رئیس سازمان حج و زیارت: یک میلیون و 350 هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال 85 هزار و 200 نفر به حج تمتع مشرف خواهند شد، افزود: یک میلیون و 350 هزار نفر که معمولا در سال 1385 برای تشرف به حج ثبت‌نام کرده اند، در نوبت اعزام قرار دارند.
حمید محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو ایرنا اظهار داشت: اگر خوش بینانه به این موضوع نگاه کنیم و سالانه حدود 100 هزار نفر به حج تمتع اعزام شوند، برای اعزام این تعداد 14 سال زمان نیاز است.
وی با تاکید بر اینکه اعزام زائران «مدینه قبل»، از 27 تیرماه برای انجام مناسک حج به عربستان آغاز خواهد شد، اظهار داشت: اعزام زائران مدینه قبل، تا 19 مرداد ماه و «مدینه بعد»، از هشتم مرداد تا 24 مرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.
محمدی با بیان اینکه همه زائران ایرانی از 27 تیرماه تا 24 مرداد ماه امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، افزود: صدور ویزای زائران حج تمتع از اواخر خرداد ماه جاری آغاز خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه حدود 50 درصد زائران ایرانی را بانوان تشکیل خواهند داد، خاطر نشان کرد: 85 هزار و 200 زائر اعزامی در قالب 583 کاروان و از طریق 20 ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اقدامات لازم برای برپایی یک حج آبرومند و باامنیت در قالب توافقات به عمل آمده است، اظهار داشت: کاروان‌های اعزامی در قالب گروه‌های 85، 115، 135 و 165 نفره به عربستان اعزام خواهند شد.
محمدی گفت: همچنین با توجه به اینکه میانگین سن زائران بالای 50 سال است، اقدامات لازم در خصوص اعزام پزشکان متخصص نیز صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حج سال گذشته از 280 پزشک متخصص اعزامی 80 نفر را پزشکان زن تشکیل می‌دادند، خاطرنشان کرد: برای امسال نیز در تلاش هستیم به منظور رفاه هرچه بیشتر زائران حج تمتع این تعداد را افزایش دهیم.
محمدی اظهار داشت: از همه زائرانی که برای بیماری خود نیازمند داروهای خاص هستند، تقاضا داریم به جز 10 قلم داروی اعلام شده ممنوعه، داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند.
سایر اخبار این روزنامه
روز تاریخی بورس با رشد2 هزار و 767 واحدی شاخص معاون وزیر بهداشت: واکسن ایرانی پاپیلوم انسانی به مرحله پایانی تولید رسید رهبر طالبان درخواست مذاکرات مستقیم با آمریکا را مطرح کرد موگرینی: همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط با ایران در اولویت است روسیه: آماده اتخاذ تدابیر واکنشی به طرح‌های ناتو هستیم اخبار کوتاه اقتصادی دیده‌بان حقوق بشر: حملات گسترده اسرائیل علیه فلسطینی‌ها جنایت جنگی است زخمی شدن پنج فلسطینی در تیراندازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری تحلیل سیاسی هفته نشریه آمریکایی: آمریکا در فاجعه انسانی یمن شریک است رئیس سازمان حج و زیارت: یک میلیون و 350 هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند در جلسه هیات وزیران به ریاست رئیس‌جمهور تصویب شد؛ قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در سال 97 تعیین شد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد برقراری و پرداخت افزایش حقوق‌ بازنشستگان از خرداد استمرار نسل کشی سازمان یافته در یمن دکتر روحانی در دیدار صمیمی با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره): حمایت از عزیزان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی وظیفه انسانی, اسلامی و قانونی دولت است دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی دستور رئیس‌جمهور به دستگاههای دولتی برای مهار گرانی