استان گفت: از اول ماه رمضان 380 نفر از کسانی که محکوم مالی هستند با پای خودشان و گاهی با تشویق خانواده هایشان به زندان مراجعه کردند یعنی کسانی که شاکی خصوصی دارند و تا پیش از این متواری بوده اند، چرا که این افراد با خبرهایی که از برگزاری جشن‌های گلریزان در گوشه و کنار کشور دارند، چشم امید به کمک‌های خیران در این ماه مبارک دارند. وی با اشاره به اینکه باوجود همه کارهایی که انجام شده، اما همچنان فضای زندان‌ها محدود است و زندانیان جای خواب کافی ندارند، افزود: زندان حتی اگر هتل 5 ستاره هم باشد بازهم زندان است و شرایط سختی دارد، به خصوص برای زندانیانی که ناخواسته گرفتار شده‌اند. وی به شرایط سخت و طاقت‌فرسای زندان و زندانی و خانواده آنها اشاره و خاطرنشان کرد: اشک پنهان و غرور شکسته به درستی واقعیتی است که در زندانها وجود دارد، به خصوص برای افرادی که به ناخواسته و با جرایم غیر عمد که احتمال بروز آن برای هر فرد از جامعه متصور است، مصداق می‌یابد.خسروی وفا ادامه داد: شما عزیزان در بخش اقتصادی مشغول فعالیت هستید و می‌دانید که گاهی مقررات، حوادث و عواملی دست به دست هم می‌دهد که کسی سر از زندان دربیاورد، مثل پدری که برای خرج معالجه دخترش پول قرض کرده و نتوانسته بود پول را پس بدهد و گرفتار زندان شده بود. همه ما به لطف الهی باید کمک کنیم افرادی که گرفتار چنین شرایطی هستند از بند زندان نجات پیدا کنند.
گشاده دستی و خیرخواهی مردم اصفهان در کمک به نیازمندان
خسروی وفا با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند "مردم اصفهان شاید در زندگی خودشان قناعت داشته باشند که با ارزش است اما در راه خدا دست گشاده‌ای دارند"، گفت: در طول مدت خدمتم به مردم استان اصفهان به عینه شاهد گشاده دستی و خیرخواهی مردم این استان در کمک به نیازمندان بوده‌ام و خوشبختانه هرسال شاهد بیشتر شدن کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان هستیم. رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اعلام اینکه امسال 56 برنامه از اول سال اجرا شده و تقریبا 5/8 میلیارد تومان تا این لحظه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع‌آوری شده است، گفت: تا پایان ماه رمضان سال گذشته 8 میلیارد تومان جمع‌آوری شد ولی امسال خوشبختانه مبلغ افزایش پیدا کرد؛ معنایش این است که امسال شما هم باید آستین هایتان را بیشتر بالا بزنید.
ثبت گلریزان امسال در تاریخ شرکت فولاد مبارکه اصفهان
وی با یادآوری اینکه در جشن گلریزان سال گذشته فولاد مبارکه تقریبا 5/2 میلیارد تومان جمع‌آوری شد، گفت: در امسال علاوه بر افزایش کمک‌های مردم، حدود 5/4 میلیارد تومان هم شاکیان گذشت کردند که حاصل فعالیت گروه‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان برای مذاکره با شاکیان و درخواست از آنها برای گذشت بخشی از مطالباتشان است. امیدواریم در کنار این 13 میلیارد تومان، در جشن گلریزان فولاد مبارکه نیز مبلغی جمع‌آوری شود که در تاریخ شرکت فولاد مبارکه اصفهان ثبت شود. گفتنی است بالغ بر سه میلیارد تومان مجموع کمک‌های خیران شرکت فولاد مبارکه وشرکای تجاری این شرکت در این جشن بود که مجموعاً کمک‌ها جمع‌آوری شده در استان اصفهان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را به 16 میلیارد تومان افزایش داد.
فولاد مبارکه در شرایط سخت اقتصادی، با تمام توان فعالیت می‌کند
در این مراسم همچنین فرماندار شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه کمتر از دو هفته است در شهرستان مبارکه توفیق خدمت‌گذاری به مردم عزیز و صنعتگران این خطه را دارم، گفت: در شرایط سخت اقتصادی که صنایع با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند، مجموعه فولاد مبارکه با تمام توان مشغول فعالیت است و شور و هیجانی در این شرکت وجود دارد که امیدواریم شاهد برکات و ثمرات آن و در نهایت سربلندی نظام اسلامی باشیم. حمید عصارزادگان نیز با قدردانی از اینکه نزدیک نیمی از زندانیان جرایم غیر عمد توسط صنعت گران فولاد مبارکه آزاد شده‌اند، گفت: امیدواریم در سال حمایت از تولید داخلی مجموعه فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه آن بتوانند بیش از پیش موفق و سربلند شوند. شایان ذکر است در این مراسم سرودهایی در مدح ومنقبت امام علی(ع) اجرا شد که به این جلسه شور وحال با صفایی داد همچنین به ابتکار روابط عمومی فولاد مبارکه مستندی از وضعیت برخی زندانیان و مسائل ومشکلاتی که خانواده‌های زندانیان در نبود نان آورخانه وخانواده متحمل می‌شوند پخش شد که قلب هر انسانی را آتش می‌زد واشک حاضران بود که بر گونه‌های میهمانان سرازیر شده بود.یکی بر اثر شرایط اقتصادی دچار ورشکستگی شده بود. یکی ناتوانی در پرداخت هزینه درمان بیماری مادر پیرش، دیگری وام درمان فرزندش راهی زندانش کرده بود. دیگری و دیگر‌ی همه وهمه براثر مشکلاتی ناخواسته دچار بحران مالی شده و به جای این که مسئولیت سنگین خانواده را به دوش بکشند وکانون خانواده را گرم کنند درپشت دیوارهای بلند زندان روز‌ها و هفته‌ها را به امید گشایشی سپری می‌کنند. به امید خدا وبندگان صالح او، به امید دست‌های پر محبتی که در هر شرایطی دست از یاری گرفتاران برنمی دارند چه وضعیت اقتصادی خوب باشد چه حالا که اقتصاد کشور با سختی دوران می‌گذراند.گفتنی است اجرای این مراسم گلریزان را مجری تلویزیون خانم اکبری و هنرمند عرصه سینما وتئاتر حسن اکلیلی که سال هاست در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی فعالیت می‌کند بر عهده داشتند. ذکرنام مقدس امیر مومنان امام علی(ع) سکه رایج این برنامه صمیمی وبا صفا بود که در آخرین شب‌های ماه مبارک رمضان، ماه بندگی ودلدادگی با یگانه معبود عالم هستی و در آستانه عید بزرگ فطر عید پاداش پرهیزگاران برای یاری گرفتاران برگزار شد.
اصفهان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان:
خداوند منان را شاکرم که امسال برای ششمین سال در این محفل در خدمت عزیزان هستم و افتخار دارم اعلام کنم که نیمی از 3 هزار و 85 زندانی جرایم غیرعمد که آزاد شده‌اند با کمک‌های سخاوتمندانه عزیزان در جشن گلریزان فولاد مبارکه رقم خورده است
*این کار فولاد مبارکه الگویی در کشور شده تا با کمک فعالان بخش‌های مختلف زمینه آزادی کسانی فراهم شود که به دلایل غیرعمد و به خاطر مسائل مالی زندانی شده‌اند
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند با کاسبان تحریم برخورد کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان, جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی: از مهمترین عوامل و عناصر کرامت امت اسلامی اتحاد و رفع اختلاف هاست رئیس‌جمهور در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب: بیش از گذشته نیاز به تقویت فضای معنوی، وحدت، اعتماد و امید به آینده داریم رئیس جمهور در جمع صمیمی اصحاب رسانه: دعوت رئیس جمهور برای اتحاد رسانه ای در برابر جنگ روانی دشمن نبرد شدید اطراف فرودگاه الحدیده یمن پارلمان اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد در ششمین جشن گلریزان شرکت فولاد مبارکه اصفهان رقم خورد؛ کمک 3 میلیارد تومانی فولاد مبارکه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گوترش: وضعیت اسف بار غزه هشداری برای وقوع جنگ است نتانیاهو: بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا "کابوس واقعی" هستند حمله جنگنده‌های ترکیه‌ به شمال عراق رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر: امروز توطئه اصلی دشمن فشار اقتصادی به مردم است مسئولان برای حل مسائل اقتصادی تصمیمات قاطع بگیرند