رایزنی وزیران خارجه و دفاع هند با همتایان آمریکایی درباره تحریم‌های ایران

وزیران امور خارجه و دفاع هند قرار است در سفر خود به واشنگتن درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه با مقامات آمریکایی رایزنی کنند.
به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع هند قرار است روز ششم ژوئیه (15تیر) در واشنگتن با همتایان آمریکایی خود دیدار کنند.
یک منبع آگاه گفت که احتمال دارد هند در این سفر درباره نگرانی‌هایش نسبت به تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه رایزنی‌هایی انجام دهد. بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران یکی از موضوعات نگران‌کننده برای هند محسوب می‌شود چرا که این کشور سومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می‌آید. هند همچنین سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در پروژه بندر چابهار در ایران انجام داده است، جایی که هند را از طریق افغانستان بر آسیای میانه متصل می‌کند. تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نیز روی خرید ابزار دفاعی از مسکو تاثیرگذار خواهد بود؛ از این رو دهلی خواستار مستثنی شدن از این تحریم‌ها شده است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته (میلادی) با اعلام خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران گفت که تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند.
با این حال دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین بر ادامه پایبندی‌شان به توافق تاکید کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر روحانی در دیدار رئیس‌جمهور روسیه: استقبال روحانی از سرمایه گذاری روس ها در ایران پیش بینی بانک جهانی از رشد 4.1 درصدی اقتصاد ایران با وجود خروج آمریکا از برجام پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیمان شانگهای و جی هفت در برابر ترامپ از هفته آینده؛ هند عملیات توسعه بندر چابهار را آغاز می‌کند روسیه:داعش فقط درمناطق تحت کنترل آمریکا درسوریه فعال است چهار شهید و 620 زخمی در تظاهرات روزجمعه فلسطینی ها رایزنی وزیران خارجه و دفاع هند با همتایان آمریکایی درباره تحریم‌های ایران کنسرسیوم نفتی بین المللی، جایگزین شرکت‌های خارجی می‌شود انزوای ترامپ در اجلاس گروه 7 ا‌نهدام یک تیم تروریستی ‌در اشنویه میزان زکات فطره ازسوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی