روبه‌رو آماده باش!

هومن جعفری- یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مدیرانی که در این سال‌ها بر ما حکومت کرده‌اند، نامه‌های عاشقانه‌ای است که خودشان به خودشان می‌نویسند! وقتی طرف همزمان دو تا شغل دارد، بره‌کشانی راه می‌اندازد که آن سرش ناپیدا! برای خودش نامه می‌نویسد و تقاضای خانه سازمانی می‌کند و خودش هم با این درخواست موافقت کرده، قربان‌صدقه خودش هم می‌رود!
این مورد چندی پیش در شهرداری یک شهری رویت شده بود که به محض راه یافتن نامه به فضای مجازی، خانه را که از طرف گرفتند هیچ، حق نامه‌نگاری اداری را هم از او سلب کردند!
مع‌الوصف اخیرا نمونه دیگری از این مدیران دوشغله به فضای مجازی راه یافته که خودش به خودش نامه می‌نویسد و به خودش پیشرفت پروژه را توضیح می‌دهد و خودش هم نامه را بررسی و تایید کرده و دستورات لازم را صادر می‌کند! یعنی واقعا شانس آوردیم مدیران ما با خودشان قهر نیستند وگرنه کارهای مملکت زمین می‌ماند!
اصل خبر هم این است: مدیرکل شیلات استان خوزستان که همزمان فرماندار (سرپرست) شهرستان اهواز نیز هست با ارسال نامه‌ای به خود، ضمن تشکر و قدردانی از زحماتش، خواستار تامین اعتبار برای پروژه‌های شیلاتی شهرستان اهواز شد.


متن نامه هم در اینترنت موجود است. البته با منشات قائم مقام فراهانی برابری نمی‌کند اما نانی که در همین سه خط نامه نهفته در کل منشات یافت نمی‌شود! کاش ما هم با حفظ سمت مسوول امور مالی روزنامه بودیم و خودمان به خودمان نامه می‌زدیم و ضمن قربان‌صدقه رفتن خودمان به دلیل طنزهای بی‌بدیل‌مان، صد تومان از حق‌التحریر ستون روبه‌رو کم کرد و به خودمان اختصاص می‌دادیم! حالی می‌داد‌ ها!
نتیجه اخلاقی: روبه‌رو آماده باش!