انتصاب اولین مدیرکل زن استانی تاریخ ورزش ایران

وزیر ورزش و جوانان در حکمی مریم بخشی را به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب کرد.
مریم بخشی ۳۷ ساله‌، کارشناس ارشد رشته تربیت‌بدنی و دانشجوی دکترای این رشته است و به مدت ۱۵ سال سمت‌های مدیریتی در سطح هیات‌، شهرستان و معاونت اداره کل ورزش و جوانان گیلان را بر عهده داشته است. در حکم دکتر سلطانی‌فر خطاب به خانم بخشی آمده است:
«با اتکال به خداوند متعال و بهره‌گیری از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری با ساماندهی و بسیج منابع و امکانات‌، ایجاد بستر مناسب برای خدمت‌رسانی صادقانه و متناسب با شان والای مردم شریف استان و فراهم نمودن نشاط و خود‌باوری در خانواده بزرگ ورزش و جوانان، در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»
وزارت ورزش و جوانان‌، ۳۱ مدیر کل استانی دارد که در سه سطح تقسیم شده‌اند و استان گیلان در سطح یک استان‌های کشور قرار گرفته است.


مریم بخشی در گفت‌وگو با فارس، درباره این انتخاب گفت: کار در همه زمینه‌ها سخت است و هر کاری سختی نوع خودش را دارد. با توجه به اینکه برای نخستین بار یک خانم این مسوولیت را گرفته کار سخت‌تر می‌شود چرا‌که به عنوان یک پرچمدار بانوان زیادی چشم‌انتظار هستند. استفاده از بانوان و البته جوانان جزو سیاست‌های دولت بوده اما در این مرحله قرار گرفتن برای باز کردن راه، کار سخت و مسوولیت سنگینی است. اولین بودن سختی‌های خود را دارد و امیدوارم شرمنده نباشم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که در برنامه نخست، اولویت شما در استان چیست، عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازی‌های آسیایی هستیم و تا بخشی تیم‌ها و ورزشکاران اعزامی مشخص شده‌اند، امیدواریم استان گیلان هم که قهرمانان زیادی دارد، حرفی برای گفتن داشته باشد و ما با انگیزه بالا گام‌های خوبی را برداریم.
بخشی افزود: دولت نشان داده در زمینه ورزش همگانی و روستایی برنامه‌های خوبی دارد. تجهیز خانه‌های روستایی باید در اولویت ما باشد. قبلا کارهایی انجام شده و ما هم باید آن را توسعه دهیم. در حوزه جوانان اتفاقات خوبی رخ داده است. تفاهمنامه همکاری بانک کارآفرین با وزارت ورزش بسته شده که ما امیدواریم به اشتغالزایی جوانان کمک کنیم. هر کدام از برنامه‌های ما اولیت خاص خود را دارد و امیدواریم در این گام سربلند بیرون بیاییم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای قهرمانان بازی‌های آسیایی پاداشی در نظر گرفته‌اید یا خیر، خاطرنشان کرد: از زمانی که نفرات اعزامی استان گیلان به بازی‌های آسیایی قطعی شوند برایشان حقوقی در نظر گرفته می‌شود. ما آیین‌نامه‌ای هم برای تجلیل از مدال‌آوران داریم که قرار است این آیین‌نامه مورد بازبینی قرار بگیرد تا ورزشکاران را با انگیزه بالایی به اندونزی اعزام کنیم.