یوزها در <لوکوموتیو> جام جهانی!



در کمتر از یک هفته مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه، حساسیت و هیجان شروع این مسابقات مهم، به اوج خود رسیده است. رقابت‌هایی که تیم ملی فوتبال ایران هم پنجمین حضور خود در آن را تجربه می‌کند و شاگردان کی‌روش امیدوارند اتفاقات خوبی برای‌شان رقم بخورد. اتفاقاتی که شروع آن از کمپ مجهز «لوکوموتیو» قهرمان لیگ روسیه بوده است.
 لیست تیم ملی


تیم ملی که اردوی خود را در کمپ بشیکتاش استانبول برپا کرده بود، دوشنبه گذشته به اردوی دو هفته‌ای‌اش در ترکیه خاتمه داد و کی‌روش هم اسامی 23 بازیکن حاضر در جام جهانی را اعلام کرد. در یکی دو روز منتهی به اعلام لیست نهایی از سوی کی‌روش، شایعاتی قوت گرفته بود مبنی بر اینکه سیدجلال حسینی به تیم ملی دعوت خواهد شد اما سرانجام نه خبری از دعوت کاپیتان پرسپولیس شد و نه‌ وریا غفوری مدافع راست آماده استقلال. البته مطابق با پیش‌بینی‌ها، علی قلی‌زاده از لیست نهایی خارج شد و به‌عنوان بازیکن میهمان، همراه تیم ملی به روسیه رفت تا در صورت آسیب‌دیدگی یکی از بازیکنان و تأیید فیفا جایگزین او شود.
تشکر از سیدجلال و آندو
اما برخلاف گمانه‌زنی‌ها کی‌روش تنها مراتب تقدیر و تشکر خود را از بازیکنانی چون آندرانیک تیموریان، سید جلال حسینی، وریا غفوری، کاوه رضایی، محمد انصاری، علی کریمی، عزت‌الله پورقاز، سعید آقایی و سوشا مکانی که نقش خطیری در صعود تیم ملی به جام جهانی داشته‌اند، ابراز کرد و در این میان سایت mykhel اعلام کرد که لیست نهایی سرمربی تیم ملی ایران برای جام جهانی برخلاف لیست اولیه هیچ سورپرایزی نداشت.
خوشامدگویی روس‌ها به زبان فارسی!
تیم ملی سه‌شنبه گذشته استانبول را ترک کرد و هواپیمای حامل بازیکنان و مربیان ایران ساعت 19:30 در فرودگاه ونوکووی مسکو به زمین نشست تا نخستین تیم حاضر در جام جهانی باشد که خودش را برای شروع مسابقات به خاک روسیه رسانده باشد و مورد استقبال هواداران نسبتاً پرتعداد ایرانی حاضر در فرودگاه مسکو قرار گرفت. در این میان توئیتر فیفا در واکنش به حضور ایران در روسیه به انگلیسی نوشت: «به روسیه خوش آمدید.» البته روس‌ها در کمپ تمرینی تیم ملی به زبان فارسی نوشته‌اند:«خوش آمدید.»
نکته جالبی که در خصوص محل تمرین تیم ملی می‌توان به آن اشاره کرد این است که جاده منتهی به کمپ تیم ملی، با بنرهایی تزیین شده و خوشامد به زبان فارسی، انگلیسی و روسی نوشته شده است. البته فضای کمپ تیم ملی در مسکو بسیار امنیتی است و مقابل در، دو مأمور پلیس با دستگاه ایکس ری ورود و خروج را کنترل می‌کنند.
نماینده فیفا و اهدای کاپ جام جهانی به کی‌روش
گفتنی است نمایندگان فیفا صبح پنجشنبه با حضور در کمپ تیم ملی در باشگاه لوکوموتیو به طور رسمی به اعضای تیم ایران خوشامد گفتند. در ابتدای این جلسه کلیپی از تاریخچه جام جهانی به نمایش درآمد و نماینده فیفا ضمن خیرمقدم به تیم ملی به نمایندگی از جیانی اینفانتینو رئیس فیفا، گفت که ایران با سرمربی‌اش به‌عنوان یکی از معتبرترین سرمربیان و با توانایی بازیکنانش بتواند نماینده فنی و فرهنگی خوبی برای مردم ایران باشد. پس از این صحبت‌ها، کاپ و نماد رقابت‌های جام جهانی به نمایندگی از تیم ملی ایران به کی‌روش و شجاعی اهدا شد. در پایان اسفندیار بهارمست، مدرس ایرانی داوری فیفا، آخرین قوانین داوری فوتبال و VAR را برای بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی تشریح کرد.
سقوط ایران در رده‌بندی فیفا
فدراسیون جهانی فوتبال رده‌بندی جدید این ماه را اعلام کرد که تیم ملی ایران با یک پله سقوط نسبت به ماه گذشته علاوه بر از دست دادن صدرنشینی آسیا به رده 37 جهان سقوط کرد و استرالیا به‌عنوان تیم اول آسیا معرفی شد.


بــــرش
کی‌روشِ جدی، کی‌روش خندان

کی‌روش در این روزها وجهه دیگری از خود را به نمایش گذاشته است. او هر چقدر که در تمرینات جدی است و طوری رفتار می‌کند که کسی از ایده‌های فنی و نحوه مهره چینی او باخبر نشود اما از سوی دیگر او در دیدار با رسانه‌ها و مصاحبه‌هایش خوش برخورد و خنده‌رو است و می‌خواهد روحیه بالای خود را نشان دهد. سرمربی تیم ملی درباره شرایط تیمش گفته است: «با تمام توان تلاش می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌شود هر چه دیرتر جام جهانی را ترک کنیم. قصد ما کمک به این واقعیت است تا بهترین جام جهانی فوتبال ایران را در تاریخ این رقابت‌ها رقم بزنیم.» کی‌روش درباره کمپ تیم ملی در روسیه هم این طور صحبت کرد: «هر بار که من کمپی را برای اقامت تیم ملی ایران در جام جهانی انتخاب می‌کنم، قبل از آن تیم آن باشگاه قهرمان لیگ آن کشور شده.(با خنده) در سال 2014، من باشگاه کورینتیانس را انتخاب کردم و امسال هم کمپ باشگاه لوکوموتیو مسکو در اختیار ایران است که توانست عنوان قهرمانی روسیه را کسب کند. بسیار خوشحالم که در خانه قهرمان روسیه هستیم و جایی بهتر از اینجا برای ما وجود نخواهد داشت.» وی ادامه داد: «ما در این لحظه هم خیلی خوشحال و مفتخر هستیم.هر مشکلی که داشته باشیم قطعاً از مشکلات تیم‌هایی که به جام‌جهانی صعود نکرده‌اند، راحت‌تر و کمتر است.»