اتحادیه ماشین آلات آلمان: جامعه جهانی باید در مقابل تحریم آمریکا بایستد

رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات تولید ابزار آلمان باتاکید براینکه جامعه جهانی باید برای حفظ نظم جهانی و مقابله با تحریم آمریکا چاره‌ای بیندیشد، گفت:علاقه‌مند به تداوم فعالیت‌های خود در ایرانیم؛ با این حال تا هفته آینده منتظر اعلام موضع سیاسی اتحادیه اروپا می‌مانیم.
«ویلفرد شفر»در نشست خبری سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری (AMB Iran 2018) در پاسخ به ایرنا درخصوص وضعیت این شرکت برای حضور در ایران با خروج آمریکا از برجام، افزود: برگزار کنندگان نمایشگاه AMB Iran 2018 یعنی شرکت مسه اشتوتگارت و اتحادیه تولید کنندگان ماشین ابزار آلمان (VDW) در این زمینه باید تصمیم مشترکی اخذ کنند.
وی تاکید کرد: قصد این مجموعه باقی ماندن در ایران و تداوم فعالیت هاست، با این حال تا هفته آینده صبر می‌کنیم تا ببینیم در فضای سیاسی چه اتفاقاتی خواهد افتاد، زیرا رفتار آمریکایی‌ها نیز بی‌ثبات و نامشخص است.
شفر افزود: پیش‌بینی ما، حمایت اتحادیه اروپا از ایران است و اراده این کار را دارد؛ برگزارکنندگان نمایشگاه ماشین ابزار AMB Iran 2018 باید این موضوع را به شرکت‌های عضو خود اطلاع دهند.


رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات تولید ابزار آلمان در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص قانون انسداد و حمایت اتحادیه اروپا از شرکت‌های کوچک و متوسط همکار با ایران، اظهار داشت: حوزه عمومی ماشین آلات در آلمان مشتمل بر 36 بخش است که شرکت‌های مربوطه تحت کنترل نبوده و نیازی به نظارت بر صادرات ندارند.
وی ادامه داد: در حوزه ماشین ابزار، محصولات صادراتی ازسوی 2 رژیم و کنوانسیون بین‌المللی کنترل می‌شود که یکی از آنها در بخش هسته ای، هر چیز مرتبط با انرژی هسته‌ای را کنترل می‌کند.
شفر گفت: به دلیل تعهد هسته‌ای ایران، اگر هر ماشینی در حوزه عملکرد و نظارت این رژیم قرار بگیرد، باید مجوز صادرات اخذ کند.
وی خروج یکجانبه آمریکا از برجام و در ادامه آن تحریم‌ها علیه ایران را «ناجوانمردانه» توصیف کرد که جامعه جهانی باید برای مقابله با آن و حفظ نظم جهانی چاره‌ای بیندیشد تا رشد اقتصادی و امنیت تحت تاثیر منفی قرار نگیرد.
* حمایت مجدد صدراعظم اتریش از برجام
در همین ارتباط، صدر اعظم اتریش بعد از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بر خلاف اسرائیل، اتریش همچنان از برجام حمایت می‌کند.
سباستین کورتز به اینکه اتریش مسیر سیاست خارجی خود را تغییر نمی‌دهد اشاره کرد و با بیان اینکه بصورت بسیار روشن با نتانیاهو در مورد موضوع ایران سخن گفته است، افزود: من تکرار کردم که برخلاف نتانیاهو، از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم. همزمان، موضع اسرائیل برای من قابل درک است. اسرائیل همچنان بر نقشه‌ها باقی خواهد ماند و ایران باید با این موضوع کنار بیاید.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی دولت: حقوق کارکنان با احکام جدید تا پنجشنبه پرداخت می‌شود وزیر اقتصاد خبر داد حذف 600 مجوز غیرضرور کسب و کار اخبار کوتاه وزیر آموزش و پرورش: ابزار دست دلالان آموزشی شده‌ایم اوباما برای انتخابات آینده دست به کار شده است ترامپ: هیچ امتیازی ندادم و تحریم‌های علیه کره شمالی ادامه دارد ابلاغیه وزیر بهداشت: مراکز درمانی ملزم به خرید داروهای تولید داخل شدند اتحادیه ماشین آلات آلمان: جامعه جهانی باید در مقابل تحریم آمریکا بایستد مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد اخبار کوتاه دشمن خارجی را ناامید کنیم اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) دکتر روحانی در پیامی با تبریک انتخاب نخست‌وزیر جدید ایتالیا؛ همکاری‌های همه جانبه ایران و ایتالیا باید در جهت منافع متقابل و اجرای توافقات توسعه یابد رئیس کل بانک مرکزی: برخی برداشت‌ها درباره قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم نادرست است در جلسه شورای معاونین شهرداری تهران صورت گرفت؛ سه انتصاب جدید در شهرداری تهران وزارت دفاع: اکثر فعالیت‎های اقتصادی نیروهای مسلح درحال واگذاری است موگرینی: اتحادیه اروپا به اجرای کامل برجام متعهد است نشریه آمریکایی مطرح کرد؛ افشا‌ی همدستی رژیم صهیونیستی وچند کشور عربی علیه ایران