پیام تسلیت مقام رهبری به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام احمدی

در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمد احمدی، عضو فرهنگستان علوم ایران و رئیس سازمان «سمت» در روز جمعه، مقام رهبری این ضایعه را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری در متن این پیام آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف و تاثر خبر درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند جناب حجت الاسلام آقای دکتر احمد احمدی رحمت‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمر با برکت این دانش آموخته‌ فاضل حوزه و دانشگاه یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است. مسئولیت‌های مهم این عنصر خدوم و پر کار در مسائل دانشگاهی در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی فصل درخشانی از زندگی ایشان است. عضویت ده‌ها ساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد و اداره موسسه سمت، مدیریت بخش‌های مهم و حساسی از مجموعه‌ دانشگاهی کشور، بخشهای برجسته ای از این دوران است. اینجانب درگذشت این مرد انقلابی و وفادار را به خاندان و فرزندان محترم و همکاران و شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسالت می کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای


19 خرداد ماه 1397»
گفتنی است شخصیت‌های بسیاری نظیر رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهوری، معاون رئیس قوه قضائیه، رئیس فراکسیون امید، آیت‌الله سیدحسن خمینی و سخنگوی وزارت امور خارجه در پیام‌های جداگانه درگذشت حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی را تسلیت گفتند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» بود که روز جمعه به دلیل عارضه قلبی در 85 سالگی دارفانی را وداع گفت.
وی از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. او بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از موسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تاملات در فلسفه اولی» و «تاسیس مابعدالطبیعه اخلاق» اشاره کرد.
پیکر حجت الاسلام احمد احمدی، امروز از ساعت 30/11از محل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی (سمت) واقع در بزرگراه ‌جلال‌آل‌احمد، غرب پل یادگار‌ امام (ره)‌ تشییع می‌‌شود و پس از آن به سمت قم تشییع خواهد شد. مراسم تشییع پیکر ایشان به سمت حرم حضرت معصومه (س) در قم نیز از ساعت ۱۷ امروز در مسجد امام‌حسن عسکری (ع) قم برگزار می‌‌شود. مراسم یادبود آن مرحوم روز دوشنبه ساعت ۱۵:۳۰- ۱۴ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
پیام تسلیت مقام رهبری به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام احمدی نشست سران گروه جی 7 در سایه تنش‌های تجاری به کار خود پایان داد تلاش برای فرار از آشوب ترامپ کیوسک‌ها‌ فقط باید اقلام مطبوعاتی بفروشند دکه‌های فرهنگ؛ باسیگار یا بی‌سیگار؟ جهانبخش محبینیا مزاحمت‌های آنارشیستی «ابتکار» از زنجیره تحقق ایده خانه ایرانی گزارش می دهد ملات سنت روی خشت مدرنیته «ابتکار» از دلایل افزایش نزاع در میان خانواده‌ها در کشور گزارش می‌دهد پاشیدگی پنهان بنیان خانواده «ابتکار» از سالگرد حمله تروریستی داعش به مجلس گزارش می‌دهد بازخوانی پرونده روز سیاه دومین دوره مسابقات لیگ ستارگان بورس از نیمه تیرماه آغاز می‌شود مسابقات معامله‌گری در مسیر فرهنگ سرمایه گذاری کشته شدن 7 تروریست در اشنویه رئیس جمهوری ، در حاشیه سفر به چین با همتایان روسی، افغانی و پاکستانی خود دیدار کرد علی بختیار: تخریب دولت اهداف دشمنان را تامین می‌کند بررسی راهبردهای اوپک در پی خروج ایالات متحده از برجام آیا اوپک زیر فشارهای آمریکا تسلیم می‌شود؟ جان کری: خروج از برجام بزرگترین خطای استراتژیک آمریکا بود