جهانبخش محبینیا مزاحمت‌های آنارشیستی

درگیری‌های درون نظام و بروز واقعیت‌های تلخ و غیرقابل دفاعی چون منازعه و مناقشه طیفی از نیروهای انقلاب در ایام و جشن‌های ملی آن هم بعد از چهل سال که از عمر نظام سیاسی حاکم می‌گذرد، ناشی از چیست و چه مسیری را طی می‌کند؟
عوامل بهره‌بردار کیانند؟ آیا متولیان امور انتظامی و اطلاعاتی قصد برخورد دارند و یا خدایی ناکرده همراهند؟ درگیری‌های مذکور نشان از آزادی در جامعه دارد یا تبی است که از آنارشیسم و هرج و مرج ریشه می‌گیرد و همبستگی ملی را نشانه گرفته است؟
آنچه که صورت مسئله است، بی‌احترامی به شخصیت‌هایی است که مورد حرمت مردم و جامعه‌اند. رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر امور خارجه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و در گذشته نه‌چندان دور رئیس مجلس شورای اسلامی و عناصری که سابقه درخشانی در دفاع از کشور در کارنامه‌شان مشهود است. هیزم حریق خشونت و بی‌نظمی و خودسری بوده‌اند و هیچ کدام از عوامل در محاکم مورد تادیب، بازخواست و یا تنبیه قرار نگرفته‌اند.
پیامد اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حلقه‌های معیوب مذکور می‌تواند منشاء بسیاری از آسیب‌های وابسته دیگر قرار گیرد و آن وقت شاهد دست بردن به سلاح‌های گرم باشیم که قابل کنترل و مدیریت نباشد. در ماه مبارک رمضان و روز قدس متصل به شب قدر چقدر شرعی است که هموطن روزه‌دار و مومن را وطن‌فروش قلمداد کنیم؟ به راستی چه منفعتی برای ما دارد که کشور را بزنگاه تسویه‌حساب سیاسی افرادی قرار بدهیم که فردا را نمی‌بینند.


آیا ترویج رفتارهای مذکور فراری دادن نخبگان از نهادهای رسمی و قانونی نیست؟
به درستی کم نخبه از دست داده‌ایم؟
تخلیه کشور از نیروهای فکری، سرمایه‌گذار، عالم و اندیشمند تا کجا ادامه خواهد داشت. خروج نزدیک به سه الی چهار میلیون نفر از هموطنان برای کشور می‌تواند قابل قبول باشد؟ هموطنانی که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به هر بهانه‌ای طعمه بیگانگان واقع شوند و جمهوری اسلامی در قبال یکایک آن‌ها مسئولیت حقوقی و بین‌المللی دارد. امیدوارم حداقل شورای عالی امنیت ملی برای صیانت از چهره‌ها و تامین امنیت مسئولان کشور، آحاد مردم و حتی معترضان چاره‌ای اندیشیده باشد والا کنش واکنش‌های تولید مزاحمت، خشونت و درگیری متوقف نخواهد شد و شاهد قتل و غارت خواهیم بود. زمانی در دهه اول انقلاب، برچسب اسلام آمریکایی حربه مولدین مزاحمت بود و اینک با وارونه شدن نعل، برند اسلام آلوده به مسامحه‌کاری، وطن‌فروشی و لیبرالیسم مد زمان شده است. تا فردا چه آید ...
سایر اخبار این روزنامه
پیام تسلیت مقام رهبری به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام احمدی نشست سران گروه جی 7 در سایه تنش‌های تجاری به کار خود پایان داد تلاش برای فرار از آشوب ترامپ کیوسک‌ها‌ فقط باید اقلام مطبوعاتی بفروشند دکه‌های فرهنگ؛ باسیگار یا بی‌سیگار؟ جهانبخش محبینیا مزاحمت‌های آنارشیستی «ابتکار» از زنجیره تحقق ایده خانه ایرانی گزارش می دهد ملات سنت روی خشت مدرنیته «ابتکار» از دلایل افزایش نزاع در میان خانواده‌ها در کشور گزارش می‌دهد پاشیدگی پنهان بنیان خانواده «ابتکار» از سالگرد حمله تروریستی داعش به مجلس گزارش می‌دهد بازخوانی پرونده روز سیاه دومین دوره مسابقات لیگ ستارگان بورس از نیمه تیرماه آغاز می‌شود مسابقات معامله‌گری در مسیر فرهنگ سرمایه گذاری کشته شدن 7 تروریست در اشنویه رئیس جمهوری ، در حاشیه سفر به چین با همتایان روسی، افغانی و پاکستانی خود دیدار کرد علی بختیار: تخریب دولت اهداف دشمنان را تامین می‌کند بررسی راهبردهای اوپک در پی خروج ایالات متحده از برجام آیا اوپک زیر فشارهای آمریکا تسلیم می‌شود؟ جان کری: خروج از برجام بزرگترین خطای استراتژیک آمریکا بود