قاچاق کالا در پوشش کارت‌هاي بازرگاني

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بيان اينکه بحث قاچاق کالا و ارز بايد به صورت هوشمندانه دنبال شود، تصريح کرد: در بحث صدور کارت‌هاي بازرگاني مشکلاتي وجود دارد، چرا که امروز در پوشش کارت‌هاي بازرگاني قاچاق کالا انجام مي‌شود.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بيان اينکه بحث قاچاق کالا و ارز بايد به صورت هوشمندانه دنبال شود، تصريح کرد: در بحث صدور کارت‌هاي بازرگاني مشکلاتي وجود دارد، چرا که امروز در پوشش کارت‌هاي بازرگاني قاچاق کالا انجام مي‌شود. به گزارش خانه ملت، علي مويدي خرم آبادي در نشست علني مجلس شوراي اسلامي‌اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بيان اينکه در حوزه قاچاق کالا و ارز بهترين کار تيمي‌در زمان بررسي لايحه مذکور صورت گرفت، گفت: اگر اين لايحه در مجلس تصويب شود، راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هموار مي‌شود و اين لايحه مي‌تواند ما را به اهدافمان مي‌رساند.

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بيان اينکه امروز با قاچاقچيان سازمان يافته مواجه هستيم، افزود: تمرکز بر مبارزه هوشمندانه با قاچاق سازمان يافته يکي از اصلاحاتي بوده که در قانون فعلي صورت گرفته است. وي با اشاره به اصلاحات ديگري که در قانون مذکور انجام گرفته، بيان کرد: خلأهاي قانوني درباره مبارزه هدفمند با قاچاق کالا و ارز، عدم توجه دقيق به مصاديق قاچاق، اختلاط وظايف و تکاليف دستگاه‌هاي ذي ربط که در قانون فعلي به خوبي مشخص نشده از جمله مواردي بوده که در قانون جديد اصلاح شده است.

خرم آبادي با بيان اينکه در بحث فضاي مجازي در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشکل وجود دارد، تصريح کرد: با تقويت ساختار سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز مي‌توان، ساختارهاي جديد را احصا کرد و در اين بخش شفاف سازي‌هايي صورت گرفته است. وي با اشاره به برخي مشکلات در حوزه تعيين مصاديق جرم قاچاق افزود: در بخش‌هاي انتظامي‌و قضايي مشکلاتي وجود داشت که در قانون جديد در صورت تصويب، اين مشکلات رفع مي‌شوند.



خرم آبادي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري بر حمايت از کالاي ايراني ادامه داد: قانون فعلي جوابگوي امحال برخي کالاهاي قاچاق که به سلامت مردم نيز آسيب مي‌رسانند، نيست و با قانون جديد بخشي از خلأهاي قانوني در اين بخش رفع مي‌شود.