8 بازی داغ در تعطیلات

جام جهانی بیست و یکم از امروز شروع می‌شود و هواداران ایرانی در تعطیلات آخر هفته می‌توانند شاهد هشت بازی باشند. مسابقات ساعت 19:30 امروز با بازی روسیه میزبان مقابل عربستان در ورزشگاه لوژنیکی مسکو شروع می‌شود. مراسم افتتاحیه مسابقات با حضور تعداد زیادی ژیمناست روسی، نیم ساعت قبل از سوت شروع بازی خواهد بود. به این هشت بازی بپردازیم.

روسیه – عربستان (پنج‌شنبه 19:30)
مهم‌ترین نکته بازی افتتاحیه موقعیت بد دو تیم در رده‌بندی فیفاست. روسیه در رتبه 70 و عربستان در رتبه 67 است و به همین خاطر خوش‌بینی زیادی درباره کیفیت این بازی وجود ندارد. حتی برخی معتقدند که این بازی می‌تواند بدترین مسابقه افتتاحیه ادوار جام جهانی باشد. روسیه در مسابقات تدارکاتی عملکرد خوبی نداشته و عربستان پس از صعود به جام جهانی و تغییر دو مربی، زمان کمی را با پیتزی گذرانده.



مصر – اروگوئه (جمعه 16:30)
در دومین بازی گروه A مصر امیدوار است از محمد صلاح مقابل اروگوئه استفاده کند. ستاره لیورپول که در فینال لیگ قهرمانان آسیب دید، دیروز با تیم تمرین کرد، ولی هکتور کوپر گفت که قول نمی‌دهد صلاح به میدان برود. اروگوئه با سوارس و کاوانی بخت اول صعود از این گروه به شمار می‌رود.

ایران- مراکش (جمعه 19:30)
24 ساعت بعد از بازی افتتاحیه، تیم ملی ایران مقابل مراکش به میدان می‌رود و لحظه‌شماری برای این بازی از چند روز قبل شروع شده. ایران در دومین تجربه‌اش با کی‌روش به صعود از مرحله گروهی فکر می‌کند، هرچند مربی پرتغالی عقیده دارد تیمش در سخت‌ترین گروه مسابقات قرار گرفته (در صفحات دیگر می‌توانید آخرین مطالب درباره این بازی را بخوانید).

پرتغال – اسپانیا (جمعه 22:30)
دومین بازی گروه B یکی از جذابترین بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی است. دو همسایه ایبریایی رقابتی قدیمی دارند و این بار برای سرگروهی می‌جنگند. بخت اسپانیا در این گروه بیشتر است، هرچند تغییرات کادر فنی این تیم ممکن است ضربه سختی به این تیم بزند. در طرف دیگر قهرمان اروپا که ستاره‌ای مثل رونالدو دارد، برای هر تیمی یک تهدید بزرگ است.

فرانسه – استرالیا (شنبه 14:30)
فرانسه یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های مسابقات است، ولی مصدومیت بازیکنان در روزهای اخیر مدعی اصلی گروه C را نگران کرده. سیدیبه، مدافع راست تیم در چند روز گذشته تمرین نکرده و حتی ممکن است از فهرست کنار گذاشته شود. اومتیتی هم در روزهای گذشته جداگانه تمرین کرده. در ترکیب استرالیا حضور دنیل ارزانی می‌تواند برای تماشاگران ایرانی جذاب باشد.

آرژانتین – ایسلند (شنبه 17:30)
آرژانتین که با مسی برای قهرمانی آمده، مسابقات را مقابل ایسلند تازه‌وارد شروع می‌کند. شاید این آخرین حضور مسی باشد و او مصمم است به ناکامی‌هایش در جام جهانی پایان دهد. ایسلند هم در نخستین تجربه‌اش در جام جهانی امیدوار است موفقیت دو سال قبلش در یورو تکرار شود.

پرو – دانمارک (20:30)
انتظار می‌رود دومین بازی گروه C بازی نزدیکی باشد. پرو با بازگشت کاپیتان گوئررو روحیه گرفته و دانمارک به اریکسن، هافبک تاتنهام تکیه دارد.

کرواسی – نیجریه (23:30)
کرواسی با گروهی از بهترین‌های اروپا امیدوار است بر خلاف چهار سال قبل از گروهش صعود کند، ولی نیجریه که ایووبی، هافبک آرسنال را در ترکیبش دارد، حریف سرسختی محسوب می‌شود.