کنسرسیوم نفتی بین المللی، جایگزین شرکت‌های خارجی می‌شود

مدیر کنسرسیوم بین‌المللی «پرگس» اعلام کرد: این کنسرسیوم برای پر کردن جای خالی شرکت‌هایی که به علت تشدید تحریم‌ها، ناگزیر به خروج از صنعت نفت ایران شده‌اند، آمادگی دارد.
کنسرسیوم بین‌المللی پرگس با هدف توسعه میدان‌های هیدروکربوری از 11 شرکت اروپایی، آسیایی و کانادایی تشکیل شده است که در حوزه‌های مختلفی از بالادست تا پایین‌دست صنعت نفت فعالیت می‌کنند.
به گزارش شرکت ملی نفت، مدیر کنسرسیوم بین‌المللی پرگس از آمادگی این کنسرسیوم برای پر کردن جای خالی شرکت‌هایی که به علت تشدید تحریم‌ها مجبور به خروج از صنعت نفت ایران شده‌اند، خبر داد و افزود: حضور در عرصه‌های اقتصادی جهان می‌طلبد که ریسک‌پذیر باشید. اگر قرار باشد فعالیت‌ها با ریسک صفر درصدی اقتصادی همراه باشد، شاید نوبت به شما نرسد.
«کالین رولی» درباره سرنوشت توافقنامه همکاری (HOA) امضا شده برای توسعه میدان نفتی کرنج میان کنسرسیوم بین‌المللی پرگس و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پس از خروج آمریکا از برجام گفت: شرایط بین‌المللی خوب الزاما به معنای همراه بودن ایالات متحده نیست.


رولی اضافه کرد: من نمی‌توانم خروج آمریکا از برجام را به معنای شرایط بین‌المللی نامطلوب تلقی کنم؛ دستکم برای پرگس و صدها شرکت دیگر در جهان که کار و فعالیتی در جغرافیای آمریکا ندارند، این امر هرگز نمی‌تواند یک محدودیت به شمار آید.
وی درباره برنامه توسعه میدان نفتی کرنج توضیح داد: مهم‌ترین بخش‌های شرح کار این قرارداد، فشارافزایی مخزن تا فشار اولیه با افزایش حدود سه برابری تزریق گاز در قیاس با وضعت کنونی، ساخت ایستگاه‌های تراکم و تزریق گاز با ظرفیت 800 میلیون فوت مکعب در روز، ساخت تاسیسات جمع‌آوری و انتقال گاز همراه با ظرفیت 280 میلیون فوت مکعب در روز و ساخت کارخانه نمک‌زدایی با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز است.
وی ادامه داد: برای تهیه برنامه جامع ازدیاد برداشت (EOR)، شبیه‌سازی و اجرای آزمایشی در میدان کرنج به مدت پنج سال انجام که در نتیجه این مطالعات، پروژه جامع ازدیاد برداشت در صورت توافق 2 طرف اجرا می‌شود.
رولی یادآوری کرد: کنسرسیوم بین‌المللی پرگس برنامه دارد در صورت امضای این قرارداد، با مدیریت مناسبی، طرح را اجرا کند و برای این منظور با شرکت‌ها و سازندگان تجهیزات ایرانی و بین‌المللی همکاری کند.
وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح، ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران، بازار کار مناسبی (در استان خوزستان) ایجاد می‌شود.
به گفته وی، براساس مطالعات اخیر پرگس در میدان کرنج، چنانچه دستکم تا سه سال آینده، ایستگاه تزریق گاز به این میدان نفتی، فعال و عملیات تزریق آن انجام نشود، به‌طور قطع بیش از 350 میلیون بشکه نفت درجای این میدان، از دست می‌رود و برای همیشه در لایه‌های مخزن آن مدفون می‌ماند.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر روحانی در دیدار رئیس‌جمهور روسیه: استقبال روحانی از سرمایه گذاری روس ها در ایران پیش بینی بانک جهانی از رشد 4.1 درصدی اقتصاد ایران با وجود خروج آمریکا از برجام پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیمان شانگهای و جی هفت در برابر ترامپ از هفته آینده؛ هند عملیات توسعه بندر چابهار را آغاز می‌کند روسیه:داعش فقط درمناطق تحت کنترل آمریکا درسوریه فعال است چهار شهید و 620 زخمی در تظاهرات روزجمعه فلسطینی ها رایزنی وزیران خارجه و دفاع هند با همتایان آمریکایی درباره تحریم‌های ایران کنسرسیوم نفتی بین المللی، جایگزین شرکت‌های خارجی می‌شود انزوای ترامپ در اجلاس گروه 7 ا‌نهدام یک تیم تروریستی ‌در اشنویه میزان زکات فطره ازسوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی