انگلیس و فرانسه ملت فلسطین را طعمه صهیونیست‌ها کردند


علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب از طریق ویدئو کنفرانس در همایش بزرگداشت روز قدس در غزه سخنرانی کرد. وی اظهار داشت: در این 40 سال، گرچه مبارزات ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه علیه صیهونیسم، با افت و خیز فراوان همراه بوده است، لیکن پیروزی‌های شگرفی همچون آزادی جنوب لبنان، آزادی غزه و ناکامی رژیم صهیونیستی در چندین جنگ پیاپی علیه مقاومان در غزه و لبنان محقق شده است. این پیروزی‌ها چنان عظیم است که روند قدرت‌یابی رژیم صهیونیستی را معکوس کرده و روند تضعیف فزاینده آن را شاهدیم.
ولایتی گفت: امروز در حالی به استقبال روز قدس می‌رویم که حوادث روز نکبت، به یکی از قله‌های بزرگ مبارزه مبدل شد. اساساً چه شد که «نکبت» روی‌ داد و صدها هزار فلسطینی در یک روز از خانه و کاشانه خود آواره شدند؟ جواب روشن است؛ انگلیس به همراه فرانسه ابتدا کشورهای منطقه را تجزیه و کوچک کردند و آنگاه با خلع سلاح ملت فلسطین، ایشان را طعمه صهیونیست‌های تا بن دندان مسلح ساختند.
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این روزها، خبرهایی از «معامله قرن» می‌شنویم. گویی ترامپ بنا دارد با تحمیل یک راه‌حل ذلیلانه به اعراب و فلسطینیان، تمام خواسته‌های اسرائیل را محقق سازد. گفته می‌شود که برخی از سران کشورهای عربی نیز در این مسیر با وی همراه‌اند. تردید دارم که این مقامات، هر چقدر که جوان و ناپخته باشند، جرأت این را داشته باشند که به‌طور علنی در این مسیر گام بردارند. مسیری که در تضاد همه‌جانبه با خواست و اراده آحاد امت اسلامی قرار دارد؛ البته حمایت و پشتیبانی پنهان برخی از ایشان نیز امر مهمی نیست؛ زیرا در گذشته نیز وجود داشته است. این طرح خائنانه به‌گونه‌ای است که حتی سازشکارترینِ سازشکاران نیز قادر به پذیرش آن نیستند.
وی گفت: البته ملت فلسطین نیز در برابر آن، انتفاضه‌ای جدیدی به صحنه آورده است که نشانه‌های آن، با دیگر انتفاضه‌ها متفاوت است. آمیزه‌ای از عمل فردی تا عمل گروهی، مشخصه انتفاضه کنونی است؛ از مقاومتی فردی گرفته تا راهپیمایی بازگشت که به‌صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود. دیگر مشخصه این انتفاضه، منقطع بودن آن است؛ یعنی پس از چند عمل ضدصهیونیستی، صحنه آرام می‌شود و آنگاه که صهیونیستها دیگر، توقع اقدامی را ندارند، ناگهان موج توفنده دیگری از راه می‌رسد. مشخصه سوم این انتفاضه، همراهی عموم فلسطینیان با آن است؛ صف‌بندی‌های گذشته پایان یافته و همه مردم از هر گروه و دسته‌ای به این باور رسیده‌اند که راهی جز مقاومت و انتفاضه پیش روی ایشان نیست.


ولایتی خاطرنشان کرد: کلام آخر اینکه، «قدس» نماد فلسطین است؛ «قدس» نماد همه مقدسات ملت‌های مسلمان است؛ برترین نماد وحدت که می‌تواند همه مسلمانان را از هر مرام و مذهبی گردهم آورد؛ آزادی قدس هدف والایی است که محور وحدت همه مسلمانان خواهد بود و همه ما در این مسیر باید از اختلافات خود گذر کنیم تا منافع و مصالح عالیه امت اسلامی محقق شود. ان‌شاءالله.
سایر اخبار این روزنامه
عمر با برکت حجت‌الاسلام احمدی یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است مجلس با تصویب FATF پای داعش را به کشور باز نکند FATF و سراب رفع تحریم‌ها(یادداشت میهمان) اخبار ویژه شرکت‌های اروپایی نیامده رفتند نوبت اعتماد به توان داخلی نرسیده؟! درخواست دبیرکل انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز برای پیگیری جنایت اسرائیل در قتل پرستار فلسطینی افزایش کمک‌ها پاسخ مردم به جوسازی علیه کمیته امداد امنیت امروز ایران حاصل تفکر انقلابی است اقدامات ترامپ همه نگرانی‌های رهبر ایران را تایید کرد از توسعه روابط اقتصادی با منطقه اوراسیا در چارچوب تجارت آزاد استقبال می‌کنیم انگلیس و فرانسه ملت فلسطین را طعمه صهیونیست‌ها کردند بدون حمایت‌های آمریکا حاکمان مرتجع عرب یک هفته هم دوام نمی‌آورند ورود دیرهنگام مجلس به قرارداد پژو شرکت‌های اروپایی نیامده رفتند نوبت اعتماد به توان داخلی نرسیده؟! شرکت‌های اروپایی نیامده رفتند نوبت اعتماد به توان داخلی نرسیده؟!