بازار


رضايت مشتريان سايپا موثر است

قائم مقام گروه خودرو سازي سايپا در حوزه خدمات پس از فروش گفت : براي افزايش رضايت مشتري از محصول خريداري شده بايد در ارائه خدمات نوين و پشتيباني آنلاين، فعال تر عمل کرده و تمام عناصر لازم را در حوزه خدمات پس از فروش به بهترين نحو ممکن اجرا كنيم.

به گزارش سايپانيوز، اردشير اميني با بيان اين مطلب، افزود: در حال حاضر انتظارات مشتريان روز به روز در حال افزايش است و خريداران خواهان دريافت سطوح بالاتري از پشتيباني و خدمات هستند .



وي افزود: در پژوهش‌هاي مختلفي که در حوزه خدمات پس از فروش انجام مي‌شود روي بعضي از عناصر مانند نصب، آموزش، تعمير و نگهداري معمول، تعميرات اضطراري، عرضه قطعه، خدمات نرم افزاري، گارانتي و پشتيباني آنلاين تاکيد فراواني شده است.

مديرعامل سايپا يدک تصريح کرد: مشاوره تلفني در مورد محصولات، عنصر مهم پشتيباني در بسياري از صنايع است. كارشناسان محصول، به مشتريان مشاوره آنلاين ارائه مي‌كنند تا محصولات را موثرتر استفاده كنند.

وي افزود: در پشتيباني آنلاين ما سعي مي‌کنيم موثرترين راه را براي مشتريان خود انتخاب و ارائه دهيم. در بيشتر موارد با کمک‌هاي آنلاين ما، مشتري مي‌تواند علت بروز مشکلات خودرو را پيدا کند.

قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، پشتيباني آنلاين را در بخش نرم افزاري بسيار کارآمد دانست و افزود: در بخش خدمات، ميزان قابل توجهي از درآمد از بخش نرم افزاري است.

وي گفت: بي شک ارائه خدمات مناسب به مشتريان، بر موضوع قيمت گذاري و سود مجموعه اصلي تاثير گذار خواهد بود.

خودروهاي بالاي ۱۰۰ ميليون تومان

۳۰درصد گران شد

عضو هيئت علمي‌خودرو دانشگاه علم و صنعت، از افزايش ۳۰ درصدي قيمت خودروهاي داخلي بالاي ۱۰۰ ميليون تومان در حاشيه بازار خبر داد. به گزارش تسنيم، امير حسين کاکائي با اشاره به اعلام خبرهاي غيررسمي‌از افزايش 10 تا 20 درصدي قيمت خودروهاي داخلي درب کارخانه افزود: اين خبر سبب ايجاد هيجان و بالا رفتن تقاضا در بازار خودرو داخلي و افزايش قيمت حاشيه بازار در اين کالا شده است. وي با اشاره به تاخير ايجاد شده براي اعلام تغييرات قيمت خودرو داخلي از سوي نهادهاي مسئول گفت: افزايش 20 تا 30 درصدي عوامل و مواد مصرفي در صنعت خودرو يکي ديگر از دلايل درخواست خودروسازان براي افزايش قيمت خودرو است. عضو هيئت علمي‌خودرو دانشگاه علم و صنعت با اشاره به کاهش توليد قطعه از سوي قطعه سازان ادامه داد: اين رويه توليد خودرو را با کندي مواجه ساخته است که اين روند تا تعيين تکليف وضعيت قيمت خودرو ادامه خواهد داشت. کاکايي گفت: وزير صنعت معدن و تجارت موافقت خود را با افزايش 9.6 درصدي خودرو معادل نرخ تورم اعلام کرده است اما اين تصميم هنوز رسمي‌ابلاغ نشده است.

رشد قابل توجه توليد خودرو در ارديبهشت ماه

توليد انواع خودرو در ارديبهشت ماه ۳۹.۸ درصد افزايش يافت. به گزارش ايسنا، در اين مدت توليد انواع خودرو از ۱۰۴ هزار و ۶۸۴ دستگاه در ارديبهشت ماه سال گذشته به ۱۴۶ هزار و ۳۰۷ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع سواري با افزايش ۴۰.۲ درصدي همراه بوده و از ۹۸ هزار و ۴۰۶ دستگاه در ارديبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۱۳۷ هزار و ۹۴۹ دستگاه رسيد. ارديبهشت ماه امسال توليد انواع ون اما ثابت مانده و ۷۸ دستگاه از اين محصول توليد شد. در ارديبهشت ماه سال گذشته نيز توليد اين محصول در همين حد بود. توليد انواع وانت نيز ۳۵.۶ درصد افزايش يافته و از ۴۸۱۰ دستگاه در ارديبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۶۵۲۳ دستگاه افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس نيز با رشد ۱۳۵.۸ درصدي همراه بوده و از ۸۱ دستگاه در ارديبهشت ماه سال گذشته به ۱۹۱ دستگاه رسيد. برخلاف اين محصولات اما توليد انواع اتوبوس نزولي بوده و با کاهش ۱۰.۳ درصدي از ۱۰۷ دستگاه در ارديبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۹۶ دستگاه کاهش يافت. اما توليد انواع کاميونت، کاميون و کشنده نيز افزايش يافته و با رشد ۲۲.۳ درصدي از ۱۲۰۲ دستگاه در ارديبهشت ماه سال گذشته به ۱۴۷۰ دستگاه افزايش يافت. در دو ماهه نخست امسال نيز توليد انواع خودرو ۳۱.۱ درصد افزايش يافته و از ۱۷۲ هزار و ۸۶۴ دستگاه در دو ماهه نخست سال گذشته به ۲۲۶ هزار و ۵۸۴ دستگاه رسيد.

بايد روي پروژه خودروي ملي کار شود

سعيد مدني، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به همکاري پژوي چين با ايران در دوره قبل گفت: اميدواريم همکاري چين و ايران خودرو در زمينه خودروهاي قديمي‌مجددا صورت گيرد تا خطوط توليد با مشکل مواجه نشود. وي درخصوص سرنوشت خودروهاي مشترک پس از خروج شرکاي خارجي گفت : خطوط توليد اين خودروها متوقف شده يا به حالت تعليق در مي‌آيد و يا اينکه براي مدتي کند خواهد شد هر چند اين شرکت‌ها يک فرصت 90 روزه و 180 روزه دارند که اميدواريم در طي اين مدت بعضي مشکلات حل و فصل شود و اين شرکت‌ها به کار خود در ايران ادامه دهند. وي در ادامه با اشاره به آزادي عمل بيشتر چين در دوره قبل افزود: در دوره قبل چين نسبت به تحريم‌ها مستقل تر عمل مي‌کرد اما در اين دوره کار خودروسازان سخت تر است و خودروسازان بايد مذاکرات خود را با چين با جديت شروع کنند تا از طريق مذاکره با چين براي مدتي توليد ادامه يابد تا مسائل حل شود. وي افزود: گروه سايپا بايد هرچه سريعتر پروژه پلتفرم ملي را به بهره برداري برساند زيرا اين پروژه با همکاري شرکت‌هاي کوچک انجام گرفته است و شرکت‌هاي کوچک خيلي تحت تاثير تحريم‌ها قرار نمي‌گيرند. مدني گفت: بايد به صورت شبانه روزي روي پروژه خودروي ملي کار شود.

تخلف واردات خودرو همچنان بلاتکليف

ادامه از صفحه یک

... درست نيست ورود هر کالايي را به گمرک نسبت بدهيم و قبل از هر چيز بايد تحقيقات لازم صورت بگيرد و متخلف شناسايي و معرفي شود. بي شک مجوز واردات غيرقانوني خودروها صادر شده اما بايد بررسي شود و درست نيست که يک باره وزارت صنعت، معدن و تجارت را متهم به رانت کنيم. بايد بدانيم که حالتهاي گوناگوني براي اين تخلف متصور است. شايد مجوزهاي غير قانوني از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده باشد، شايد اين مجوزها تقلبي باشد و از مارک وامضاي وزارت صنعت جعلي صورت گرفته باشد يا موارد ديگري که امکان دارد اين مجوزهاي غير قانوني را با توسل به آنها صادر کرده باشند. اما هنگامي‌که مجوز ورود صادر مي‌شود و کالايي بر مبناي آن وارد مي‌شود، يعني گمرک مستند کار کرده و گمان نمي‌رود که گمرک در اين زمينه مقصر بوده باشد. اکنون بايد منتظر بمانيم تا قوه قضاييه بررسي‌هاي دقيق را به عمل آورد و مقصران را شناسايي و محاکمه کند. بنابر اين در شرايط فعلي اينکه بخواهيم دستگاهي را متهم يا محکوم کنيم، کار درستي نيست. متاسفانه مدتها بود برخي‌ها آدرس غلط مي‌دادند تا گمرک را مقصر نشان بدهند. اين کار درستي نيست اما بايد بدانيم که مقصران سعي مي‌کنند گناه را بر دوش ديگران بگذارند و فرافکني کنند به همين دليل دايم از گمرک ياد مي‌شد