ضرورت تقویت محور اصلی آرمانخواهی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مردم ایران در روزهای گذشته در زمینه ابراز ارادت به مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و فرزند برومند آن حضرت، امام خمینی و همینطور همبستگی با ملت فلسطین سنگ تمام گذاشتند.
ایران، کشور اهل بیت علیهم السلام است و مردم ایران ارادتمندان و فدائیان امیرالمومنین هستند. انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر مکتب اهل بیت و اسلام محمدی و علوی شکل گرفت و به پیروزی رسید. امام خمینی، رهبر انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را برپایه اسلام ناب محمدی و تشیع سرخ علوی تاسیس کرد تا الگوئی باشد برای تمام ملت‌های آزادیخواه که تشنه عدالت هستند و در برابر ظلم و بیدادگری و خودکامگی می‌ایستند. انقلاب اسلامی، بر پایه عدالت خواهی، حمایت از محرومان و دفاع از مظلومان استوار است. به همین دلیل است که دفاع از ملت مظلوم فلسطین در دستور کار نظام جمهوری اسلامی قراردارد و تا زمانی که سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها آزاد نشود این سیاست ادامه خواهد داشت.
امام خمینی از آغازین روزهای دعوت مردم ایران به قیام علیه رژیم ستم شاهی همواره مساله فلسطین را مطرح و دفاع از ملت مظلوم آن را وظیفه مسلمانان می‌دانست. امام از همان آغاز نهضت اسلامی توجه ملت‌های جهان به ویژه مسلمانان را به خطر غده سرطانی اسرائیل جلب می‌کرد و با گوشزد نمودن حمایت‌های آمریکا از این رژیم اشغالگر، بر ضرورت مبارزه با این دو دشمن کینه توز اسلام تاکید می‌نمود. راهی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته در زمینه دفاع از ملت مظلوم فلسطین پیموده، منطبق بر نظر صریح پیامبر اکرم است که می‌فرمود: من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم. کسی که زندگی خود را فارغ از اهتمام به آنچه به مسلمانان مربوط است بگذراند نمی‌تواند ادعای مسلمانی کند.


اهتمام امام خمینی به مساله فلسطین و ادامه راه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در این زمینه تا امروز موجب شد ملت‌های مسلمان با مساله فلسطین به صورت همه جانبه آشنا شوند و نسبت به دفاع از ملت مظلوم فلسطین حساسیت پیدا کنند. کار بزرگ امام خمینی در مساله فلسطین این بود که این موضوع را از صبغه عربی بودن خارج و آن را به عنوان یک موضوع کاملاً اسلامی معرفی کرد. اکنون علاوه بر ملت‌های عرب، تمام ملت‌های مسلمان مساله فلسطین را مساله خود می‌دانند و به همین علت است که هر ساله در روز قدس در نقاط مختلف جهان به صحنه می‌آیند و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین سنگ تمام می‌گذارند و خواستار آزادی قدس می‌شوند.
روز قدس امسال به دلیل اهانت بزرگی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به بیت المقدس کرد و برخلاف مصوبه سازمان ملل، سفارت آمریکا را به این شهر منتقل ساخت، مسلمانان در سرتاسر جهان با عزمی راسخ‌تر به صحنه آمدند و خشم خود را علیه آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی با قدرت بیشتر و فریادهای بلندتر ابراز داشتند. این حضور قدرتمند مسلمانان در صحنه دفاع از فلسطین مظلوم، زمینه را برای هرچه بیشتر جهانی شدن مساله فلسطین آماده می‌کند بطوری که اکنون شاهد مطرح شدن مساله فلسطین در سطح جهانی و فراتر از جهان اسلام هستیم، بدون تردید، رژیم صهیونیستی از این پس در سراشیبی زوال قرار خواهد گرفت و حمایت‌های آمریکا و سایر قدرت‌های سلطه گر نیز قادر به نجات آن نخواهند بود.
همانطور که سیر تحرکات نظام جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته نشان داده، محور اصلی مطرح شدن و مطرح ماندن مساله فلسطین به ویژه در مقیاس امت اسلامی و اکنون در مقیاس جهانی، نظام جمهوری اسلامی براساس آرمان‌های مطرح شده توسط امام خمینی است. ملت ایران، به پیروی از امام خمینی در طول 40 سال گذشته برای حمایت از مردم فلسطین و دفاع از آرمان آزادی قدس سنگ تمام گذاشت. قطعاً با همین مردم می‌توان این راه را ادامه داد به شرط آنکه اولاً مسئولان به نیازمندی‌های خود این مردم هم توجه نمایند و برای رفع مشکلات آنها بکوشند و ثانیاً با عوامل تفرقه مقابله نمایند. اکنون مردم ایران با این دو خطر مواجهند و نادیده گرفتن آنها ممکن است آثار مخربی به بار بیاورد.
نظام جمهوری اسلامی باید در جهان پرالتهاب کنونی به عنوان یک نظام انقلابی و مردمی با قدرت و ثبات به راه خود ادامه دهد تا بتواند به عنوان محور آرمانخواهی و الگوی ملت‌های آزادیخواه باقی بماند، قدرت دفاع از ملت‌های مظلوم را داشته باشد و برای ریشه کن ساختن ظلم گام‌های موثری بردارد. این هدف هنگامی تحقق خواهد یافت که پایه‌های این نظام در داخل با حل مشکلات مردم و فراهم ساختن زمینه‌های اتحاد و انسجام مستحکم باشد، مطالبه‌ای که اگر مسئولان اراده کنند برآورده خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
مهر تایید بانک جهانی بر جایگاه ایران در بازار جهانی نفت با وجود خروج آمریکا از برجام ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان می‌ماند دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس تظاهرات روز جهانی قدس در کشورهای جهان هشدار سازمان ملل به عربستان و امارات درباره حمله به بندر الحدیده یمن تهدید ماکرون علیه ترامپ: گروه 7 مى تواند بدون آمریکا گروه 6 شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره): آمریکا در نقشه جدید نیز از ملت ایران شکست خواهد خورد ضرورت تقویت محور اصلی آرمانخواهی وزیر اطلاعات خبر داد: دستگیری چند تیم تروریستی در کشور ممنوعیت فروش اقلام غیرمطبوعاتی بویژه دخانیات در کیوسک ها وزیر خارجه آرژانتین: مسابقه با اسرائیل به خاطر شهر قدس لغو شد وزیر مسکن مصر مامور تشکیل کابینه جدید شد دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس