اگر در زمان پيامبر هم بودند به صلح حديبيه انتقاد مي‌کردند

انتقاد علي مطهري از مخالفان برجام اگر در زمان پيامبر هم بودند به صلح حديبيه انتقاد مي‌کردند علي مطهري، نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي، گفت: «برخي گروه‌هاي سياسي به‌جاي آنکه آمريکا را براي خروج از برجام سرزنش کنند، به دولت و رئيس‌جمهوري و وزير امور خارجه حمله مي‌کنند، درحالي‌که بايد از گروه مذاکره‌کننده تجليل شود، چون برجام به ضرر ايالات متحده بود».او درباره بيانات مقام معظم رهبري درخصوص پرهيزدادن عناصر سياسي، مديريتي و مطبوعاتي از سرزنش يکديگر درباره برجام و حفظ اتحاد و انسجام ملي افزود: گروه‌هاي سياسي و نهادهاي کشور به‌جاي آنکه سياسي و انتخاباتي فکر و عمل کنند بايد نسبت به مسائل کشور نگاه ملي داشته باشند و مصلحت و منافع کشور را در نظر بگيرند، ولي ما امروز گاهي عکس اين مطلب را مي‌بينيم. او با اشاره به موضوع خروج آمريکا از برجام گفته: «در اين اقدام به‌جاي آنکه ايالات متحده را سرزنش کنند و رفتارش را مورد انتقاد قرار دهند، به دولت، رئيس‌جمهوري و اعضاي مذاکره‌کننده، از جمله آقاي دکتر ظريف حمله مي‌شود. بايد از گروه مذاکره‌کننده تجليل شود، چون خروج آمريکا از برجام نشان‌دهنده نفع ايران و ضرر ايالات متحده در اين توافق‌نامه بوده است».
برخي به دنبال انتقام‌جويي‌اند
مطهري با بيان اينکه عده‌اي مي‌گويند چرا برجام را به‌گونه‌اي ننوشتيد که آمريکا نتواند از آن خارج شود، گفت: حرف‌هايي زده مي‌شود که اساسا با عقل جور درنمي‌آيد. مطهري به موضوع صلح حديبيه در زمان پيامبر اشاره کرد و گفت: اين منتقدان اگر در زمان پيامبر اسلام بودند مي‌گفتند چرا اين صلح را به‌گونه‌اي ننوشتيد که کفار يک سال بعد نتوانند آن را نقض کنند. اين سخنان غيرمنطقي است و نشان مي‌دهد عده‌اي به‌جاي اينکه عقل و انصاف را ملاک قضاوت خود قرار دهند، به دنبال انتقام‌جويي و خارج‌کردن رقيب از ميدان سياست هستند. نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد برجام گفت: اين‌گونه رفتارها را بايد اصلاح کنيم تا باعث ايجاد فضاي دوقطبي در جامعه نشود. نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره نياز به انسجام ملي در دوره حاضر گفت: قطعا ضرورت انسجام و اتحاد ملي امروز بيشتر از گذشته احساس مي‌شود.
برجام با اذن رهبري انجام شد


او با بيان اينکه مردم ما نشان داده‌‌اند که در اين مواقع متحدتر مي‌شوند، خاطرنشان کرد: مشکل در برخي گروه‌هاي سياسي و ... است. اين گروه‌ها از اين فرصت‌ها براي انتقام‌جويي استفاده مي‌کنند؛ اگر در داخل کشور اتحاد و همبستگي وجود داشته باشد، از خارج کاري نمي‌توانند انجام دهند. مطهري همچنين تأکيد کرده: «بايد با مردم درباره شرايط جديد کشور و موضوعاتي مانند برجام، نقاط مثبت آن و خروج آمريکا از آن صحبت و دستاوردهاي برجام توضيح داده شود. برخي القا مي‌کنند که برجام مخالف نظر رهبر انقلاب بوده و عده‌اي سرخود آن را امضا کردند، درحالي‌که اين‌گونه نبوده و امضاي برجام با اذن رهبري انجام شده و اين سخنان فريب‌دادن مردم است». نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه به موضوع FATF اشاره کرد و گفت: عده‌اي مي‌گويند که تصويب لايحه الحاق به کنوانسيون مقابله با تأمين مالي تروريسم خيانت به کشور است و اين لايحه استعماري است، درحالي‌که واقعيت چيز ديگري است.
تصويب لايحه خطري براي ما و حزب‌الله ندارد
مسئولان کشور بايد اين موارد را براي مردم توضيح دهند و بيان کنند که در صورت عدم تصويب اين لايحه چه مشکلاتي براي بانک‌هاي ما و مردم ايجاد مي‌شود. تصويب اين لايحه هيچ خطري براي ما و براي گروه‌هاي مبارزي مانند حزب‌الله و حماس ندارد.وي افزود: ولي ما چون با مردم صحبت نمي‌کنيم، ممکن است عده‌اي تحت‌تأثير تبليغاتي که صورت مي‌گيرد قرار بگيرند و نگران شوند.