حسام الدین آشنا: رسوا خواهید شد

در واكنش به توهين‌هاي زنجيره اي دلواپسان
حسام الدین آشنا: رسوا خواهید شد
آرمان- محمدحسین جعفری: از نخستین سال‌های پس از انقلاب به مناسبت‌هایی همچون سالروز پیرزوی انقلاب، روز جهانی قدس، روز 13 آبان و سالروز رحلت امام خمینی(ره) ملت ایران با راهپیمایی‌ها و مراسم‌هایی با آرمان‌های انقلاب و امام راحل تجدید میثاق می‌کنند. این روزها نماد همبستگی و وحدت ملی در مقابل بدخواهان و دشمنان داخلی و خارجی محسوب شده و همواره جهانیان اوضاع داخلی ایران را از درون این مناسبت‌ها بررسی می‌کنند. متاسفانه در چند سال اخیر عده‌ای با سوء استفاده از این تجمعات اهداف خاصی را پیگیری کرده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. سر دادن شعار علیه برخی مسئولان در مراسم سالگرد ارتحال امام تا توهین به برخی خدمتگزاران نظام در راهپیمایی روز جهانی قدس اقدامات است که اگر نگوییم توسط دشمنان طرح‌ریزی شده به طور قطع اقدامی موهن، غیرعقلانی و برخلاف مصالح ملی محسوب می‌شود. در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که نمادی از همبستگی ملی در برابر دسیسه‌های صهیونیسم بین‌الملل است، عده‌ای با اهداف مشکوک به برخی از مسئولان از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی توهین کردند که بازتاب زیادی در رسانه‌ها و واکنش برخی از چهره‌های سیاسی کشور را درپی داشت. رئیس سازمان انرژی اتمی که پیش از این هم در مجلس قبل تهدید به دفن با سیمان شده بود، یکبار دیگر توسط عده‌ای مورد توهین و فحاشی قرار گرفت. صالحی اگرچه در لحظاتی واکنش نشان داد اما خیلی زود دست‌هایش را به سوی آسمان گرفت و برای هتاکان از درگاه خداوند طلب بخشش کرد.
رسوایی محتوم


حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود نوشت: آگاهی از دستاوردهای غیر نظامی سازمان انرژی اتمی در دوران ۱۳۹۲-۱۴۰۰ کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری را رسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند. وزیر آموزش و پرورش نیز با انتشار پیامی توئیتری به این ماجرا واکنش نشان داد و نوشت: متاسفانه توهین به یکی از شریف‌ترین اعضای هیات دولت در راهپیمایی همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین تنها نتیجه‌اش به حاشیه بردن حضور میلیونی مردم در روزی است که باید صدایی واحد از ایرانیان به جهان مخابره شود.
مخابره با لبخند
مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران، در توئیتی با اشاره به حمله تندروها به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، نوشت: گزارشگر CNN تصاویر حمله به رئیس سازمان انرژی اتمی را برای برجسته کردن اختلافات داخلی در ایران، با لبخند و شعف مخابره کرد. احسنت بر دلواپسانی که اینگونه پیام انسجام و وحدت، اخلاق و امید را آنهم در روز قدس و ماه مبارک رمضان به جهانیان مخابره کردند.
خود حق‌پنداری مزمن
بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سر دادن شعار علیه برخی مسئولان در راهپیمایی روز قدس، این اقدام را در تضاد با فلسفه روز قدس عنوان و در عین حال تاکید کرد که انجام این اقدامات از سوی یک عده معدود نمی‌تواند راهپیمایی روز قدس را تحت‌الشعاع قرار دهد. نعمتی اظهار کرد: متاسفانه عده معدودی همیشه هستند که به دنبال ایجاد حاشیه در برخی مناسبت‌ها هستند. زمانی که آیت‌ا... هاشمی در قید حیات بودند در مورد ایشان هم این اتفاق می‌افتاد و در مواردی هم شعارهایی علیه آقای روحانی سر داده شده است. اینها کسانی هستند که غیر از خودشان همه را منافق تصور می‌کنند. وی افزود: این افراد به دنبال این بودند که اقتدارگرایی را به رخ دیگران بکشانند. متاسفانه آنها فکر می‌کنند خودشان حق هستند و دیگران باطلند. این نماینده مجلس درباره واکنش رسانه‌های خارجی به شعار دادن عده‌ای علیه علی‌اکبر صالحی در مراسم روز قدس گفت: این افراد این کارها را می‌کنند که توجه رسانه‌های خارجی را به خود جلب کنند اما قطعا اقدام آنها با فلسفه روز قدس در تضاد است.
هدایت شده
حسین سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به حواشی مراسم راهپیمایی روز قدس و شعارهای سر داده شده علیه علی‌اکبر صالحی، اظهار کرد: اینکه مردم انتظارات و توقعاتی از مسئولان دارند در جای خود درست است اما آنچه که در مورد آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اتفاق افتاد، رفتار نسنجیده و نامطلوبی بود زیرا بعد از فرمایش رهبری به عنوان حکم حکومتی، آقای صالحی بلافاصله کار را دنبال کردند و این نکته مثبتی بود. سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: اینگونه رفتارها می‌تواند مستمسک بیشتری برای دشمن شود و وحدت و همدلی که نیاز ضروری جامعه است را تضعیف کند. سبحانی‌نیا درباره اینکه چرا عده‌ای با احساس امنیت به مسئولان نظام توهین می‌کنند، گفت: برداشت بنده این نیست که این نوع حرکت‌ها و رفتارها می‌تواند هدایت شده باشد یا اینکه از پشتوانه تشکیلاتی برخوردار باشد.
سود؛ برای چه کسانی؟
حسین کاشفی با اشاره به شعارهای سر داده شده علیه رئیس سازمان انرژی اتمی در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: پیش از این هم در راهپیمایی‌های مهمی همچون روز قدس سال‌های گذشته این قبیل رفتارها دیده شده است؛ در حالی که در ماه مبارک رمضان ماهی ‌است که بحث مسلمانان باید خودسازی و رعایت اخلاق باشد، از سوی دیگر چنین رفتارهایی اصلا با آموزه‌های دینی ما سازگاری ندارد. وی ادامه داد: باید مشخص شود که این عده از کجا حمایت می‌شوند و حمایت‌کنندگان آنها که به خود اجازه می‌دهند صفوف وحدت و انسجام ملت را به هم بزنند چه منفعتی به دست می‌آورند. باید مشخص شود که بهم خوردن انسجام و وحدت ملی ایران به نفع چه کسانی تمام می‌شود.
از آفات سیاست
محمدتقی حسینی سفیر ایران در مکزیک در واکنش به حواشی روز قدس و توهین به علی اکبر صالحی در یادداشتی که در «ایسنا» منعکس شد، نوشت: در عجبم که چرا هر مناسبت مهم در این کشور که می‌‌‌تواند مایه وحدت و همدلی مردم ما در داخل و عظمت آن در چشم جهانیان شود با انجام اقداماتی از سوی چند نفر جاهل یا مزدور به یک حادثه تلخ تبدیل می‌شود. روز قدس از مناسبت‌هایی است که اگر درست برگزار شود ظرفیت عظیمی در وحدت داخلی و اقتدار بین‌المللی ایران دارد. امسال در راهپیمایی روز قدس در تهران گروهی جاهل یا اجیر شده با محاصره کردن علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌‌‌‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بدترین توهین‌ها را نثار این دانشمند بزرگ و پر افتخار و سیاستمدار نجیب و اخلاق‌گرا کردند. البته این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌‌‌‌دهد. این گروه سال‌های قبل هم چنین رفتارهای زشتی را با شخصیت‌های مختلف داشتند و متاسفانه چون هیچ کسی از آنها توضیحی نخواسته است، این رویه شوم را ادامه دادند و عمق بخشیده‌اند. از آفات سیاست در ایران همین بی‌‌‌قاعده بودن و بی‌‌‌حساب و کتاب و جاهلانه رفتار کردن برخی گروه‌ها و چسباندن این نوع اقدامات به ارزش‌های والای این انقلاب است. شاید کسانی که او را اینگونه محاصره کرده و مورد بدترین توهین‌ها قرار دادند در مورد سهم عظیمی که او در پیشرفت برنامه هسته‌‌‌ای ایران داشته است، چیزی شنیده باشند. شاید هم نشنیده باشند. اما چه کسی می‌‌‌تواند نقش این مرد بزرگ در پیشرفت علمی ایران را انکار کند؟