دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس

بخش خبری: ملت مومن، روزه‌دار، صبور و ظلم ستیز ایران اسلامی دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس همراه با آزادی خواهان جهان در بسیار یا از کشورهای جهان با لبیک به فراخوان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی، با حضور در راهپیمایی سراسری بار دیگر همبستگی خود را در حمایت از فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم اعلام کردند.
مردم انقلابی ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال هم ضمن اعلام حمایت خود از آزادی قدس شریف، شعار همیشگی خود یعنی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» را سرداده و فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و قتل عام فلسطینیان قهرمان به گوش جهانیان رساندند.
با آنکه دیروز بیست‌و‌سومین روز از ماه مبارک رمضان بود و مردم خدا جوی کشورمان شب قبل از آن در مراسم شب قدر بیدار مانده بودند، اما وقتی صدای مظلومیت مسلمانی را شنیدند سراز پانشناختند و در یکی از گرمترین روزهای خرداد ماه امسال به خیابان‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه رفتند. همچنانکه در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور گرمای شدید و 42 درجه‌ای هوا ثبت شده بود، این گرما نیز نتوانسته بود در حضور چشمگیر و میلیونی مردم روزه‌دار خللی ایجاد کند.
مردم روزه‌دار تهران نیز از مسیرهای 10 گانه راهپیمایی و به سمت دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه حرکت کردند. در میان مردم، جوانان و نوجوانان، زنان و دختران و حتی مادرانی که نوزادانی شیرخوار خود را در آغوش داشتند در کنار جانبازان، ورزشکاران، کارگران و کارمندان حضور چشمگیری داشتند که ساعت‌ها قبل از نماز جمعه خود را به میعادگاه راهپیمایان روز قدس، دانشگاه تهران و خیابان‌های اطرافش رساندند و پس از راهپیمایی طولانی در نماز جمعه شرکت کردند.


حضور مقامات لشکری و کشوری، وزاری دولت، فرماندهان نظامی و انتظامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های حزبی و سیاسی از جریان‌های مختلف سیاسی در این مراسم قابل توجه بود.
«القدس لنا»، «به‌زودی در قدس نماز جماعت خواهیم خواند»، «فرعون امروز آمریکا و رژیم صهیونیست است»، «ما جهاد با صهیونیست‌ها را واجب می‌دانیم.»
سربندهایی با «لبیک یا خامنه ای» و «عاشق مبارزه با اسرائیل»، دل نوشته‌های مردم بود که بر پیشانی داشتند و یا روی پلاکاردهایی که در دستانشان حمل می‌شد، نوشته شده بود.
بلندگوها شعار مبارزه با صهیونیسم و مرگ بر اسرائیل، آمریکا و آل‌سعود را فریاد می‌زدند و اهتزاز پرچم‌های ایران و فلسطین در دست مردم نشان از اتحاد ملت ایران و فلسطین داشت.
دیروز یکباردیگر ملت ایران نشان داد که نسبت به سرنوشت ملت‌ها به ویژه مسلمانان جهان بی‌تفاوت نیست و برای جامعه اسلامی و اتحاد مسلمانان به امید فتح و پیروزی کشورهای اسلامی سالهاست مقاومت می‌کنند. با نگاهی متاثر اما مصمم برای حمایت از نخستین قبله مسلمانان و همنوعان خود با مشت‌های گره کرده آمده بودند.
تاکید قطعنامه پایانی روز قدس بر رهایی مردم فلسطین از سلطه
دیروز شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه‌ای ضمن اعلام مواضع خود، بر رهایی مردم فلسطین از سلطه اشغالگران تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این قطعنامه آمده بود:1- آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام و خلف صالح آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری دانسته و تمام همت و توانمندی‌های مادی و معنوی خود را در راستای تحقق این فریضه بزرگ دینی و انقلابی به کار خواهیم گرفت.
2- اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس‌جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌کنیم.
3-با محکوم کردن توطئه موسوم به معامله قرن به جهانیان اعلام می‌داریم تنها راه حل مساله فلسطین بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با اراده آنان و تحقق راهبرد فلسطین من البحر الی النهر بوده و هرگونه راه‌حل جایگزین را فرصت‌سازی برای تداوم اشغالگری و جنایت ننگین رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و پایمال‌کردن حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.
4- فلسطین را رمز وحدت، یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار در حفظ رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی و ایجاد چتر امنیتی برای اشغالگران پلید دانسته و ضمن تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار مراجع، علما و نهادهای دینی جهان اسلام به‌ویژه دانشگاه الازهر و علمای حجاز در حمایت از مردم فلسطین و ناکام دانستن تلاش‌های گذشته آنان، انتظار می‌رود با افشای توطئه‌های جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌شان، تلاش سران مرتجع برخی کشورهای اسلامی و عربی برای سازش و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف را محکوم و به رسالت تاریخی و تکلیف شرعی خود در این عرصه عمل نمایند.
5- وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از مهم‌ترین الزامات و مقدمات تحقق آرمان آزادی قدس شریف و اخراج اشغالگران از این سرزمین مقدس دانسته و با حمایت همه‌جانبه از خط مقاومت و انتفاضه، یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و حذف معادله بازگشت که برای بستن پرونده فلسطین طراحی شده است را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی، این توطئه خطرناک را ناکام سازند.
6- شکست فتنه داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، ناکامی رژیم آل‌سعود در جنگ و تجاوز ضد ملت‌های مظلوم و مقاوم یمن و بحرین به‌رغم حمایت‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را از دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت اسلامی دانسته و با تاکید بر محفوظ دانستن حق انتقام و مقابله به مثل در قبال توطئه‌های استکباری و صهیونیستی، همراه با آحاد امت اسلامی اجازه نخواهیم داد دشمنان اسلام با مساله‌سازی‌های انحرافی و ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع و امنیت اشغالگران قدس سازند.
7- آمریکا را همچنان طاغوت اعظم، شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم‌کردن عهدشکنی کاخ سفید و خروج آن از برجام و اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه، از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم شروط و ملاحظات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی پرداخته و عنداللزوم تصمیم و اقدام انقلابی را در دستور کار قرار داده و نام خود را به نیکی در تاریخ جاودانه سازند.
8- با تاکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه، از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولان و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری به‌ عنوان نقشه راه انقلاب اسلامی و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز کرده و شناسایی و برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.
9- از همه دستگاه‌ها و نهادها و دلسوزان و جریان‌های معتقد به نظام می‌خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت‌های خطیر تاریخی خود برابر توطئه‌های جبهه دشمن که از طریق نفوذ و اختلال در محاسبات نظام اسلامی در صدد تحمیل اراده شیطانی خود در پوشش پیمان‌ها و سندهای به اصطلاح جهانی و بین‌المللی مانند سند 2030، پالرمو، FATF برای هدف قراردادن هویت، استقلال و اقتدار انکارناپذیر کشور هستند، عمل کرده و با صیانت از منافع و مصالح ملی، توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان در این عرصه را خنثی و با شکست مواجه سازند.
در راهپیمایی امسال روز جهانی قدس بیش از 5300 عکاس و خبرنگار از جمله 150 خبرنگار رسانه‌های خارجی جلوه‌ای دیگری از همدلی ایرانیان با آرمان فلسطین را در حافظه تاریخ ثبت و ضبط کردند.
لاریجانی: مقاومت و بیداری ملت فلسطین صهیونیست‌ها را نگران کرده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مقاومت و بیداری ملت فلسطین رژیم صهیونیستی را دچار نگرانی زیادی کرده و آنان متوجه شده‌اند که امنیت لرزانی دارند.
علی لاریجانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ضمن تشکر از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: مردم ایران با حضور چشمگیر خود غیرت ایرانی و اسلامی را به جهانیان نشان دادند.
وی ادامه داد: امام راحل از ابتدای مبارزات خود در سال 42 بارها خطر جدی اسرائیل را به مسلمانان و مردم ایران هشدار می‌دادند حتی ما شاهد بودیم که آیت‌الله مطهری واکنش شدیدی را نسبت به این رژیم در همان سال‌ها داشتند و این نشاندهنده شدت و حدتی است که روحانیت ما نسبت به این غده سرطانی داشت.
رئیس مجلس اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت اسرائیل در ایران تعطیل شد و نمایندگان فلسطین جایگزین آن شدند و روز قدس به عنوان اتحاد همه مسلمانان جهت حمایت از فسلطین نامگذاری شد.
لاریجانی بیان کرد: ملت ایران از آن زمان در حمایت همه جانبه از فلسطینی‌ها همیشه پیشگام بوده اند؛ امروز این موضوع شدت بیشتری یافته است و حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز نشاندهنده حمایت ایرانیان از ملت مظلوم فلسطین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جریان مقاومت قدرت بیشتری پیدا کرده و طرح‌های سازش رنگ باخته و از صحنه خارج شده است.
وی تاکید کرد: ما امروز شاهد هستیم که بیداری بیشتر شده است و جریان مقاومت به عنوان تنها راه حل ملت فلسطین رخ نموده است.
لاریجانی با اشاره به برپایی کنفرانسی در رژیم صهیونیستی گفت: امسال این کنفرانس با شعار «اسرائیل در بزنگاه تاریخی» برگزار شد؛ این نشاندهنده آن است که اسرائیلی‌ها خود می‌دانند که در بزنگاه تاریخی قرار دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حوادثی که در منطقه رخ داده از طرفی آنان را خشنود کرده است؛ آنان تصور می‌کنند داعش انرژی مسلمانان را گرفته درحالی که این خیالی بیش نیست.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: آنان در کنفرانس قبلی خود گفته بودند اگر داعش از بین برود باید نیروی دیگری جایگزین آن کنیم.
لاریجانی افزود: ما امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی بسیار نگران است و دلیل نگرانی آنان قدرت یافتن مقاومت است.
رئیس مجلس عنوان داشت: وزیر جنگ صهیونیست‌ها در کنفرانس قبلی این رژیم اعلام کرد ما باید دائما آماده باش باشیم، یعنی خود می‌دانند دچار امنیت لرزان هستند خصوصا با راهپیمایی که ملت فلسطین در یک ماه اخیر انجام داد آنان نگرانی هایشان بیشتر شده است.
لاریجانی اظهار کرد: راهپیمایی یک ماه اخیر ملت فلسطین کار بزرگی بود هر چند با خشونت صهیونیست‌ها مواجه شد و شهدا و زخمی‌های زیادی داشت ولی نگرانی‌های آنان را بیشتر کرد.
وی بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی به دلیل آنکه امنیت لرزانی دارد می‌خواهد شرایط پیشگیری را در پیش گیرد تا به ثبات برسد و در این بین از آمریکا و سعودی‌ها استفاده می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اولین کاری که آنها می‌کنند این است که ذهن‌ها را از مساله فلسطین دور می‌کنند؛ برای مثال همین اقدامی که صهیونیست‌ها در مساله هسته‌ای ایران انجام دادند و همین روز گذشته نخست‌وزیر صهیونیستی که به اروپا سفر کرده از تلاش‌های خود برای خروج آمریکا از برجام سخن گفت.
لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز مثلث شوم اسرائیل، سعودی و آمریکا به دنبال این هستند که ایران را در کنج قرار دهند ولی این موجودات موذی بدانند اگر کاری در راستای به کنج قرار گرفتن ایران بکنند تنها باعث ناامنی خود می‌شوند.
وی در ادامه به درخواست وقیحانه رژیم صهیونیستی از آمریکا برای سیطره اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشاره کرد و افزود: امروز رژیم صهیونیستی به دنبال این است که این بلندی‌ها را بگیرد درحالی که سازمان ملل تاکید کرده این قسمت جزو اراضی رژیم صهیونیستی نیست آنان می‌خواهند از این آشفتگی استفاده کنند و به هرگونه که هست می‌خواهند مقاومت حزب‌الله و فلسطین را تضعیف کنند.
رئیس مجلس در ادامه به طرح آمریکایی‌ها به عنوان معامله بزرگ قرن اشاره کرد و گفت آمریکایی‌ها طرح قلابی به عنوان معامله بزرگ قرن دارند ولی بدانند که دچار خواب آلودگی هستند.
وی یادآور شد: طبق دستورالعمل سازمان ملل آوارگان عرب حق بازگشت به کشورشان را دارند و صهیونیست‌ها نباید در کرانه باختری ساختمان بسازند و حقوق فلسطین باید رعایت شود ولی آنان با این طرح می‌خواهند سرزمین‌هایی را به غزه متصل کنند و می‌گویند ما پول و امکانات به آنان می‌دهیم ولی فلسطینی‌ها نباید به سرزمین آبا و اجدادیشان باز گردند.
لاریجانی تصریح کرد: آنان فکر می‌کنند ملت فلسطین ساده اندیش است مگر مساله این ملت پارچه و پول است مساله آنان شرافت و غیرت است که قابل معامله نیست. با پول، شرافت و وابستگی به سرزمین را نمی‌توان معامله کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سازمان ملل تاکید دارد که آوارگان عرب حق دارند به سرزمین خود بازگردند در این راستا یک کمیسیون تشکیل شد ولی رژیم صهیونیستی در ادوار مختلف نگذاشته فلسطینی‌ها وارد سرزمین خود شوند و می‌گویند باید فکر سرزمین خود را از ذهن بیرون کنند.
لاریجانی تاکید کرد: آنان می‌گویند ما به شما کمک انساندوستانه می‌دهیم ولی وارد سرزمین تان نشوید؛ این سلاح‌هایی که بر سر مردم یمن ریخته می‌شود برای کجاست آنان از یک سو سلاح‌ها را بر سر مردم می‌ریزند و ازسوی دیگر صحبت از مذاکره برای کمک انساندوستانه می‌کنند، این چه فضاحتی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح شرورانه معامله بزرگ قرن می‌خواهد عرق ملی را با چندرغاز پول معاوضه کند؛ این نشانه فشار آنان به ایران، مقاومت و حزب‌الله است و در کنارش دلقک‌هایی هستند که می‌خواهند این معامله را جوش دهند ولی موفق نمی‌شوند.
لاریجانی افزود: آنان با طرح معامله بزرگ قرن اهداف بزرگی را در منطقه دنبال می‌کنند، اما در این مسیر مطمئنا با مشکلاتی مواجه هستند و این به دلیل قدرت مقاومت در منطقه و تاثیرگذاری ایران است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فاصله 20 الی 30 سالی که سرپرستی انگلیس بر فلسطین محقق بود جمعیت یهودی‌ها در فلسطین از 6 درصد به یک سوم جمعیت این سرزمین یعنی 33 درصد رسید و یهودی‌های را از شهرهای کشورهای مختلف به این منطقه وارد کردند.
وی ادامه داد: در فاصله‌ای که می‌خواستند سرپرستی را به سازمان ملل بدهند ابتدا شهرهایی که ساکنان یهودی در آنجا زیاد بودند را واگذار کردند و هر چه سلاح و امکانات داشتند به آنها دادند و اینگونه یهودیان صاحب قدرت شدند و در شهرک‌هایی که مسلمانان و یهودیان در آنجا زندگی می‌کردند را در اولویت قرار ندادند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: این یهودی‌ها به مسلمانان فشار آوردند و کشتار کردند و همانند موضوع دیریاسین آنها را قتل‌عامل کردند و بیش از 200 تا 300 نفر را قتل‌عام و چند هزار نفر را آواره کردند و این آوارگان به سمت مرزهای مختلف حرکت کردند.
وی عنوان داشت: رهبران کشورهای اسلامی که این وضع را دیدند نیروهای خود را بسیج کردند برای اینکه در آن شبی که قرار بود سرپرستی به سازمان ملل واگذار شود و چند هزار نفر آواره‌ای که به مرزها آمده بودن به کمک مردم فلسطین بیایند و جنگ‌هایی رخ داد اما به هر حال آنان موضوع را پیش بردند.
رئیس قوه مقننه یادآور شد: به طوری که کل جریان فلسطین که انگلیسی‌ها 30 سال برایش زحمت کشیده بودند تا این غده سرطانی را در آنجا بوجود بیاورند داشت از دستشان می‌رفت.
وی اضافه کرد: انگلیسی‌ها دوباره یک فریب جدید را بوجود آوردند و این فریب جدید این بود که به رهبران کشورهای اسلامی که برای کمک به فلسطینی‌ها نیرو فرستاده بودند فشار آوردند و گفتند که ما هیچ سلاحی به شما نمی‌دهیم و اما در مقابل اگر شما آتش‌بسی را قبول کنید ما مشکلات فلسطین را حل می‌کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیسان کشورهای اسلامی و عربی همچون عراق، مصر، اردن و... این موضوع را پذیرفتند و 4 هفته آتش‌بس دادند اما این آتش‌بس چه شد،‌ این آتش بس به عنوان یک زمان در اختیار اسرائیل قرار گرفت و در این مدت زمانی امکانات زیادی را از کشورهای غربی به اسرائیل سرازیر کردند و دیگر عده‌ای که در آنجا بودند با سلاح‌های اولیه با جریان اسرائیل مبارزه کنند.
وی تصریح کرد: مشکل ما با 70 سال پیش فرق می‌کند، یک هوشیاری سیاسی در بین مسلمانان بوجود آمده این حرکت و راهپیمایی در فلسطین نمونه‌ای از این هوشیاری است.
لاریجانی بیان کرد: این زنده بودن ملت فلسطین را نشان می‌دهد؛ ‌این هوشیاری سیاسی در همه کشورهای اسلامی به ویژه در بین جوانان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط رسانه‌ای بگونه‌ای شده که اینها مطلع هستند و نمی‌توان مثل گذشته سر آنها را کلاه گذاشت. هر کشوری از کشورهای اسلامی که بخواهد لغزشی داشته باشد و در کنار اسرائیل قرار گیرد مورد خشم ملت‌های مسسلمان قرار می‌گیرد و منزوی می‌شود.
لاریجانی اضافه کرد: در درون رژیم صهیونیستی شرایط مختلفی وجود دارد به طوری که هم‌اکنون یک پرسش مهم در داخل اسرائیل هست که آیا درحال نزدیک شدن به پایان رژیم صهیونیستی هستیم، چرا که یک جریان تندرو الان در اسرائیل بر سرکار است که هر رفتار نژادپرستانه‌ای را توصیه می‌کند و این باعث زدگی در داخل خود اسرائیل هم شده و حالت شکنندگی پیدا کرده‌اند.
وی اضافه کرد: مساله فلسطین فقط یک محدوده نیست گرچه همین هم وظیفه اسلامی همه مسلمانان اقتضاء می‌کند که از مردم فلسطین دفاع کنند اما بدانیم مساله مربوط به امنیت کل کشورهای اسلامی مربوط است.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: امروز در منطقه دو جریان وجود دارد. یک جریان صلح‌طلبی بر محور آراء ملت‌ها که طراح آن ایران است. یک جریان شرارت‌آمیزی هم در منطقه است که با هر وسیله حتی استفاده از تروریست‌ها قصد جایگزینی شرارت به جای تمدن را دارد که این مثلث رژیم صهیونیستی و سعودی جریان را راهبری می‌کند.
لاریجانی گفت: این مصاف یک مصاف سرنوشت‌ساز است و نتیجه آن این است که آنطور که خداوند نوید آن را به صابران و مجاهدان داده است و با حق طلبان است و باطل همچون کف روی آب از بین خواهد رفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد، ما با تحریم‌های خود علیه ایران نتایج آن را بدست آوردیم و رفتارهای ایران در منطقه عوض شد. اگر رئیس‌جمهور خودشیفته آمریکا با این حرف‌ها خود را راضی نگه داشته تا از تحقیر سایر کشورها در امان بماند در این خرسندی جاهلانه بماند.
لاریجانی در ادامه خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ نفوذ ایران در منطقه در پناه سرنیزه نیست بلکه در سایه مواضع مردمی و اسلامی نظیر حمایت از مردم فلسطین است که شما آن را درک نمی‌کنید.
رئیس مجلس افزود: تصور می‌کنید با چند ژست مسخره و مانور تبلیغاتی و تلکه کردن اموال برخی کشورهای عربی و تشکیل ائتلاف‌های قلابی می‌توانید در مقابل حرکت مردم سالارانه منطقه ایستادگی کنید و همچنان حاکمان مترجع و خودکامه دست‌نشانده خود را نگه دارید؟ این اشتباه بزرگ شما است.
رئیس قوه قضاییه: انتقال سفارتخانه پایه‌های یک دولت جعلی را محکم نمی‌کند
رئیس قوه قضاییه گفت: این تفکر که با انتقال سفارتخانه می‌توان پایه‌های یک دولت کودک کش و جعلی را محکم کرد، تفکر باطل و غلطی است.
صادق آملی لاریجانی در حاشیه راهپیمایی باشکوه روز قدس در جمع خبرنگاران افزود: حضور در راهپیمایی روز قدس پیام مهمی برای کشورهای سلطه گر به ویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دارد که فکر می‌کنند با انتقال یک سفارتخانه می‌توانند پایه‌های یک دولت جعلی و کودک کش را محکم کنند، چون با این جمعیت متوجه می‌شوند فکرشان باطل و غلط است.
وی اضافه کرد: این حضور فوق‌العاده مردم نشان می‌دهد این‌ها راه به جایی نمی‌برند و در پیشبرد اهداف شومشان موفق نخواهند شد؛ انتقال یک سفارتخانه نمی‌تواند به آنها کمکی کند و تا زمانی که مردم بیدار و بصیر هستند آنان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
رئیس قوه قضاییه گفت: آمریکایی‌ها شاید بتوانند برخی از حکام فاسد منطقه را به همکاری با خود وادارند اما ملت ایران تسلیم نخواهند شد و از حقوق خودشان و همچنین حق اصلی مردم فلسطین کوتاه نخواهند آمد.
جهانگیری: دولت برنامه‌ریزی دقیقی براساس شرایط پیش روی کشور دارد
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت برنامه‌ریزی دقیقی براساس شرایط جدید پیش روی کشور دارد،گفت: مردم باید از این شرایط مطلع باشند و سعی می‌کنیم در حد توان شرایط را برای مردم تشریح کنیم.
اسحاق جهانگیری صبح دیروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران افزود: دولتمردان آمریکا در یک اشتباه تاریخی وارد شده‌اند و برخلاف مقررات جهانی یک توافق بین‌المللی را بصورت یک طرفه نقض و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران وضع کرده‌اند.
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دشمنان باید بدانند مردم ایران چهل سال است تجربه تحریم‌های آمریکا را دارند و برای هر شرایطی خود را آماده کرده اند، خاطرنشان کرد: ملت ایران مطابق شرایط برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی تاکید کرد: بطور حتم با اتکا به مردم کشورمان قادر خواهیم بود تا از این تحریم‌ها با سربلندی بیرون آییم.
جهانگیری تصریح کرد: آمریکایی‌ها آبروی خود را در دنیا برده‌اند و حتما ملت ایران عکس العمل مناسبی در برابر آنها نشان خواهد داد.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس گفت: روز قدس امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است.
وی اظهار داشت: امام راحل این روز را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین که هفتاد سال است کشور و سرزمینشان توسط رژیم اشغالگر قدس اشغال شده نامگذاری کردند و خوشبختانه موفق شدند فریاد مظلومیت مردم فلسطین در سراسر جهان را به صدا در بیاورند.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: مردم فلسطین در زیر شدیدترین شکنجه‌ها و رفتارهای غیر انسانی ازسوی رژیم صهیونیستی هستند.
جهانگیری بیان داشت: در سال جاری اقدام عجیبی که رئیس‌جمهور آمریکا انجام داد و سفارت این کشور را به قدس منتقل کرد، باعث شد احساسات مردم مسلمان جریحه‌دار شود و ملت‌های مسلمان با حساسیت بیشتری در روز قدس شرکت کردند.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ایرانیان همواره طرفدار مظلوم بودند و مخالف ظالم هستند، تصریح کرد: مردم ما در این مسیر پیشگام بودند و حضور مردم بیانگر این مسئله است.
سایر اخبار این روزنامه
مهر تایید بانک جهانی بر جایگاه ایران در بازار جهانی نفت با وجود خروج آمریکا از برجام ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان می‌ماند دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس تظاهرات روز جهانی قدس در کشورهای جهان هشدار سازمان ملل به عربستان و امارات درباره حمله به بندر الحدیده یمن تهدید ماکرون علیه ترامپ: گروه 7 مى تواند بدون آمریکا گروه 6 شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره): آمریکا در نقشه جدید نیز از ملت ایران شکست خواهد خورد ضرورت تقویت محور اصلی آرمانخواهی وزیر اطلاعات خبر داد: دستگیری چند تیم تروریستی در کشور ممنوعیت فروش اقلام غیرمطبوعاتی بویژه دخانیات در کیوسک ها وزیر خارجه آرژانتین: مسابقه با اسرائیل به خاطر شهر قدس لغو شد وزیر مسکن مصر مامور تشکیل کابینه جدید شد دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس