تهدید ماکرون علیه ترامپ: گروه 7 مى تواند بدون آمریکا گروه 6 شود

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص نشست گروه هفت در کانادا به این موضوع اشاره کرد که رهبران باید در این نشست متمدن باشند اما او به وضوح صبرش را نسبت به ترامپ از دست داده و از اینکه شش عضو دیگر گروه 7 به غیر از آمریکا در صورت لزوم گروه متعلق به خودشان را تشکیل بدهند، صحبت کرده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا ماکرون در کنفرانس خبری به همراه جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفت: شما می‌گویید رئیس‌جمهوری آمریکا اصلا اهمیتی به هیچ چیز نمی‌دهد. شاید اینطور باشد اما هیچ کس برای همیشه روی کار نیست. شش کشور گروه 7 بدون آمریکا در کنار یکدیگر بازاری بزرگتر از بازار آمریکا دارند.
رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: در صورتی که ما بدانیم چطور خودمان را سازماندهی کنیم دیگر هیچ هژمونی جهانی وجود نخواهد داشت و ما نمی‌خواهیم که در جهان چنین چیزی وجود داشته باشد.
ماکرون اظهار کرد: در این فضا فراتر از هر چیزی ما باید همواره مودب بمانیم، مفید بمانیم و تلاش کنیم تا آمریکا را متقاعد کنیم که در کنار ما بماند زیرا آنها هم‌پیمان تاریخی ما هستند و ما به آنها احتیاج داریم.


جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز پیش‌بینی کرد که "مذاکراتی محکم" بر سر تجارت انجام شود اما دیگر اعضای گروه 7 مثل ژاپن و ایتالیا کمتر احتمال دارد که بخواهند رئیس‌جمهوری آمریکا را به چالش بکشند.
ترامپ این دو رهبر را در توئیتر به چالش کشیده و گفت: آنها "تعرفه‌های هنگفت" در کالاهای آمریکایی اعمال می‌کنند و موانع تجاری دیگری را ایجاد کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
مهر تایید بانک جهانی بر جایگاه ایران در بازار جهانی نفت با وجود خروج آمریکا از برجام ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان می‌ماند دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس تظاهرات روز جهانی قدس در کشورهای جهان هشدار سازمان ملل به عربستان و امارات درباره حمله به بندر الحدیده یمن تهدید ماکرون علیه ترامپ: گروه 7 مى تواند بدون آمریکا گروه 6 شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره): آمریکا در نقشه جدید نیز از ملت ایران شکست خواهد خورد ضرورت تقویت محور اصلی آرمانخواهی وزیر اطلاعات خبر داد: دستگیری چند تیم تروریستی در کشور ممنوعیت فروش اقلام غیرمطبوعاتی بویژه دخانیات در کیوسک ها وزیر خارجه آرژانتین: مسابقه با اسرائیل به خاطر شهر قدس لغو شد وزیر مسکن مصر مامور تشکیل کابینه جدید شد دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس