بی‌سوادی هم بددردی است؛ بیایم ایران کلاس انگلیسی ثبت‌نام می‌کنم!

آفتاب یزد- گروه سیاسی : تیرماه سال 94 بود که حسن عباسی به عنوان تئوریسین اصولگرا با داد و فریاد، شخص زیباکلام را در بیست و نهمین نشست دانشجویی جنبش عدالت خواه مشخصا مورد خطاب قرار داد و در میانه صحبت‌ها و حمله‌هایی که به مدرک تحصیلی وی داشت، گفت: «امروز می‌بینیم برخی استادان دانشگاه تهران که
فارغ التحصیلان دانشگاه‌های انگلیس هستند هنوز بلد نیستند به زبان انگلیسی حرف بزنند. آقای زیبا کلام برو به گنده ات در دولت بگو بیاید و یک ساعت به زبان انگلیسی سخنرانی کند. درجه بی اعتباری دکترای شما کجا خودش را نشان می‌دهد آنجایی که هیچ کدام از شما نمی‌توانید به انگلیسی صحبت کنید. اگر دکترای‌تان حقانیت دارد یک ساعت انگلیسی سخنرانی کنید و گرنه دانشگاه تهران می‌ماند و استادی که سواد درست ودرمانی ندارد که یک نظریه را از خودش ارائه دهد. در انگلیس چه ساخت و پاختی انجام دادید که مدرک دکترا را دادند.»
البته این‌ها تنها بخشی از حملات آن روز حسن عباسی به زیباکلام بود. تئوریسین اصولگرایان که خود را کسینجر دنیای اسلام می‌خواند بارها در شرایط مختلف دیگر نیز از بیانات تند و تیز خود علیه زیباکلام و اینکه او نمی‌تواند انگلیسی صحبت کند، سخن گفت.
زیباکلام اما آن روز از در پاسخ به عباسی


بر نیامد ، حتی زمانیکه پارلمان انگلیس ازوی برای سخنرانی دعوت کرد و او طبیعتا با زبان انگلیسی در آن جا سخن گفت نیز پاسخی به عباسی نداد ... در حالیکه به نظر می‌آمد این استاد دانشگاه نیازی به پاسخگویی به عباسی در این زمینه نمی‌دید حالا بعد از آنکه جایزهDW را دریافت کرده فرصت را مقتضی دانسته تا بعد از همه این سال‌ها گوشه کنایه‌هایی به عباسی هم بزند.
او در اینباره می‌نویسد: نطقم را در خصوص وضعیت آزادی بیان و دموکراسی در ایران به انگلیسی نوشتم که در حدود نیم‌ ساعت می‌شود. در ضمن عده‌ای از ایرانیان قرار است برای اعتراض به اهدای جایزه آزادی بیان به بنده در محل همایش اعتراض نمایند.
همه را ول کنیم این را بگوییم که جناب پرفسور حسن عباسی معتقدند من انگلیسی بلد نیستم حتی دو دقیقه هم حرف بزنم. نمی‌دانم چه خاکی بر سرم کنم!
می‌خواهم اگر بشود بگویم من به احترام زبان فارسی -که شکر است- به فارسی سخنرانی می‌کنم و شما به انگلیسی یا آلمانی ترجمه کنید! بی‌سوادی هم بد دردی است! برگشتم ایران کلاس انگلیسی ثبت‌نام می‌‍‌‌‌کنم.»