نوبخت: 200 طرح و برنامه برای مقابله با تحریم‌ها آماده شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان با همه دستگاه‌ها به صورت جداگانه در مورد آسیب‌های تحریم‌ها و راهکار برای دور زدن موانع، جلسه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» در حاشیه پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که 24 بند بود 56 طرح و 200 پروژه تعریف کردیم که با اجرا شدن آن می‌توانیم به اهداف ترسیم شده در این بخش برسیم.
وی افزود: با توجه به تهدیدهای جدی درخصوص استمرار و گسترش تحریم‌های آمریکا، برای بی‌اثر یا کم اثر کردن آنها باید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدابیر متناسبی را اتخاذ می‌کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: براین اساس در جلسه امروز، منابع موجود برای اجرای این پروژه‌ها و طرح‌ها و همچنین این مساله که در شرایط تحریم تا چه میزان محدود می‌شود، بررسی و ارزیابی شد.


وی افزود: اولویت‌بندی 200 پروژه که با محدود شدن منابع آن چگونه پروژه‌ها به سرانجام برسد تا مردم کمترین زحمت را با تحریم‌ها متحمل شوند، از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.
نوبخت، مشکلات آب را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: در شرایط کنونی نسبت به پارسال و همچنین نسبت به متوسط عملکرد سال‌های گذشته با کمبود منابع آب مواجه ایم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براین اساس مناطق را به 2 دسته «با تنش آبی و یا کم آبی» تقسیم کردیم؛ در برخی استان‌ها مشکل آب وجود ندارد اما برخی دیگر به شدت با این مشکل مواجه‌اند.
وی با بیان اینکه برای این مشکلات منابع مالی در نظر گرفته ایم، افزود: باید ببینیم با توجه به منابع مالی چه اقداماتی می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم.
نوبخت درباره جلسه آینده سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان با تک تک دستگاه‌ها جلسه‌هایی تشکیل می‌دهد تا بدانند در استمرار تحریم‌ها نقطه‌های آسیب پذیر کجاست و با چه فرصت‌هایی می‌توانیم نسبت به رفع آسیب‌های ناشی از تحریم اقدام کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد تک ‌تک دستگاه‌ها، آسیب‌های تحریم‌ها و راهکارشان برای دور زدن موانع را بیان کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاهها: دانشگاه, مرکز مهم تربیت قوه عاقله کشور است دکتر ظریف: در اجلاس شانگهای برعملیاتی شدن تعهدات برجامی تاکید شد معاون اول رئیس جمهور: اجازه ندهیم روند مثبت سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه شود وزیر اقتصاد: تبادلات تجاری ایران و چین با ارزهای ملی انجام می‌شود شرکت‌های ریلی خارجی به اجرای قراردادهایشان در ایران پایبندند هشدار حیدرالعبادی و مقتدی صدر نسبت به توطئه علیه عراق درپی به آتش کشیدن صندوق‌های رای در راهپیمایی روز قدس در لندن خاخام‌های یهودی پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند گام‌های جدید اروپا برای محافظت از شرکت‌هایش در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران روزنامه وال استریت ژورنال: سیاست آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران حمایت نمی‌شود سایه بدعهدی آمریکا بر مذاکرات سنگاپور در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ محل برگزاری تجمعات ازسوی دولت مشخص شد تولید گاز کشور 9.3 درصد افزایش یافت نوبخت: 200 طرح و برنامه برای مقابله با تحریم‌ها آماده شده است