روسیه:داعش فقط درمناطق تحت کنترل آمریکا درسوریه فعال است

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مقاومت گروه تروریستی داعش در سوریه فقط در مناطق تحت کنترل آمریکا ادامه دارد.
خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر افزود: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا پیش از این روز چهارشنبه اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شاهد یک فاجعه بر سر مردم خود در سوریه با کمک ایران و روسیه بوده است و نیروهای دمکراتیک سوریه اکنون "تنها سازمانی است که قادر به سرنگونی" داعش در سوریه است.
کوناشنکوف اعلام کرد: برای وضعیت کنونی جمهوری عربی سوریه، پیشنهاد می‌کنیم که رئیس پنتاگون نقشه‌ای که وضعیت این کشور را نشان می‌دهد، بررسی کند. تمام حوزه‌های باقی مانده مقاومت تروریست‌های داعش در سوریه فقط در مناطق تحت کنترل آمریکا قرار دارد.
این مقام روسی اظهار داشت که وزارت دفاع روسیه نسبت به اظهارات متیس در مورد وضعیت سوریه سردرگم است و تاکید کرد که گسترش گروه تروریستی داعش در سوریه بخاطر "غفلت جنایتکارانه" آمریکا و ائتلاف بین‌المللی امکان پذیر شده است.


کوناشنکوف ادامه داد: تمام این مدت واشنگتن بر روی حمایت مالی و تامین سلاح به صورت مستقیم با مجموع میلیون‌ها دلار برای مخالفان ساختگی سوری تمرکز داشت. اما، تسلیحات تامین شده توسط آمریکا به دست جبهه النصره و داعش که مانند واشنگتن به دنبال براندازی حکومت مشروع سوریه هستند، افتاد.
عقب‌نشینی داعش به اطراف ابوکمال
در این روزها داعش در پی حمله‌ای کم سابقه که توانست بر بخش‌هایی از شهر بوکمال سوریه سیطره یابد،‌مجبور شد به اطراف این شهر عقب‌نشینی کند.
این عقب‌نشینی در پی درگیری‌های شدیدی بود که نیروهای سوریه برای ممانعت از پیشروی داعش به راه انداختند. نیروهای ارتش سوریه طی ساعات گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی را به شهر گسیل کردند.
همچنین یک منبع نظامی سوریه در مصاحبه با المیادین خبر حمله داعش به شهر بوکمال را تکذیب کرد و گفت: این شهر تحت کنترل ارتش سوریه است.

گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های پی در پی سال 2017 بیشتر مناطق تحت کنترل خود از جمله شهرا بوکمال را از دست داد و تنها در بخش‌های محدود و پراکنده‌ای در صحرای سوریه در شرق و جنوب این کشور حضور داشت.

در این درگیری‌ها دهها داعشی از جمله 10 عامل انتحاری به هلاکت رسیده‌اند. طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه جنگنده‌های روسیه، حامی نیروهای دولت سوریه وارد جنگ در بوکمال نشده‌اند و این دولت نیز درباره این مساله اظهارنظری نکرده است.
از زمانی که داعش براساس توافق‌نامه با دولت سوریه، نیروهایش را در ماه میلادی گذشته از جنوب دمشق به مناطق تحت کنترل خود در بادیه سوریه منتقل کرد، حملات این گروه تروریستی علیه نیروهای دولت که بر کرانه غربی فرات کنترل دارند، افزایش یافته است تا جایی که چند روز پیش شورشیان توانستند مسیر بین بوکمال و دیرالزور را ببندند.
درحالی که کنترل تروریست‌های داعش تنها بر حدود سه درصد از خاک سوریه محدود شده، مناطق صحرایی این کشور برای متواری شدن این شورشیان و آغاز حملات مجدد آنها مناسب است.
اذعان «ماتیس» به ادامه حضور آمریکا در سوریه پس از شکست داعش
در همین حال وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بلافاصله بعد از شکست داعش اقدامی اشتباه خواهد بود.به گزارش آسوشیتدپرس، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، گفت: آمریکا هرگز به محض پاکسازی سوریه از داعش از این کشور خارج نخواهد شد چراکه خروج از سوریه به محض پایان درگیری‌ها علیه داعش اشتباه استراتژیک خواهد بود. ما باید آنجا باشیم تا اینکه فرصت بازگشت داعش فراهم نشود.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر روحانی در دیدار رئیس‌جمهور روسیه: استقبال روحانی از سرمایه گذاری روس ها در ایران پیش بینی بانک جهانی از رشد 4.1 درصدی اقتصاد ایران با وجود خروج آمریکا از برجام پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیمان شانگهای و جی هفت در برابر ترامپ از هفته آینده؛ هند عملیات توسعه بندر چابهار را آغاز می‌کند روسیه:داعش فقط درمناطق تحت کنترل آمریکا درسوریه فعال است چهار شهید و 620 زخمی در تظاهرات روزجمعه فلسطینی ها رایزنی وزیران خارجه و دفاع هند با همتایان آمریکایی درباره تحریم‌های ایران کنسرسیوم نفتی بین المللی، جایگزین شرکت‌های خارجی می‌شود انزوای ترامپ در اجلاس گروه 7 ا‌نهدام یک تیم تروریستی ‌در اشنویه میزان زکات فطره ازسوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌ها به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی