حمايت سراسري از فلسطين

آرمان: در هوای گرم مردم روزه‌دار سراسر کشور و برخی شهرهای جهان راهپیمایی روز قدس برگزار شد. روز قدس میراث همیشگی و ماندگار امام خمینی(ره) برای نمایش اتحاد مسلمانان و حمایت آنان از مردم مظلوم فلسطین است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. مردم روزه‌دار و خداجوی کشور، امسال نیز در هوای گرم و با زبان روزه در بیش از 900 شهر کشور گرد آمدند و مراسم روز قدس را برگزار کردند. در همین راستا مراسم روز جهانی قدس در پایتخت‌های بیشتر از 85 کشور جهان نیز برگزار شد و شرکت کنندگان یکصدا زیاده‌خواهی‌ها و ظلم‌های آشکار رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در تهران نیز این مراسم با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه، مقامات لشکری و کشوری از جمله فرماندهان نظامی و انتظامی، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی از جریان‌های مختلف در کنار مردمی برگزار شد که با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» اعلام حضور کرده بودند.
روحانی و تداوم راه
رئیس‌جمهور کشورمان که به دعوت رسمی شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، عازم چین بود درباره روز قدس و اهمیت آن اظهار کرد: اسرائیل باید بداند که همیشه غاصب سرزمین دیگران است و همیشه ستمگر و ظالم است و بداند یک ملت بزرگ دست از سرزمین آبا و اجدادی خودش برنمی‌دارد. مخصوصا این روز‌ها و این ایام، ظلم اسرائیلی‌ها به فلسطینی‌ها، روزافزون و مضاعف شده است. حسن روحانی قبل از آغاز مراسم روز جهانی قدس گفت: روز قدس امسال، قدس پرشکوه‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهد بود و به امید خدا مردم فلسطین روزی به سرزمین خودشان برخواهند گشت.
علی لاریجانی و احقاق حق


رئیس مجلس هم در جایگاه سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت که ملت ایران همواره برای حمایت همه جانبه از فلسطین پیشگام بوده است. علی لاریجانی ادامه داد: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی می‌خواهند ایران را در کنج قرار دهند ولی کاری نکنند که با کنج قرار دادن ایران باعث ناامنی خودشان شوند. وی در ادامه با بیان این‌که شرایط منطقه در مبارزه با رژیم صهیونیستی فراز و فرودهای زیادی داشته است، گفت: اما مجموعا نیروی مقاومت قدرت گرفته، طرح‌های سازش رنگ باخته و جریان مقاومت به‌عنوان تنها راه‌حل فلسطین رخ نموده است که اینها دستاوردهای کمی نیست. لاریجانی ادامه داد: حوادثی که در منطقه و صحنه بین‌المللی رخ داده شرایط متناقضی را برای اسرائیل به وجود آورده است. آنها فکر می‌کنند با وجود داعش، جبهه‌النصره و گروه‌های مختلف انرژی مسلمانان از بین رفته و سایش پیدا کرده و مقاومتی جدی در برابر اسرائیل نیست به همین خاطر می‌گویند در بهترین شرایط هستند، اما از سویی به خاطر قدرت یافتن مقاومت نگران هستند، چرا که امنیت لرزان دارند. وی با اشاره به طرح آمریکایی‌ها با عنوان «معامله بزرگ قرن» اظهار کرد: آنها می‌خواهند تعهداتی که در سازمان ملل برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده بود که آوارگان حق بازگشت دارند، مجتمع‌های یهودی نباید در کرانه باختری ساخته شود و حقوق فلسطینی‌ها باید احقاق شود را از بین ببرند و جایگزین آن به فلسطینی‌ها پول بدهند که بازگشت به سرزمین‌شان را فراموش کنند. با پول نمی‌توان شرافت و غیرت و وابستگی به سرزمین را از بین برد.
رئیس قوه قضائیه
آیت‌ا... آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد. تا در کنار مردم روزه‌دار انزجار خود را نسبت به رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشان دهد. به گزارش ایسنا، آیت‌ا... آملی لاریجانی نیز در راستای حمایت از مردم فلسطین، همراه با دیگر شهروندان تهرانی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد. رئیس قوه قضائیه و همراهانش از خیابان مظفر به سیل جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس پیوستند.
دیدگاه شخصیت‌ها
آیت‌ا... جوادی آملی استاد درس خارج حوزه علمیه در حاشیه راهپیمایی پرشور و گسترده روز قدس، از حضور حماسی مردم انقلابی ایران در صحنه قدردانی کرد. وی اظهار کرد: باید از امت اسلامی و مردم عزیز ایران تقدیر و تشکر کنیم که هوشیارانه در صحنه حضور پیدا کردند و پیام و راه امام راحل را ادامه می‌دهند. آیت‌ا... جوادی آملی با بیان اینکه فرهنگ اسلام و علوی ستم‌پذیر نیست، اظهار کرد: اسلام به مسلمانان اجازه نمی‌دهد که ستم پذیر باشند و ظلم را قبول کنند بلکه دستور به مقابله با ظلم می‌دهد.
ادامه صفحه6