لطمه «كينه‌توزي»و «خالي كردن دل مردم»

آرمان: «آن چیزی که مایه عزت مردم شد و سبب شد دشمنان از سر راه کنده شوند را یاد بگیرید. دوری کنید از هر کاری که کمرتان را می‌شکند و وحدتتان را از بین می‌برد. علی(ع) می‌گوید آن چیزی که قدرت ما را از بین می‌برد کینه توزی نسبت به هم، خط بازی، باند بازی، قدرت طلبی، جناح بندی و تهمت زدن است. غرور و باند بازی آدم را کر و کور می‌کند؛ دل مردم را خالی می‌کنیم تا طرف را بکوبیم. وقتی همه به هم می‌گویند این دزد است و آن دزد است، مردم در مورد آنها به اجماع مرکّب می‌رسند.» آنانی که به تفکر و مرام شیخ نور آشنا هستند با یکبار خواندن یا شنیدن این جملات در می‌یابند که ناطق نوری بار دیگر فضا را آنچنان ارزیابی کرده که نیاز است هشدارهای جدی به وضعیت کشور دهد. او به‌خوبی می‌داند و بارها تاکید کرده که وحدت رمز پیروزی کشور است و نباید با رفتارهایی فضا را به سمت دلسردی جامعه هدایت کرد چرا که در این صورت دود آن به چشم کل جامعه خواهد رفت. البته تنها ناطق نوری نیست که لازم می‌داند هشدار دهد و دلسوزان دیگری هم در مسیر او حرکت کردند مانند آیت‌ا... غرویان استاد شناخته شده حوزه که می‌گوید: «معتقدم در شرایط کنونی وضعیت به گونه‌ای شده است که دشمنان بهتر ما را به وحدت می‌رسانند تا خودمان؛ یعنی زمانی که فشارهای خارجی بر ما تحمیل و وارد می‌شود تازه آن موقع است که متوجه می‌شویم منافع و مصالح ما در معرض خطر قرار داد و بهتر است به وحدت، هماهنگی و انسجام ملی برسیم.» غرویان هم مانند ناطق نوری توصیه به وحدت می‌کند و آن را کلید موفقیت جامعه می‌داند.
یکصدا، حامی دولت
اما چه شده است که دلسوزان ترجیح دادند در ماه رمضان به‌ویژه در شب‌های قدر به این موضوع بپردازند و جامعه را به وحدت توصیه کنند. بی تردید برخی دلواپسان این روزها بدون توجه به وضعیت کشور بر طبل تضعیف دولت می‌کوبند و قائل به درک شرایطی مانند برجام و تحریم‌ها و... نیستند. برای آنها آنچه اهمیت دارد عدم موفقیت دولت اعتدال است تا از آن برای پاک کردن اذهان عمومی از عملکرد 8 ساله دولت مورد حمایت اصولگرایان به ریاست احمدی‌نژاد استفاده کنند. از سوی دیگر این دلواپسان بی تجربه تصور دارند با تخریب اصلاح‌طلبان و دولت اعتدال، انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی به سود آنها رقم خواهد خورد پس نیاز دارند به تخریب رقبای خود بپردازند اما غافل هستند که بر خلاف برخی تضورت، حافظه تاریخی ملت ایران قوی و قدرت تحلیل آنها زیاد است. در حالی که رئیس‌جمهور، ظریف و تیم مذاکره‌کننده درصدد دستیابی به منافع کشورمان در موضوع برجام هستند برخی هر آنچه در توان دارند برای اخلال در موفقیت برجامی که موفقیت کل ملت است، به‌کار می‌گیرند که این موضوع از دلایل هشدار بزرگان است چنان که غرویان اظهار کرد: «به هر حال مساله برجام در حال پیشروی است، همه باید یک صدا پشت دولت و مذاکرات با احتیاطاتی که مقام معظم رهبری اشاره کردند باشیم تا به هدف خود برسیم. راهی جز مذاکره با دنیای امروز نداریم، با برخوردهای تند، آهنین و خشک نمی‌توانیم اهداف خودمان را جلو ببریم. باید از روش‌های گفت‌وگو و مذاکره استفاده کنیم. چاره‌ای جز این نداریم که با دنیا در ارتباط باشیم اما باید حواسمان باشد فریب‌مان ندهند ما باید برای ارتباط تعقل و دقت را پیش از همه چیز در نظر داشته باشیم.»
علت شکست نخوردن


ناطق نوری به تبعات رفتارهای تخریبی دلواپسان هشدار می‌دهد به آنها یادآور می‌شود: «حضرت می‌فرماید وقتی بنی اسرائیل به اینجا رسیدند خداوند لباس عزت را از تنشان در آورد و نعمت‌های شیرین را از آنها گرفت و تاریخشان ماند که شما عبرت بگیرید.» وی با بیان اینکه امروز دشمنان به فکر ضربه زدن قطعی ما هستند، افزود: «در جنگ حتی کسی تانک به ما نمی‌داد و دشمن با موشک دوربرد تهران، اصفهان، دزفول، اهواز و شهرهای دیگر را می‌کوبید و ما موشک نداشتیم. آیت‌ا... هاشمی فرمانده جنگ و خطیب نماز جمعه بود و مردم شعار می‌دادند «هاشمی هاشمی، موشک جواب موشک». این مرد هوشمند با لبخندی جواب می‌داد که امام هنوز دستور باز کردن در انبار موشک‌ها را نداده‌اند؛ در حالی که موشکی نداشتیم.» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس هیچ کشوری به ایران موشک و امکانات نظامی همچون تانک و... نمی‌داد، تأکید کرد: «تجربه جنگ نشان داد باید متحد باشیم و خودمان (توان نظامی) داشته باشیم. جوانان غیرتمند ما در وزارت دفاع، سپاه و ارتش مردانه ایستادند و دانشمندان محقق و پژوهشگر ما کار کردند. امروز دشمن از این ترس دارد؛ چرا گفتند با شما صحبت می‌کنیم به شرط اینکه موشک نداشته باشید؟ تا آنها بتوانند ما را بزنند و نتوانیم از خودمان دفاع کنیم. اسرائیل می‌خواست پشت مرز ما بیاید اما با درایت رهبر انقلاب، ایران در منطقه فعال است و اسرائیل از این می‌ترسد.» وی اظهار کرد: «امیدواریم خداوند به ما توفیق وحدت کلمه عنایت فرماید. امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیاز دارد. علت اینکه در جنگ شکست نخوردیم وحدت بود. امروز هم به این وحدت نیاز داریم. هر حرکتی که دل مردم را خالی و ایجاد تفرقه کند ریختن آب به آسیاب دشمن است. امیدواریم ما قدر این وحدت را بدانیم.»