قطار پيشرفت کشوراز حرکت باز نمي‌ايستد

رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه هرچه بر سر مسلمين آمده همواره ناشي از غفلت و عدم انسجام بوده است گفت: غصب سرزميني که هزاران سال متعلق به مسلمانان بوده توسط يک جمعيت قليل چه دليلي جز بي توجهي، سرسپردگي و خيانت سران برخي کشور‌ها از گذشته تاکنون داشته است؟
صادق+آملی+لاریجانی.jpgرئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه هرچه بر سر مسلمين آمده همواره ناشي از غفلت و عدم انسجام بوده است گفت: غصب سرزميني که هزاران سال متعلق به مسلمانان بوده توسط يک جمعيت قليل چه دليلي جز بي توجهي، سرسپردگي و خيانت سران برخي کشور‌ها از گذشته تاکنون داشته است؟

آيت ا... آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي تأکيد کرد: مقاومت مردم در کشور‌هاي اسلامي‌خصوصاً ايران، زنگ خطر را براي دشمنان بويژه آمريکايي‌ها به صدا درآورده است. از سوي ديگر حضور حماسي مردم ايران در صحنه، دشمنان را که چشم طمع به اختلاف سليقه‌ها در جمهوري اسلامي‌دوخته‌اند و اميدوارند که اين اختلافات به اختلافات عملي منجر شود و فشار اقتصادي به عقب نشيني مردم از آرمان‌هاي خود بيانجامد، نااميد مي‌سازد. آيت ا... آملي لاريجاني گفت: تا زماني که اين بصيرت باقي است هيچ تهديدي به نتيجه نخواهد رسيد و تحريم‌ها نيز گرچه ممکن است با ايجاد برخي مزاحمت‌ها موجب کاهش سرعت فعاليت‌ها در بعضي موارد شود، اما قطار پيشرفت و تعالي اين کشور با چنين سنگ اندازي‌هايي از حرکت نمي‌ايستد.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري گفت: سخنان رهبر انقلاب درخصوص برجام، سرنوشت آن و مسير ايران دراين عرصه بسيار مهم و قابل توجه بود و خط سير جمهوري اسلامي‌را براي مسئولان و مردم مشخص کرد. بايد عملکرد ما در چارچوب فرمايش‌هاي ايشان باشد و نبايد به گونه‌اي عمل کنيم که دشمن تصور کند خروج او از برجام، عزم راسخ ملت و دولت را تغيير خواهد داد. آملي لاريجاني اظهار کرد: بايد با تعقل و تدبير، نگاه‌ها را از بيرون بويژه از کشور‌هاي سلطه به سمت درون کشور بازگردانيم. همه بايد تلاش کنيم که راه براي سرمايه گذاري مردم باز شود و اين مشکلات را که به هيچ عنوان براي ما ناآشنا نيست و قريب به ۴۰ سال است که دشمن با همين شيوه در پي رسيدن به اهداف خود بوده است، پشت سر بگذاريم. رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: خودباوري و توجه به استعداد‌هاي داخلي هيچ منافاتي با تعامل با کشور‌ها ندارد، اما نبايد فراموش کنيم که تعامل به معناي پذيرش تهديد و سلطه نيست. بايد‌ها و نبايد‌هايي که امروز از سوي برخي دولتمردان آمريکا مي‌شنويم و همچنين نقشه‌هاي براندازانه آن‌ها عزت هر انساني را زيرسوال مي‌برد. آملي لاريجاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي‌در موضوع برجام، خويشتن داري و عقلانيت نشان داد، افزود: ما بايد برجام را عبرتي براي تعامل‌هاي بين المللي خود بدانيم. مقام معظم رهبري از ابتدا فرمودند که اين‌ها قابل اعتماد نيستند. اخيراً نيز وزير خارجه سابق آمريکا گفته عملکرد ترامپ در مورد برجام، درستي سخنان رهبر ايران را اثبات مي‌کند. رئيس قوه قضاييه گفت: رئيس جمهوري فعلي آمريکا علاوه براينکه قابل اعتماد نيست، از عدم تعادل روحي و رواني نيز رنج مي‌برد چنانکه همه مشاهده کردند چند روز قبل پس از امضاي بيانيه گروه «جي ۷»، امضاي خود را در هواپيما پس گرفت! اين نوعي تفرعن جديد است. فرعون‌ها تصور مي‌کرده و مي‌کنند که با قدرت ظاهري قادر به انجام هر اقدامي‌هستند؛ حال آنکه چنانکه قرآن نيز تصريح کرده است عزت و قدرت تنها از آن خداست. فرعون‌ها تخيل قدرت مي‌کنند. عزّت و قدرت مومنان ناشي از عزّت و قدرت حق تعالي است