دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور موضوع گرانی را از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست دیروز هیات دولت عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور بر این مساله تاکید کردند و خواستند همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود پیدا کنند.
محمود واعظی روز گذشته در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر شاهد هستیم حتی بخش‌هایی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت می‌کنند، محاسباتی که برای فروش می‌کنند با ارز بالاتر است و رئیس جمهوری خواست تمام دستگاه‌های ذیربط به این موضوع رسیدگی کنند. از طرف دیگر، اجناسی در انبارها هست که باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره گرانی خودرو گفت: طی چند روز گذشته، فضای روانی و احساسی ایجاد شد و در این جلسه خواسته شد که خودروسازان با قیمت‌های مصوب، خودرو را در اختیار مردم قرار دهند.
واعظی با بیان اینکه موضوع گرانی از موضوعات جدی است، گفت: رئیس‌جمهور بر این مساله تاکید و همه وزیران و دستگاه‌ها را مسئول کردند و قرار شد روز دوشنبه هفته آینده ایشان جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری نهایی داشته باشند.


رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: در رابطه با ارز هم مواردی که ثبت سفارش می‌کنیم، ارز 4 هزار و 200 تومانی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و مشکلی در این زمینه نداریم.
وی در پاسخ به اینکه آیا دستورالعمل خاصی هم در باره این موضوع تهیه شده است، اظهار داشت: در این جلسه اولویت‌ها تعیین شد اما باید توجه داشت که این مسائل موضوعاتی است که باید با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی مشورت شود تا برای اجرای آن اقناع صورت گیرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تروریسم و اینکه برخی به دنبال حداکثر سازی مطالبات از دولت هستند، گفت: ما از طرف دولت از رهبری قدردانی می‌کنیم که دستور دادند جلسه سران قوا برای موضوعات اقتصادی برگزار شود.تاکنون دو جلسه تشکیل شده و جلسه سوم هم در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: الان شرایط کشور به گونه‌ای است که اتاقهای فکر در منطقه و آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل شده تا از فرصت خروج امریکا از برجام استفاده کنند و بطور مرتب سیگنال‌های منفی برای افکار عمومی بفرستند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد:اگر تا دیروز برخی اختلاف سلیقه‌ها وجود داشت الان نباید اختلاف نظرها ابزاری در دست مخالفین باشد و ما باید ابعاد مختلف تصمیمات را در نظر بگیریم و نباید اقداماتی که به نفع کشور هست را به دلیل برخی دیدگاه‌های سیاسی و جناحی نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه مطالبی که درمجلس درباره لایحه مبارزه با پولشویی مطرح شد درست نیست،گفت: اینکه برخی از نمایندگان بخواهند صفاتی به دیگران بدهند در شان نمایندگان نیست.
واعظی با بیان اینکه درخواست عضویت در این کنوانسیون در دولت دهم انجام شده است و ارتباطی با این دولت ندارد،افزود:همین آقایانی که الان با آن مخالفت می‌کنند، در دولت دهم حامی آن دولت بودند. چه شده است آن روز سکوت کردند و امروز مخالفت می‌کنند.
وی یادآورشد: به نظر می‌رسد این گونه اقدامات، سیگنال‌های منفی هم به جامعه و هم به خارج از کشور می‌دهد و لازم است هماهنگی‌ها بیشتر شود.
سایر اخبار این روزنامه
روز تاریخی بورس با رشد2 هزار و 767 واحدی شاخص معاون وزیر بهداشت: واکسن ایرانی پاپیلوم انسانی به مرحله پایانی تولید رسید رهبر طالبان درخواست مذاکرات مستقیم با آمریکا را مطرح کرد موگرینی: همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط با ایران در اولویت است روسیه: آماده اتخاذ تدابیر واکنشی به طرح‌های ناتو هستیم اخبار کوتاه اقتصادی دیده‌بان حقوق بشر: حملات گسترده اسرائیل علیه فلسطینی‌ها جنایت جنگی است زخمی شدن پنج فلسطینی در تیراندازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری تحلیل سیاسی هفته نشریه آمریکایی: آمریکا در فاجعه انسانی یمن شریک است رئیس سازمان حج و زیارت: یک میلیون و 350 هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند در جلسه هیات وزیران به ریاست رئیس‌جمهور تصویب شد؛ قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در سال 97 تعیین شد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد برقراری و پرداخت افزایش حقوق‌ بازنشستگان از خرداد استمرار نسل کشی سازمان یافته در یمن دکتر روحانی در دیدار صمیمی با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره): حمایت از عزیزان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی وظیفه انسانی, اسلامی و قانونی دولت است دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی