هر روز به ۱۰ روستا گازرساني مي‌کنيم


مدير گازرساني شرکت ملي گاز گفت: شرکت ملي گاز نيروهاي پيمانکاران خود را توانمند مي‌کند تا از تخصص آنها در بخش‌هاي مختلف صنعت گاز به‌ويژه گازرساني درون شهرها و روستاها بهره‌مند شود.
سعيد مومني از واگذاري گازرساني به بخش خصوصي در آينده‌اي نزديک خبر داد و گفت: به‌تازگي تفاهم‌نامه‌اي بين شرکت ملي گاز ايران و سازمان فني و حرفه‌اي کشور امضا شد که بر اساس آن، سرمايه انساني پيمانکاراني که با شرکت ملي گاز همکاري مي‌کنند براي کسب مهارت و تخصص لازم از آموزش‌هاي مطابق استاندارد شرکت ملي گاز بهره‌مند مي‌شوند. 
وي با بيان اين‌که از تخصص اين نيروهاي پيمانکار در همه بخش‌هاي صنعت گاز کشور که قابليت برون‌سپاري داشته باشد، استفاده خواهد شد، افزود: اکنون ۲۳ شهر با هدف واگذاري گازرساني به بخش خصوصي در فهرست برون‌سپاري شرکت ملي گاز قرار گرفته‌اند تا بررسي و تاييد صلاحيت شوند.
مدير گازرساني شرکت ملي گاز با بيان اين‌که پيمانکاران مختلفي در شهرها و روستاها با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشترکان و پيشبرد طرح‌هاي گازرساني با شرکت ملي گاز همکاري مي‌کنند، اظهار کرد: برون‌سپاري‌هاي پراکنده در آينده‌اي نزديک تجميع مي‌شوند تا پس از انتقال گاز از پالايشگاه‌ها تا ورودي شهرها، گاز به بخش خصوصي تحويل شود و شرکت ملي گاز بر کيفيت عملکرد پيمانکاران نظارت عالي خواهد داشت.
گاز فرآورش شده و آماده براي مصرف، پس از خروج از پالايشگاه‌هاي گازي با خطوط انتقال گاز سراسري و انشعابات اين خطوط به همه استان‌ها و شهرستان‌هاي کشور منتقل مي‌شود، اما در ورودي هر استان، فشار گاز کاهش مي‌يابد و براي توزيع در شبکه گازرساني شهري و روستايي در اختيار شرکت گاز استاني قرار مي‌گيرد. به عبارتي ديگر، همه روند توليد، پالايش، انتقال و توزيع گاز طبيعي کشور در اختيار بخش دولتي است که با ارائه آموزش‌هاي تخصصي و مطابق استانداردهاي شرکت ملي گاز به پيمانکاران، مي‌توان از توان نيروهاي متخصص و حرفه‌اي در بخش‌هاي مختلف صنعت گاز کشور بهره‌مند شد.
اين اقدام نه تنها سبب افزايش اشتغال‌زايي در سراسر کشور مي‌شود، بلکه از تصدي‌گري دولت مي‌کاهد و بخش خصوصي را با هدف توسعه ملي توانمند مي‌کند.

هر روز به ۱۰ روستا گازرساني مي‌کنيم
حميدرضا عراقي مديرعامل شرکت ملي گاز ايران ميانه ارديبهشت ماه امسال از برنامه وزارت نفت براي گازرساني به 10 روستا در هر روز از سال 97 خبر داد و گفت: "يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي شرکت ملي گاز ايران تکميل توسعه شبکه گازرساني به روستاها تا 2 سال آينده است و در اين راستا شعار امسال شرکت ملي گاز اين است که هر روز 10 روستا را به شبکه گاز متصل کنيم."
در حالي که يک ماه از اين گفته معاون وزير نفت مي‌گذرد، سعيد مومني مدير گازرساني شرکت ملي گاز ايران از وعده شرکت ملي گاز به رئيس‌جمهوري به منظور تحقق اين برنامه خبر داد و گفت: مطابق وعده شرکت ملي گاز به رئيس‌جمهوري، تا پايان امسال هر روز به 10 روستا گازرساني مي‌کنيم.
مومني در گفتگويي که با رسانه رسمي‌وزارت نفت داشت، از گازرساني به 10 روستا در هر روز تا پايان امسال خبر داد و گفت: وزارت نفت و شرکت ملي گاز به رئيس‌جمهوري قول داده‌اند که هر روز 10 روستا را گازرساني کنند، ما همه تلاش خود را به کار مي‌گيريم تا نسبت به اين تعهد پايبند باشيم و آن را محقق کنيم. وي افزود: بر اساس برنامه‌ريزي شرکت ملي گاز، اکنون 5 هزار و 220 روستا در حال اتمام مراحل گازرساني هستند، افزون بر اين، 54 شهر نيز به‌زودي از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.