مکتب اقتصادی حبابیسم‌!

محمدرضا ستوده- نظریه اقتصادی اسحاقیسم با موفقیت تمام دلار را به 4200 تومان رساند و آن را تثبیت کرد‌‌. این نظریه آنقدر محکم، علمی و اجرایی بود که خود به خود به یک مکتب اقتصادی تبدیل شد و ما در همین ستون از این مکتب « نئولیبرالِ رادیکال‌گرا» رونمایی کردیم‌.
بعد از اجرای بی عیب و نقص مدل اسحاقیسم در دولت محترم، این بار تیم اقتصادی دولت دست به یک حرکت بزرگتر زده و نظریه نوین و خارق‌العاده‌ای را به معرض نمایش گذاشته است‌‌. مکتب حُبابیسم یا مدل اقتصادی حباب‌پرور‌‌. طبق این نظریه اگر هر چیزی گران شود هیچ ربطی به بی‌کفایتی، بی‌تدبیری و ناتوانی دولتمردان و مسوولان ندارد و علت اصلی حباب است‌‌. حباب سکه‌‌. حباب ارز‌‌. حباب خودرو‌‌. حباب مسکن‌‌. حباب زمین‌‌. حباب قیمت بلیت هواپیما‌‌. حباب ماست‌‌. حباب تشک طبی‌‌. حباب گیلاس‌‌. حباب نان‌‌. حباب کرایه تاکسی‌‌. حباب پوشاک‌‌. حباب خاویار‌‌. حباب کباب برگ مخصوص و حباب‌های دیگر‌.
این نظریه معتقد است همانطور که مردم جهان بر روی کره زمین زندگی می‌کنند، مردم ایران هم به‌طور کلی در یک حباب بزرگ زندگی می‌کنند‌‌. این حباب بزرگ دائم در حال ساختن حباب‌های کوچک‌تر است که اجناس و کالاهای مختلفی را دربر می‌گیرند‌‌. در این چرخه دقیق اقتصادی مسوولان اقتصادی کشور هیچ کاره‌اند و تنها کاری که از دست‌شان بر می‌آید این است که وقتی مردم علت گرانی یک کالایی را جویا می‌شوند به آنها اعلام می‌کنند که حباب است و مردم هم قانع می‌شوند‌‌. این نظریه در آخر می‌گوید: استفاده و حمل هر چیز تیز حتی سوزن ته‌گرد در ایران ممنوع است زیرا به حباب اصلی آسیب می‌زند‌‌. حباب جزو لاینفک تقدیر مردم ایران است‌‌.