یمنی‌ها تجسم صلابت و شجاعت جهان اسلام هستند

به گزارش صدا و سیما، مراسم اربعین شهادت شهید صالح علی الصماد رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن و پاسداشت سه سال مجاهدت مردم مظلوم یمن در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این مراسم گفت: یمن قطعه‌ای از امت اسلامی‌ست و مردم یمن تجسم صلابت و شجاعت جهان اسلام هستند، ما به آنها افتخار می‌کنیم و با این همه شجاعت و خلق حماسه‌ امید‌های فراوانی به این ملت داریم.
وی ادامه داد: امت اسلامی به دنبال شجاعتی مانند شجاعت مردم یمن بوده به گونه‌ای که اتفاقات یمن نقطه‌ای برای حرکت به شمار می‌آید، وقتی که حرکت مردم یمن آغاز شد مسلمانان امیدوار شدند یقینا یمنی‌ها توانستند رعب لازم را در دل دشمن بیندازند.
وی با بیان اینکه نصرت الهی گاهی اوقات با انداختن رعب در دل دشمنان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: مقاومت جانانه یمنی‌ها فرهنگ ساز است با این وجود باید این فرهنگ را حفظ کرد.


چرا در مورد مسئله یمن کوتاه می‌آییم؟
نادر طالب زاده کارشناس رسانه نیز در مراسم اربعین «شهید علی الصماد» رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن که به همت دبیرخانه جهان اسلام بسیج دانشجویی تهران بزرگ و با همکاری جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران و مجاهدین یمنی مقیم ایران در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، موضوع یمن را یک موضوع کلیدی دانست که عدم توجه به آن موجب بی‌برکتی می‌شود و گفت: صدا و سیما باید در زمینه اطلاع‌رسانی درخصوص موضوع یمن بیشتر تلاش کند.
وی در ادامه افزود: موضوع یمن یک موضوع آخرالزمانی است و وقتی که به این موضوع پرداخته می‌شود خشم آمریکا و اسرائیل را برمی‌انگیزد.
طالب زاده تصریح کرد: سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان نیز بر مسئله یمن بسیار تاکید دارد، اما نمی‌دانم که چرا سخنرانی‌های او در این رابطه در صدا و سیما به طور کامل پخش
نمی‌شود.
این مستندساز و فیلمساز گفت: یکی از درخواست‌های من این است که باید کشتی دارو و غذا به یمن بفرستیم و مطمئن باشید عربستان هم جرات حمله به آنها را ندارد.
وی افزود: پس از کنفرانس افق نو در مشهد 30 مقاله از شرکت کنندگان در این کنفرانس در رسانه‌های عمومی منتشر شده است. این افراد اعلام آمادگی کردند که حاضر هستند تا در داخل کشتی‌هایی که به سمت یمن حرکت می‌کنند مستقر شوند در هر حال این افراد کسانی هستند که دارای مناصب دولتی و دانشگاهی بوده اند، ولی به دلیل بیدار کردن مردم آمریکا مناصب خود را از دست داده‌اند.
طالب زاده تصریح کرد: سازمان حج و زیارت چرا تا زمانی که یمن بمباران می‌شود مردم را به حج می‌فرستد؟ نمی‌دانم چرا وقتی که این همه حاجی در منا و یا در سال 67 به شهادت رسیدند باز هم مردم را به حج می‌فرستند. سؤال این است که آیا قرارمداری با سعودی‌ها وجود دارد در حالی که امام خمینی گفتند ما از آل‌سعود
نمی‌گذریم.
وی با بیان اینکه مردم یمن اسلحه و جنگجو نمی‌خواهند، تصریح کرد: امروز مردم یمن به خاطر دعوای جمهوری اسلامی شهید می‌شوند سؤال این است که مگر ما سفارت آمریکا را برای چه بستیم؟ چرا الان در مورد مسئله یمن کوتاه می‌آییم؟