وزیر آموزش و پرورش: ابزار دست دلالان آموزشی شده‌ایم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه تجهیزات و اماکن ورزشی به شدت با مشکل مواجهیم و ابزار دست دلالان آموزشی شده‌ایم، گفت: به ازای هر 30 کلاس یک معلم تربیت بدنی متخصص داریم و 36 درصد شاخص توده بدنی دانش‌آموزان ما بالاتر از حد طبیعی است.
به گزارش ایسنا، سید محمد بطحائی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر با بیان اینکه امروز موضوع جدی برای ما نشاط و سرزندگی برای دانش‌آموزان، امید به آینده، تاب آوری و بالارفتن تحمل در برابر فشارهاست عنوان کرد: تاب آوری بچه‌های امروز در برابر شرایطی که به آنها تحمیل می‌شود به دلایل مختلف نسبت به نسل گذشته کمتر است.
وی افزود: آسیب‌های اجتماعی امروز یکی از مسائل جدی برای همه کشور است و نگران گسترش آسیب‌ها هستیم. اینکه نسل آینده در معرض خطر است باید مورد توجه قرار بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید باور کنیم نسل آینده با روشی که جلو می‌رویم در معرض خطر است گفت: بازدیدی از یک مدرسه در روستایی داشتیم که متاسفانه سرویس بهداشتی هم نداشت. درحالی که در کنار مدرسه حسینیه‌ای با امکانات بهداشتی وجود داشت که سالی چند مرتبه در آن گشوده می‌شد؛ چرا نباید این امکانات در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد؟


بطحایی با اشاره به محدودیت‌های دختران در حوزه ورزش و ضرورت مورد توجه قرار گرفتن آن بیش از گذشته گفت: بتدریج به یک حلقه بسته و محدودی افتادیم که تصور میکنیم هرچقدر دانش دانش‌آموزان افزایش یابد موفق‌تر هستند و باید انبوهی از مطالب درسی را در ساعات محدودی به آنها منتقل کنیم. با این وجود دیگر مجال گفت وگو در کلاس وجود ندارد و از اهداف پرورشی دور افتادهایم.
وی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات و اماکن ورزشی به شدت با مشکل مواجهیم گفت: برج‌ها اجازه نمی‌دهند دختران ما در حیاط مدرسه ورزش کنند. در جایی که معلم مرد در مدرسه دخترانه داریم ازحیث اجرای درس تربیت بدنی با مشکل مواجهیم. به ازای هر 30 کلاس یک معلم تربیت بدنی متخصص داریم و 36 درصد شاخص توده بدنی دانش‌آموزان ما بالاتر از حد طبیعی است. این چاقی مفرط و کم تحرکی تبعات و مشکلاتی دارد که گوشه گیری و منزوی شدن از جمله آنهاست.
بطحائی تاکید کرد: باور کنیم نسل آینده درخطر است و یکی از راهکارها بویژه برای دختران توسعه فعالیتهای تربیت بدنی است. مصمم هستیم فاصله ایجاد شده میان دستیابی دختران و پسران را کاهش دهیم.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی دولت: حقوق کارکنان با احکام جدید تا پنجشنبه پرداخت می‌شود وزیر اقتصاد خبر داد حذف 600 مجوز غیرضرور کسب و کار اخبار کوتاه وزیر آموزش و پرورش: ابزار دست دلالان آموزشی شده‌ایم اوباما برای انتخابات آینده دست به کار شده است ترامپ: هیچ امتیازی ندادم و تحریم‌های علیه کره شمالی ادامه دارد ابلاغیه وزیر بهداشت: مراکز درمانی ملزم به خرید داروهای تولید داخل شدند اتحادیه ماشین آلات آلمان: جامعه جهانی باید در مقابل تحریم آمریکا بایستد مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد اخبار کوتاه دشمن خارجی را ناامید کنیم اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) دکتر روحانی در پیامی با تبریک انتخاب نخست‌وزیر جدید ایتالیا؛ همکاری‌های همه جانبه ایران و ایتالیا باید در جهت منافع متقابل و اجرای توافقات توسعه یابد رئیس کل بانک مرکزی: برخی برداشت‌ها درباره قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم نادرست است در جلسه شورای معاونین شهرداری تهران صورت گرفت؛ سه انتصاب جدید در شهرداری تهران وزارت دفاع: اکثر فعالیت‎های اقتصادی نیروهای مسلح درحال واگذاری است موگرینی: اتحادیه اروپا به اجرای کامل برجام متعهد است نشریه آمریکایی مطرح کرد؛ افشا‌ی همدستی رژیم صهیونیستی وچند کشور عربی علیه ایران