هشدار سازمان ملل به عربستان و امارات درباره حمله به بندر الحدیده یمن

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در یمن هشدار داد، حمله قریب‌الوقوع ائتلاف تحت امر عربستان به شهر بندری حدیده یمن احتمالا جان 250 هزار تن را می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، لیز گراند، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن تاکید کرد: یک حمله نظامی یا محاصره علیه بندرحدیده صدها هزار غیرنظامی بیگناه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در بدترین حالت نگرانیم که 250 هزار تن همه چیز حتی جانشان را از دست بدهند.
به گزارش رویترز در همین حال ایالات متحده به امارات به عنوان نزدیکترین متحدش هشدار داده است تا شهر بندری حدیده یمن با 600 هزار جمعیت را که طبق برآورد کارشناسان سازمان ملل می‌تواند بحران انسانی جدیدی رقم بزند، هدف قرار ندهد.
ازسوی دیگرکمیته جهانی صلیب سرخ نیز روز پنجشنبه اعلام کرده بود که 71 نفر از کارکنان خود را به دلیل تهدیدات و حوادث امنیتی، از یمن خارج کرده و به جیبوتی منتقل می‌کند.


ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کردند. شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله 30 کیلومتری) پیشروی‌ کنند.اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند.
یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که طی تنها 4 روز از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیده»، 418 مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و 322 نفر زخمی شدند.
آمریکا و عربستان مسئول وخامت اوضاع معیشتی یمن هستند
رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات مسئول وخامت و دشواری اوضاع معیشتی در یمن هستند.محمد علی الحوثی در گفت‌و‌گو با شبکه خبری المیادین افزود: اوضاع اقتصادی مردم یمن بسیار سخت و دشوار شده و صدها خانوار منبعی برای امرار معاش ندارند.
وی درباره نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در بحران یمن گفت: نمی‌توان به این شخص بی‌پروا که در راس حکومت سعودی قرار دارد اعتماد و اطمینان کرد.
الحوثی همچنین درباره خلف وعده ائتلاف سعودی-آمریکایی در باره بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده به روی کمک‌های انسانی اظهار کرد: تاکنون هیچیک از وعده‌های مربوط به لغو محاصره فرودگاه صنعا و بندر الحدیده عملی نشده است.
وی در خصوص سفر اخیر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به صنعا نیز گفت که مارتین گریفیتس قول داد که موضوع اقتصادی از جمله اولویت‌های این سازمان باشد.
رئیس شورای عالی انقلاب یمن ادامه داد: ما در جبهه ساحل غربی یمن با ناوهای آمریکایی و اسرائیلی درحال نبرد هستیم و معتقدیم که جنگنده‌های اسرائیلی در نبردهای ساحل غربی مشارکت دارند.
مقام یمنی با بیان اینکه از ابتدای تجاوز آمریکایی-سعودی به کشورمان همواره به حل و فصل سیاسی دعوت کرده ایم، گفت که از فرستاده جدید سازمان ملل می‌خواهیم با بیطرفی برای متوقف کردن تجاوز نظامی به یمن تلاش کند.
الحوثی افزود: شاید فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیات مثبتی داشته باشد اما طرف مقابل سعی می‌کند ماموریت وی را به شکست بکشاند. وی همچنین گفت که ما به دنبال صلحی شرافتمندانه برای مردم یمن هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
مهر تایید بانک جهانی بر جایگاه ایران در بازار جهانی نفت با وجود خروج آمریکا از برجام ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان می‌ماند دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس تظاهرات روز جهانی قدس در کشورهای جهان هشدار سازمان ملل به عربستان و امارات درباره حمله به بندر الحدیده یمن تهدید ماکرون علیه ترامپ: گروه 7 مى تواند بدون آمریکا گروه 6 شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره): آمریکا در نقشه جدید نیز از ملت ایران شکست خواهد خورد ضرورت تقویت محور اصلی آرمانخواهی وزیر اطلاعات خبر داد: دستگیری چند تیم تروریستی در کشور ممنوعیت فروش اقلام غیرمطبوعاتی بویژه دخانیات در کیوسک ها وزیر خارجه آرژانتین: مسابقه با اسرائیل به خاطر شهر قدس لغو شد وزیر مسکن مصر مامور تشکیل کابینه جدید شد دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس دیروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد همبستگی ملت ایران با ملت فلسطین در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس