استمرار نسل کشی سازمان یافته در یمن

اوضاع نابسامان یمن در پرتو شرارت‌های ائتلاف سعودی، بحرانی‌تر شده است. علاوه بر محاصره نظامی «بندر الحدیده»، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی در چندین نوبت به تاسیسات ساحلی و تنها کشتی امدادرسان مستقر در بندر الحدیده یمن حمله و خسارات سنگینی وارد کرده‌اند. علاوه بر این ده‌ها نفر نیز در این حملات به شهادت رسیده‌اند. صندوق کودکان ملل متحد با هشدار درباره وخامت اوضاع بر اثر نابودی کمک‌های ارسالی به یمن، هشدار داده است که 11 میلیون کودک یمنی در معرض گرسنگی و فقر غذائی هستند که حال 300 هزار نفر از آنها وخیم است و هر لحظه ممکن است بر اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست بدهند.
ارتش و نیروهای مقاومت یمن در اقدامات متقابل و تلافی جویانه، یک فروند کشتی جنگی امارات را که سرگرم انتقال جنگ افزار و مهمات برای مزدوران منصور هادی بود، هدف قرار دادند و منهدم کردند. علاوه بر این ارتش یمن با شلیک موشک بالستیک به سمت اهداف نظامی عربستان در جنوب این کشور تلفات سنگینی را به مزدوران سعودی وارد کرد. همچنین مواضع مزدوران منصور هادی هم در معرض حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن قرار گرفته است.
با این حال، ائتلاف سعودی به توصیه مستشاران نظامی آمریکا و انگلیس، بیشترین حملات خود را متوجه بندر الحدیده کرده‌اند تا امکان هرگونه امدادرسانی و ارسال محمولات غذائی و داروئی برای مردم مظلوم و تحت محاصره یمن را عملاً به صفر برسانند. توصیه پنتاگون و مستشاران نظامی به ائتلاف سعودی این است که با ایجاد قحطی مصنوعی در یمن، باید فشار بر مردم یمن بیشتر شود تا آنها علیه ارتش و نیروهای مقاومت شورش کنند و اوضاع را به نفع اشغالگران شرور تغییر دهند. این آرزوی دشمنان مردم یمن است و به نظر می‌رسد که آنها این آرزو را به گور خواهند برد.
پیش از این سعودی‌ها با نفوذ در جبهه مقاومت و برقراری ارتباطات مشکوک با طیف نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح توانسته بودند سرپل ارتباطی خود را تا عمق شبکه مقاومت نیز برقرار سازند ولی با افشای ماهیت و عملکرد وی که منجر به هلاکتش گردید، ارتش و جبهه مقاومت یکبار دیگر توانستند انسجام نیروها و یکپارچگی مواضع خود را در ابعاد سیاسی – نظامی و تبلیغاتی حفظ و تقویت کنند.


مستشاران نظامی آمریکا و انگلیس که در اطاق جنگ ائتلاف سعودی حضور فعال دارند، به مقامات سعودی و به ویژه بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان توصیه کرده‌اند که اگرچه جنگ یمن فرسایشی شده است ولی ممکن است با تشدید حملات سعودی و تمرکز برروی تقویت محاصره زمینی، دریائی و هوائی، بتوانند مردم یمن را به زانو در آورند و آنها را علیه مقاومت بشورانند. چنین برداشتی از مردم یمن با ساختار فکری – فرهنگی آنان ناسازگار است و نشان می‌دهد که دشمنان یمن کمترین شناختی نسبت به جامعه پیچیده و غیرتمند یمن ندارند. قبائل و عشایر غیرتمند یمنی در طول 4 سال گذشته در خط مقدم جبهه ضداشغالگری قرار داشته‌اند و تقریباً بدون استثنا تمامی حملات مرزی ائتلاف سعودی برای نفوذ پیاده نظام دشمن به مرزهای جغرافیائی یمن را به کلی خنثی کرده‌اند و به طور همزمان با پیشروی برق‌آسا و عقب نشینی تاکتیکی در عمق خاک عربستان توانسته‌اند اوضاع نوار مرزی مشترک بین دو کشور را به زیان اشغالگران متجاوز، تغییر دهند و تثبیت کنند.
تصادفی نیست که سعودی‌ها هنوز هم نتوانسته‌اند یک نظامی متجاوز را در عمق خاک یمن پیاده و موضعی درون خاک یمن را برای خود حفظ کنند. حملات سنگین ارتش، نیروهای مقاومت و به ویژه قبایل و عشایر غیرتمند یمنی به مراکز استقرار نیروهای ائتلاف سعودی در پشت مرزها نیز عموماً برای ائتلاف خسارت بار و غیرمنتظره بوده و شیرازه عملیات جنگی ارتش‌های ائتلاف را از هم گسیخته است. با چنین کارنامه سیاهی که ائتلاف سعودی برای خود فراهم کرده، راهکار خروج آبرومندانه از یمن هم برای اشغالگران شرور و ناکام قابل تصور نیست، به ویژه آنکه بذرکینه و انتقام جوئی به خاطر شرارت‌های آل سعود، در پشت مرزها کاشته شده و کاملاً بعید به نظر می‌رسد که سعودی‌ها از پیامدهای شرارت خود احساس آرامش و امنیت کنند.
ائتلاف سعودی و حامیانش اکنون در یک دور و تسلسل ابلهانه گرفتار شده‌اند و هرچه بیشتر تلاش می‌کنند، کمتر نتیجه می‌گیرند. حتی در برخی موارد، اقدامات ائتلاف به زیان نیروها و مزدوران خودش تمام می‌شود. گوترش دبیرکل سازمان ملل بارها جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن را «جنگی بیهوده و احمقانه» معرفی کرده و گفته هیچ نفعی از استمرار یا تشدید این جنگ عاید طرف‌های ائتلاف نخواهد شد.
سعودی‌ها نیز به این حقیقت واقفند و به همین دلیل با تشکیل یک ائتلاف جدید با امارات، سعی دارند پس از کنار کشیدن سایر طرف‌های ائتلاف، حداقل امارات را در کنار خود به هر قیمت ممکن نگهدارند. لکن معلوم نیست با افزایش تلفات جنگی امارات و بیشتر شدن خسارات جانی، مالی و حیثیتی، آیا امارات با سعودی‌ها برای استمرار شرارت‌ها همراهی می‌کند؟ رسانه‌های استکباری و صهیونیستی هم عموماً از کنار فجایع یمن به سادگی می‌گذرند و تعمداً چشم‌های خود را بر اینهمه جنایت و شرارت و کشتار بسته‌اند. سازمان ملل، بحران یمن و جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن را بزرگترین فاجعه قرن اعلام کرده که ملتی را در معرض «نسل کشی سازمان یافته» قرار داده است. اما گویا قرار نیست در عصر انفجار اطلاعات هم، دنیا از فجایع روزمره در یمن آگاه شود!
سایر اخبار این روزنامه
روز تاریخی بورس با رشد2 هزار و 767 واحدی شاخص معاون وزیر بهداشت: واکسن ایرانی پاپیلوم انسانی به مرحله پایانی تولید رسید رهبر طالبان درخواست مذاکرات مستقیم با آمریکا را مطرح کرد موگرینی: همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط با ایران در اولویت است روسیه: آماده اتخاذ تدابیر واکنشی به طرح‌های ناتو هستیم اخبار کوتاه اقتصادی دیده‌بان حقوق بشر: حملات گسترده اسرائیل علیه فلسطینی‌ها جنایت جنگی است زخمی شدن پنج فلسطینی در تیراندازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری تحلیل سیاسی هفته نشریه آمریکایی: آمریکا در فاجعه انسانی یمن شریک است رئیس سازمان حج و زیارت: یک میلیون و 350 هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند در جلسه هیات وزیران به ریاست رئیس‌جمهور تصویب شد؛ قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در سال 97 تعیین شد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد برقراری و پرداخت افزایش حقوق‌ بازنشستگان از خرداد استمرار نسل کشی سازمان یافته در یمن دکتر روحانی در دیدار صمیمی با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره): حمایت از عزیزان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی وظیفه انسانی, اسلامی و قانونی دولت است دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی