به وقت روسیه!

محمدرضا ستوده- دیگه وقتشه که من در مورد بعضی از حاشیه‌های جام‌جهانی صحبت کنم. تا الان دندان به جگر و لب به دندان گرفتم ولی از اینجا به بعد سکوت جایز نیست.
اول اینکه آهنگی که جناب‌خان و محمد بحرانی برای جام‌جهانی خوندن صد‌برابر بهتر از چیزیه که سالار عقیلی برای تیم ملی خوند. چرا باید سالار عقیلی برای جام‌جهانی بخونه؟ اونم یه همچین آهنگی... انگار برای فتح تهران توسط مشروطه‌خواهان یا ملی شدن صنعت نفت خونده. بابا با آهنگ جام‌جهانی شاد میشن و خودشون رو تکون میدن. چرا الکی قضیه رو حماسی می‌کنین. چرا این دولتی‌ها همه چیزو می‌خوان فاخر کنن؟ اصن فاخر چیه؟ فاخر یعنی چی؟ سالار عقیلی و علیرضا قربانی فاخرن، بقیه خالتور؟ هنر فاخر. موسیقی فاخر، فیلم فاخر، طنز فاخر، شعر فاخر، داستان فاخر. فاخر چه صیغه‌ایه دیگه!
من یک موی آهنگ جناب‌خان رو به لخته‌لخته موی روغن‌زده سالار عقیلی نمیدم.
اما خدمت سالار عقیلی و تیمش به تیم ملی به اینجا ختم نمیشه. سالارجان و گروه صد‌نفره‌ش قراره با خرج وزارت ارشاد برن روسیه و اونجا هم بخونن. حالا برای کی، نمی‌دونم! آیا می‌خوان برای بازیکن‌ها و کادر تیم ملی بخونن؟! آیا می‌خوان برای مردم روسیه بخونن؟ می‌خوان برای ایرانی‌های مستقر در روسیه بخونن؟ می‌خوان برای پوتین و مدودف بخونن؟ صد نفر با صدتا ساز واسه چی میخوان دنبال تیم ملی راه بیفتن از این شهر به اون شهر؟


اینکه سالار عقیلی برای تیم ملی بخونه مث اینه که پاواروتی یه قطعه اپرا برای تیم ملی ایتالیا بخونه.
علاوه بر اینا یه عده از بازیگرها هم به خرج ارشاد میرن روسیه. اگر دلیلی مبنی بر موثر بودن حضورشون در موفقیت تیم ملی دارین مراتب رو به «جهان صنعت» اطلاع بدین! صدتا خبرنگار هم به خرج وزارت ورزش دارن میرن. که تعداد زیادی مث خبرنگار ایرنا که دولتی هستن و کلا از بودجه دولت تغذیه میشن بعد اون وقت می‌خوان با بودجه یه جای دیگه دولت برن دور دور.
این وسط گوشت قربونی، نماینده‌های مجلس بودن. آخی. طفلکی‌ها...
خانوم سلحشوری نماینده مجلس هم می‌خواد با خرج خودش بره تا به مساله ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در ایران اعتراض کنه. هر کی به ایشون دسترسی داره بهش بگه: این که اعتراض حساب نمیشه. اونجا که خانوم‌ها می‌تونن برن. این دیگه چه اعتراضیه. داری اشتباه می‌زنی آبجی!