خبرهای خوش آقای سخنگو

سخنگوي دولت از پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و يارانه‌ها تا قبل از عيد فطر خبر داد.
سخنگوي دولت از پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و يارانه‌ها تا قبل از عيد فطر خبر داد.
به گزارش ايلنا، محمد باقر نوبخت در نشست خبري گفت: تمهيد مقدمات بين سازمان برنامه و بودجه و خزانه شده تا حقوق بازنشستگان عزيز، يارانه‌‌‌‌‌ها و حقوق کارکنان دولت که رقم سنگيني است، همه حقوق به اضافه درصدي که افزايش يافته، تا قبل از عيد فطر پرداخت شود.
نوبخت ادامه داد: درخصوص بازنشستگان افزايش ۱۰ درصدي صورت گرفت، که علاوه بر حقوق اين اضافات را نيز دريافت خواهند کرد.


سخنگوي دولت با اشاره به فروش نفت ايران گفت: متوسط فروش نفت ما در حال حاضر ۶۳ الي ۶۴ دلار است و نسبت به زماني که نفت بالاي بشکه‌‌‌اي ۱۰۰ دلار فروخته مي‌‌‌شد طبيعتا کسري‌‌هاي داريم.
وي با بيان اينکه پاداش بازنشستگان تاکنون سه هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان براي ۴۱ هزار نفر فرهنگيان برآورد شده که تا ساير بازنشستگان پنج هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان مي‌‌‌شود، ابراز داشت: ما با لب خندان پول‌هاي بازنشستگان را مي‌دهيم تا نگويند دولت براي پول دادن به مردم عزا گرفته است.
معاون رئيس‌جمهور با بيان اينکه عمدتاً پاداش بازنشستگي مربوط به فرهنگيان است، عنوان کرد: براي ۴۱ هزار نفر مبلغ ۳۴۰۰ ميليارد تومان و براي بقيه بازنشستگان مبلغ دو هزار ميليارد پرداخت مي‌شود. با وزير آموزش و پرورش صحبت کرديم تا نيمه اول سال اين مبلغ را پرداخت کنيم و ان‌شا... در تا پايان شهريور همه پاداش‌‌‌‌ها پرداخت شود.
وي درخصوص پرداخت به طرح‌هاي عمراني گفت: در سه ماه اول سال ۹۷ تاکنون ۲۸ هزار ميليارد تومان پرداخت شده که از اين رقم سه هزار و ۱۳۹ ميليارد تومان نقد و ۲۱ هزار ميليارد تومان به صورت انواع اوراق پرداخت شده است.
نوبخت درباره آخرين وضعيت خريد تضميني گندم بيان کرد: تا تاريخ ۲۰ خرداد ماه سال جاري، دو ميليون و ۸۵ تن گندم به ارزش سه هزار و ۵۶۵ ميليارد تومان خريداري شده که هزار و ۷۶۵ ميليارد تومان طلب گندم کاران مانده است.
وي درخصوص مبادلات ارزي گفت: تا تاريخ ۲۰ خرداد ماه، ۱۰ ميليارد و ۹۵۹ ميليارد تومان از محل بانک مرکزي با قيمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان ثبت کالا صورت گرفت که چهار هزار ميليارد و ۷۹۹ ميليون دلار از محل صادرات غيرنفتي تامين شد. تاکنون ۸ هزار ميليارد و ۷۷۱ ميليون دلار پرداخت شده است.
معاون رئيس‌جمهور درباره سياست‌هاي امريکا گفت: دشمن سياست جنگ رواني را در پيش گرفته است. ما نبايد به آتش آنان دامن بزنيم. آن زمان هم برجام امضا شد برخي از بدخواهان قراردادهاي خود اجرايي نکردند، امروز هم با کسي روبه‌‌‌‌رو هستيم که در هواپيما با يک توئيت امضا خود را پس مي‌‌‌گيرد. نوبخت با تاکيد بر اينکه نمي‌دانم رهبر کره شمالي با چه کسي دارد مذاکره مي‌کند، تصريح کرد: اين شخص نماينده فهيم آمريکا نيست، اميدواريم خود ملت آمريکا فکري براي او کنند. آدم‌‌‌هاي کوچکي جاهاي بزرگي قرار گرفته‌‌‌اند.
وي درخصوص تزار بازرگاني گفت: رشد صادرات ما بيشتر از واردات ما بوده است. ۴۰ سال است که مردم ايستاده‌‌اند. بي‌‌‌جهت شايعه‌‌پراکني نکنيد که پرداخت‌‌‌‌ها صورت نخواهد گرفت، چرا مي‌‌‌خواهيد پيام بفرستيد که پول ما ارزش ندارد؟ ما از اين مقطع عبور خواهيم کرد و به گزارش بانک جهاني استناد مي‌کنم که در چند روز گذشته بالاي چهار درصد رشد اقتصادي ايران تأکيد کرد. رئيس سازمان برنامه و بودجه درباره هتک حرمت به رييس سازمان انرژي اتمي‌گفت: درخصوص اين رخداد واقعا موهن و غيرقابل توجيه چند نفر نسبت به شخصيت‌هاي خدوم و دانشمندان هسته‌‌‌‌اي نظام بايد گفت اين اقدام بدون ترديد از سوي جريان قليلي صورت گرفت، آنها به اين سرمايه اهانت و حرکت روز قدس را مخدوش کردند.
وي خطاب به هتاکان صالحي گفت: چنين آدم‌هايي در طول تاريخ بوده‌اند و ائمه اطهار را نيز مورد اهانت قرار دادند، ما حتي از نظر سياسي اختلافي داشته باشيم ۳۶۴ روز سال براي شما، اما اجازه دهيد يک روز سال صداي واحدي از کشور شنيده شود، اينکه از سوي مقامات رسمي‌براي اينها اقدامي‌صورت گيرد اميدوارم قوه قضائيه اقدامي‌انجام دهد.
نوبخت درباره راه‌‌‌‌اندازي وبسايتي از سوي اسرائيل به زبان فارسي درخصوص بحران آب بيان کرد: رژيمي‌که دانشمندان هسته‌‌اي ما را مي‌کشد مي‌‌خواهد مشکل آب را حل کند؟ واقعا چه مغز کوچکي در کله بزرگ آنها قرار دارد. جز پوزخند چه مي‌‌توان کرد.
وي در مورد افزايش قيمت مسکن، خودرو و سکه گفت: تبديل نقدينگي و سرمايه مردم به اين بازارها باعث به وجود آمدن اين حباب‌‌‌ها شده و وظيفه دستگاه‌‌‌‌‌‌هاي نظارتي است که با مسببان اين افرايش قيمت‌‌‌ها برخورد جدي داشته باشد. رييس‌‌‌جمهور از سازمان تعزيرات خواسته که ملت بي‌‌‌دفاع را در برابر اين افراد قرار ندهند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: ما معتقد به اين هستيم که اقتصاد بايد در دستان مردم باشد اما اينگونه نيست که کنار بنشينيم که اقتصاد را عده‌‌‌اي تخريب کنند.
نوبخت با اعلام اينکه از شش کشور مقابل ايران تنها آمريکا از آن خارج شده اما بقيه اعتقاد به ماندن در برجام دارند گفت: قرار شد مدت کوتاهي مذاکرات انجام شود، روساي‌‌‌جمهور چين و روسيه بارها اعلام کرده‌‌‌‌اند همچنان برجام حفظ شود و اتحاديه اروپا هم در کنار اين سه کشور قرار دارد.
اين عضو شوراي عالي امنيت با بيان اينکه فعلا قرارمان اين است که برجام بماند و منافع را تامين کند و بدانيم چه شرکت‌‌هايي مي‌‌‌مانند و چه شرکت‌‌‌هاي مي‌‌‌روند، اظهار داشت: مهم منافعي است که تعريف شده حال اينکه توتال برود و شرکت ديگري بيايد، مهم حفظ منافع است. اين فرصت را به طرف مقابل داده‌‌‌ايم تا با روش عقلاني و قواعد بين‌‌‌‌‌المللي تصميم‌‌‌گيري کنيم.
وي درباره تعويق افتادن لايحه پيوستن ايران به لايحه FATF و لوايح چهارگانه تصريح کرد: اين لوايح براي دولت بسيار مهم است، ايا ما پولشويي را تائيد مي‌‌‌کنيم؟ خير. آيا ما منابع دوست داريم منابع تروريسم را تامين کنيم تا فشنگ بخرند در سر مردم خالي کنند؟ خير . ما با تروريسم مبارزه کنيم.
سخنگوي دولت با بيان اينکه ما با تعريف از قانون خودمان تروريسم را تعريف مي‌کنيم گفت: بايد ببنيم نگاه اکثريت مجلس چيست. اميدواريم بتوانند با نگاه سنجيده تصميم‌‌‌گيري کنند. وي درخصوص شفاف‌‌‌سازي و مقابله با پول‌‌‌هاي نامشروع گفت: بايد اين کار را انجام دهيم و قبول هم داريم. اگر گفتيم در حساب مردم سرک نمي‌‌‌کشيم براي پول‌‌‌هاي کثيف اين را نگفته‌‌‌ايم بايد بر اين بخش نظارت داشته باشيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه درخصوص فروش نفت در دو ماه گذشته اظهار داشت: تا اين لحظه دو ميليون و ششصد هزار بشکه نفت فروش داشته‌‌ايم که در زمان قبل برجام اين فروش يک ميليون بشکه بود که داشت به صفر مي‌‌‌رسد و به نفت در برابر غذا داشتيم مي‌‌رسيديم.
وي درخصوص بازگشت کارت سوخت به جايگاه‌‌ها يادآور شد: اين امر بيشتر درخصوص مباحث اجرايي است.
معاون رئيس‌جمهور درباره گراني قيمت نان گفت: قيمت آرد گران نشده و خريد تضميني گندم براي همين است تا نان گران نشود