بشار اسد: غرب نمی‌تواند برای سوریه تعیین تکلیف کند

رئیس جمهور سوریه به غربی‌ها هشدار داد آنها در مقامی نیستند که برای این کشور تعیین تکلیف کنند.
به گزارش مهر، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد غربی‌ها نمی‌توانند سرنوشت این کشور را تعیین کنند.وی در گفتگو با روزنامه «میل آن ساندی» گفت غربی‌ها در جایگاهی نیستند که بگویند چه کسی باید در سوریه بر سرکار باشد و یا نباشد.
اسد با بیان این که تعیین سرنوشت سوریه به عهده مردم این کشور است، غرب را مسئول قتل عام مردم و بروز کشتار در کشورش دانست.
او افزود: ما با تروریست‌ها مبارزه می‌کنیم و دولتهای انگلیس و فرانسه و آمریکایی‌ها و دیگر عوامل در این منطقه از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند. ما با آن‌ها مبارزه می‌کنیم و ما حمایت عمومی در سوریه را برای خود داریم. این موضوع سبب پیشروی‌های ما شده است. ما نمی‌توانستیم این پیشروی‌ها را تنها به سبب حمایت روس‌ها و ایرانی‌ها داشته باشیم. آن‌ها نمی‌توانند جایگزین حمایت عمومی شوند. دلیل من بر این مدعا این است که شاه ایران که عامل غرب بود نتوانست در برابر اعتراضات مردم ایران دوام بیاورد و تمام سیستم حکومتی وی در چند هفته از هم پاشید و او کشورش را ترک کرد.


رئیس‌جمهور سوریه در ادامه درباره عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه گفت: روس‌ها برای قوانین بین‌المللی می‌جنگند. بخشی از این قوانین بین‌المللی استقلال کشور‌های مختلف است. سوریه یکی از آن‌ها است. سیاست آنها، رفتار آنها، ارزش‌های آن‌ها درباره دخالت و یا دیکته کردن دستورات نیست. ما روابط خوبی با روسیه داریم. آن‌ها در مدت روابط با ما تلاش نکرده‌اند که نظرات خود را حتی اگر اختلاف نظراتی وجود داشته است، دیکته کنند.
اسد افزود: به سبب وجود جنگ و خصومت در منطقه ما طبیعی است که اختلاف نظر‌هایی بین طرف‌های مختلف بین دولت ما و دولت‌های دیگر وجود داشته باشد؛ اما در پایان تصمیم در سوریه گرفته می‌شود و آنچه که انجام می‌شود تصمیمی سوری است که دولت سوریه آن را اتخاذ می‌کند.