سازمان انرژی اتمی سریعا مقدمات رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را فراهم کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع مردم در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام‌خمینی(ره) تاکید کردند: بعد از امام بزرگوار، همان راه و الگو را به دقت ادامه داده و خواهیم داد و به فضل الهی و با تکیه بر ایمان، استقامت و هوشیاری ملت و مسوولان، نقشه کنونی دشمن مبنی بر «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» را نیز ناکام خواهیم گذشت‌. به گزارش پایگاه ‌اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم امام را «نماد انقلاب» خواندند و با تاکید بر اینکه امام راحل نیز همین دو خصوصیت را داشتند، گفتند: امام خمینی از یک طرف در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی، آمریکا، صدام متجاوز و حتی در برابر شاگرد و یار قدیمی خود که دچار رفتار برخلاف حق شده بود، همچون صخره‌ای مستحکم و کوهی استوار ایستاد اما در برابر پیام ارادت و فداکاری یک مادر شهید و در دفاع از مستضعفان و پابرهنگان دچار تاثر و رقت قلب می‌شد‌. رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به تشریح نقشه دشمن در مقطع فعلی پرداختند و با تاکید بر اینکه، این نقشه بر سه محور «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» و با هدف سیطره بر کشور متمرکز است، گفتند: در این طراحی، فشار اقتصادی از طریق تحریم‌ها و جلوگیری از همکاری اقتصادی کشورها با ایران اعمال خواهد شد‌. ایشان خاطرنشان کردند: آنها بر خلاف تبلیغات دروغین خود که می‌گویند هدف تحریم‌ها، حکومت ایران است، ملت را هدف گرفته‌اند تا با فشار به مردم، نظام اسلامی را به تسلیم در مقابل زورگویی‌ها وادار کنند اما دشمنان، نه ملت ایران را شناخته‌اند و نه نظام اسلامی را زیرا به فضل الهی و با تلاش مسوولان و همت مردم، آنها در این بخش از طراحی خود، به‌طور کلی ناکام خواهند ماند‌. رهبر انقلاب به محور دوم نقشه دشمن یعنی فشار روانی اشاره کردند و با مهم دانستن این محور، افزودند: دشمن در این بخش از طراحی خود درصدد است نقاط قوت نظام اسلامی و عناصر اقتدار ملی را به نقاط ضعف و چالش‌برانگیز تبدیل کند تا ملت ایران نسبت به این نقاط قوت بدبین و دلسرد شوند‌. رهبر انقلاب اسلامی به عنوان نمونه، «پیشرفت‌های هسته‌ای» را یکی از نقاط قوت و افتخار فناوری و دانش کشور دانستند و گفتند: توانایی دانشمندان و متخصصان جوان کشور در تولید اورانیوم غنی‌شده‌ بیست‌درصد، در شرایطی که طرف مقابل انواع شروط و مشکلات را برای تامین اورانیوم بیست‌درصد جهت مصارف پزشکی مطرح کرده بود، نماد قدرت علمی و فناوری و یک نقطه قوت بزرگ ملی است که برای کشور مایه آبرو شد‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اکنون دشمن تلاش دارد تا با کار روانی و ریشه‌ای، این نقطه قوت ملی را به مساله‌ای چالش‌برانگیز تبدیل کرده و ملت را نسبت به آن بدبین کند‌.
ایشان «توانایی موشکی» را یکی دیگر از نقاط قوت و زمینه‌ساز «امنیت» کشور دانستند و افزودند: در دوران جنگ تحمیلی به‌دلیل آنکه ما سلاح دفاعی و توان موشکی نداشتیم، از شهرهای مرزی تا تهران شبانه‌روز، زیر آتش موشکی بودند اما اکنون با همت متخصصان جوان، ما به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده‌ایم و دشمن می‌داند که اگر یک موشک بزند، با ده موشک پاسخ خواهد گرفت‌. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: دشمن با یک عملیات روانی روی این نقطه قوت متمرکز شده است و متاسفانه عده‌ای هم در داخل، با او هم‌صدا شده‌اند‌. رهبر انقلاب اسلامی به یک نمونه از عملیات روانی دشمن اشاره کردند و گفتند: بیگانگان و عده‌ای در داخل در تبلیغات خود اینگونه وانمود می‌کنند که اگر ایران، شکل معیوبی از برجام را که درصدد تحمیل آن هستند، نپذیرد، جنگ خواهد شد، خیر این حرف دروغ است‌. رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برخی حرف‌های بعضی مسوولان اروپایی گفتند: به نظر می‌آید این دولت‌ها توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند، هم از فعالیت‌های هسته‌ای که نیاز قطعی آینده ایران است دست بردارد و هم محدودیت‌های تحمیل شده بر ایران را ادامه دهد اما آنها بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته‌ای‌. ایشان مسوولان سازمان انرژی هسته‌ای را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو (البته فعلا در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسایلی را که رییس‌جمهور دستور داده‌اند از فردای سخنرانی آغاز کنند‌. رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی مطالب مربوط به محور عملیات روانی دشمن خاطرنشان کردند: آنها تلاش دارند تا با جنگ روانی، ما از نقاط قوت و عناصر اقتدار ملی خود دست برداریم تا بیگانگان راحت‌تر بر کشور و ملت و سرنوشت آینده ما مسلط شوند اما ملت ایران، در مقابل این حرکت ایستاده است‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فشار عملی را سومین محور نقشه جاری دشمن در مقابله با ملت بزرگ ایران برشمردند و افزودند: برنامه قطعی دشمن این است که با سوءاستفاده از مطالبات مردمی، در کشور آشوب ایجاد کند اما سر آنها قطعا به سنگ خواهد خورد‌.
رهبر انقلاب در تشریح بیشتر این نقشه مزورانه افزودند: ممکن است در نقطه‌ای یا شهری، کارگران یا کسان دیگری از مردم مطالباتی داشته باشند، دشمن در این موارد با تعداد معدودی نفوذی و افراد خبیث و اشرار، سعی می‌کند اجتماع آرام مردم را به حرکت ضدامنیتی و آشوبگرانه تبدیل و نظام و ملت را بدنام کند‌.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توصیه موکد به مردم برای هوشیاری کامل در مقابل این نقشه دشمن تاکید کردند و گفتند: اعتقاد راسخ دارم دشمنان این بار هم کور خوانده‌اند و مردم عزیز با قدرت، شهامت و هوشمندی در مقابل این طرح و توطئه می‌ایستند‌.