فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی

بخش خبری: سازمان های، نهاد‌ها و جمعیت‌های مختلف با صدور بیانه‌های جداگانه ضمن اعلام حضور در ویژه برنامه‌های بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی، از ملت ایران درخواست کردند با حضور در این مراسم با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید پیمان کنند.
مراسم بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی(س) عصر فردا 14 خرداد با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر برگزار می‌گردد.
این مراسم از ساعت 17 و 30 دقیقه با حضور جمعیتی بالغ بر 270 هزار زائر از استان‌های مجاور تهران نظیر مازندران، قم، اصفهان، سمنان، البرز برگزار می‌گردد تا روزه زائران دچار مشکل نشود.
البته مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی همانند سالهای گذشته در شهرها و مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار می‌گردد.


جامعه روحانیت مبارز به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: سلام بر خمینی، سلام بر 15 خرداد و سلام بر شهیدان و پیروان راه خمینی. حماسه خمینی و روزهای بزرگ خدا 15 خرداد، 22 بهمن، 14خرداد نقاط عطف تاریخ این ملت‌اند. حرکت الهی خمینی که حرکت از ظلمت به نور بود سرنوشت رهائی، شکوفائی و نجات ملت شریف ایران و امت اسلامی را رقم زد. ان اخرج قومک من الظلمات الی نور و ذکرهم بایام الله(ابراهیم-آیه 5)
هم او که پیوسته از 15 خرداد، 22 بهمن و روز قدس سخن گفت و آن‌ها را جاودانه کرد. امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و مصادف با لیالی قدر و روز قدس راه و کلام خمینی، مشعل فروزان عزت و عظمت این ملت است، چنانچه پیوسته فریاد کشید امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و چنین شد و چنین باد.
پیروان خمینی به همراه خلف صالح او مقام عظمای ولایت و رهبری در برهه حساس دیگری از تاریخ خود، با صلابت و استواری، هوشمندی و تدبیر، عزت و اقتدار، آرمان او را پاس می‌دارند و با الهام از او به آینده خود که راه حق و عدالت است سخت امیدوارند. الیس الصبح بقریب و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم
جامعه روحانیت مبارز به همراه ملت بزرگ، مومن، انقلابی، صبور و قهرمان ایران در مراسم یوم‌الله چهاردهم خردادماه، سالگشت رحلت آن مقتدای همیشه شاهد، حضوری چشمگیر خواهد داشت و فریاد مرگ بر ستمگران، مستکبرین و نظام سلطه و صهیونیزم را سر می‌دهد و دعای خالصانه خود را از حضرت احدیت مسئلت می‌دارد.
ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) نیز در اطلاعیه فراخوان مراسم 14 خرداد 1397 ضمن دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی جهت حضور گسترده در برنامه‌های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی‌(س)، اهم برنامه‌های 14 خرداد ماه و همچنین لیالی قدر حرم مطهر امام خمینی(س) را اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است:برگزاری آیین سالانه و با شکوه 14 خرداد در فضایملکوتی ماه میهمانی خدا و در پرتو فیوضات شبهای قدر در راه است. مراسمی که نمایش اوج قدرشناسی و تجلیل شما مردم مومن و با وفای ایران از منادی آرمانهایی است که 40 سال پیش برای تحقق آنها بپا خاستید و درحالی که بزرگترین قدرتهای جهان به مصاف آمده بودند در عین ناباوری جهانیان، پیروزی و تحقق نصرت الهی را درآغوش گرفتید و به گواهی صادقانه تاریخ، در طول 4 دهه گذشته نیز شما مردم با صفای ایران با هوشمندی و استقامتخیره‌کننده خویش تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب ساختید وآرزوی براندازی نظام اسلامیتان را بر دل آنان نهادید و در تمام این سالها، آموزه‌ها، رهنمودها و وصایای رهبر کبیر انقلاب اسلامی(سلام‌الله علیه) به مثابه درسنامه ایستادگی و استقامت، سربلندی و آزادگی و استقلال و اقتدار میهن عزیزمان مهمترین پشتوانه معنوی راه طی شده پرافتخارمان بوده است. شاهد این حقیقت: امنیت، اقتدار و پیشرفت‌های انکارناپذیر کشورمان در منطقه آشوب زده خاورمیانه است که خار چشم حسودان و دشمنان گردیده است.
اینک در آستانه چهل سالگی تاسیس نظام جمهوری اسلامی و در شرایطی که آمریکا در نهایت انزوای بین المللیبا اعتراف به شکست طرحهای گذشته‌اش دشمنی دیرینه خود با ملت ایران را علنی‌تر ساخته، بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازخوانی درسهای مکتب امام و مهمترین رمز موفقیت آن یعنی وحدت کلمه و اعتصام به حبل‌الله هستیم؛ همان اتحادی که کارکرد معجزه گونه آنرا در طوفان حوادث پس از پیروزی انقلاب و در 8 سال دوران دفاع مقدس و دیگر میدانهای سخت رویاروی با فشارها و توطئه‌های دشمنانمان در 40 سال گذشته بارها آزموده ایم.
آری، وحدت و همدلی آحاد شما ملت بزرگ ایران در برابر اقدامات خصمانه و رجزخوانیها و خیالپردازیهای اخیر دولت آمریکا و همپیمانان ذلیل منطقه‌ای آن، و همصدایی یکپارچه شما مردم سرافراز ایران با رهبری فرزانه و مسئولان دولت مورد اعتماد خویش در مصاف با شرایط جدید، پشتوانه‌ای نیرومند برای تثبیت حقوق حقه ایران و پیشبرد اهداف دیپلماسی عزتمندانه دولتمردانمان در منزوی‌تر ساختن بیش از پیش دولت متوهم آمریکا می‌باشد و بدون تردید به فضل الهی و با اعتماد به وعده‌های تخلف ناپذیر خداوند متعال، انشالله ملت بزرگ ایران از این میدان نیز همچون گذشته با سربلندی بیرون خواهد آمد.
گردهمایی میلیونی پیروان امام خمینی(س) در مراسم بزرگداشت 14 خرداد در سراسر کشور و در حرم مطهر آن عزیز راحل در سال جاری، عرصه نمایش این همدلی و همبستگی ملی است؛ همچنانکه طنین این حضور پرشکوه، پشتوانه‌ای است معنوی در آستانه برگزاری روز قدس در حمایت از مقاومت جانانه ملت مظلوم فلسطین که علیرغم سکوت و خیانتهای برخی دولتهای خود فروخته منطقه، در خط مقدم مقاومت در مقابل توطئه آمریکایی مصادره هویت قدس شریف و در برابر جنایتهای رژیم صهیونیستی فداکارانه به قیام برخاسته‌اند.
ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(سلام‌الله علیه) با دعوت از عموم طبقات شریف ملت، علما و فضلای اعلام، فرهنگیان و دانشگاهیان، خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و خصوصا جوانان پرشور و متعهد کشورمان برای شرکت در این مراسم معنوی و پرشکوه که با حضور سفرای کشورهای خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران و مسئولان عالیرتبه نظام و اعضای بیت شریف حضرت امام برگزار می‌گردد ضمن اعلام آمادگی برای ارائه خدمات به زائرین محترم و گرامیداشت مقدم یکایک شما زائران عزیز، به اطلاع میرساند: برنامه رسمی مراسم روز 14 خرداد از ساعت 17:30 در حرم مطهر با تلاوت آیات قرآن مجید و مداحی و عزاداری آغاز و سپس همگان از بیانات مهم و ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بهره‌مند خواهند شد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و گرامیداشت پنجاه و پنجمین سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد و در آستانه روز جهانی قدس پیامی صادر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: در این شرایط خطیر که نبرد بنیادین نظام سلطه و استکبار با محوریت رژیم شرور امریکا علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در میانه‌های پیچ بزرگ تاریخی وارد مراحل سرنوشت سازی شده است، باید تاکید کرد وصیت جاودان امام راحل(ره) در "پشتیبانی از ولایت فقیه" همچنان عامل اصلی ماندگاری انقلاب و آسیب ناپذیری کشور از هرگونه انحراف، توطئه و فتنه است؛ لذا به نمایندگی از آحاد نیروهای مسلح مقتدر،انقلابی و ولایت مدار به ملت شریف و سلحشور ایران اطمینان می‌دهم:
در این پیام تاکید شد:فرزندان غیرتمند شما در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج مستضعفین بر عهد دیرینی که با امامین انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر بسته‌اند، استوارند و با نصب العین قرار‌دادن منویات و فرامین فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را پشتوانه صیانت از استقلال،تمامیت ارضی و امنیت ملی، پیش‌روندگی انقلاب و نظام اسلامی، غلبه بر جاهلیت مدرن و نیل به دروازه‌های تمدن نوین اسلامی قرارداده و به فضل الهی در این مسیر مبارک برای پاسخ قاطع و کوبنده به هرگونه تهدید، تعرض و طمع‌ورزی دشمنان و بدخواهان لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.
در پایان، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات آحاد ملت روزه‌دار ایران اسلامی در ضیافت‌الله رمضان و لیالی مبارکه قدر از آنجا که "روز جهانی قدس" امسال در تلاقی با تحولات جدید مانند اقدام نکبت بار امریکا در انتقال سفارت این کشور به "بیت‌المقدس" و به رسمیت شناختن قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز جنایات صهیونیست‌های جلاد و کودک‌کش در به خاک و خون کشاندن مردم غزه و راه‌پیمایی "حق بازگشت"، از اهمیت مضاعفی برخوردار گردیده است، حضور انقلابی،توفنده و گسترده اقشار و آحاد مختلف ملت ایران در همراهی با مسلمانان جهان "در راه‌‌پیمایی سراسری روز جهانی قدس" برای حمایت از "آرمان قدس" و" انتفاضه فلسطین" خواهد توانست فتنه جدید امریکایی-صهیونیستی را با شکست مواجه ساخته و روند پیروزی فلسطینی‌های مظلوم و مقاوم و نابودی اسراییل غاصب و اشغالگر را سرعت بخشد.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)، و شهدای قیام و نهضت 15 خرداد، این ایام را یادآور روزهای سخت شکل‌گیری نهضت امام (ره) و عروج ملکوتی آن احیاگر بزرگ اسلام ناب محمدی (ص) و ملت‌های آزادیخواه و حق طلب به ویژه ملت ایران دانست.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان بیانیه خود ضمن تجدید عهد با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی(رحمه‌الله علیه) و تاکید بر حفظ مواریث ارجمند آن حضرت از جمله گفتمان "استکبارستیزی و سلطه ناپذیری" اصل مترقی "ولایت مطلقه فقیه" و "وحدت کلمه"، وصایای جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی را نقشه راه و سند راهبردی و آرمانی انقلاب اسلامی قلمداد کرده است.
300 پزشک و امدادگر به زائران حرم امام خدمات رسانی می‌کنند
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد مرکزی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) گفت: در مراسم 14 خرداد امسال بیش از 300 پزشک، امدادگر و پرستار به شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت بنیانگذار انقلاب خدمات رسانی می‌کنند.
سیدرضا معتمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در بحث بهداشت، در زمینه‌های بهداشت یخ، آب، مواد غذایی و افطار نظارت داریم، اظهار داشت: ناظران بهداشتی از ابتدای آماده‌سازی و طبخ مواد غذایی تا بسته‌بندی و توزیع در میان زائران حضور دارند و همه کارشناسان دانشگاه البرز در این زمینه درگیر و ناظر هستند.
وی تصریح کرد: در بخش درمان نیز سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران، سه بیمارستان صحرایی و نیروهای ارتش نیز به صورت مجزا در بیمارستانی صحرایی که در پارکینگ غربی به عنوان درمانگاه برپا می‌کنند فعالیت دارند و در مجموع 3 بیمارستان صحرایی، 11 درمانگاه و 300 پزشک، پرستار و امدادگر به زائران خدمات رایگان درمانی ارائه می‌دهند.
معتمدی ادامه داد: هلال احمر نیز حدود 300 نفر از امدادگران خود را به صورت پیاده در اطراف حرم امام(ره) مستقر می‌کند تا در صورت نیاز این نیروها به صورت چهار نفره با برانکارد مصدوم را به اولین آمبولانس یا مرکز درمانی منتقل کنند.
معاون عملیات اورژانس تهران، همچنین به زائران توصیه کرد که دفترچه‌های بیمه و داروهای مصرفی خود را همراه داشته باشند تا امدادرسانان در صورت بروز مشکل در جریان مصرف داروهای این افراد باشند.
وی گفت: البته در صورت روز مشکل سلامتی برای زائران، همه بیمارستان‌هایی که در طول مسیر قرار دارند، به صورت رایگان به درمان بیماران اقدام خواهند کرد.
همزمان با سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، درمانگاه سیار تامین اجتماعی در حرم مطهر امام خمینی(ره) مستقر می‌شود.این سازمان همانند سال‌های گذشته برای ایام ارتحال امام خمینی(ره)، خدمات ویژه‌ای از جمله؛ دو عدد چادر صحرایی، یک دستگاه آمبولانس و درمانگاه سیار با تجهیزات کامل برای بیماران پیش‌بینی کرده است.
همچنین باند هلی کوپتر بیمارستان تامین اجتماعی فیاض بخش برای ارائه کمک‌های امداد هوایی به زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) درحالت آماده باش کامل است.
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌های تردد و توقف در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را اعلام کرد.
وی با اعلام این مطلب که محدودیت‌های تردد در این مراسم از ساعت 13 روز دوشنبه مورخ 14 خرداد اعمال می‌شود، تصریح کرد: تردد خودروهای سنگین از محور جنوب به شمال جاده قدیم قم از پل قاسم‌آباد به سمت شمال ممنوع است و خودروها جهت ورود به تهران به‌سمت کمربندی ورامین هدایت خواهند شد. همچنین تردد خودروهای سنگین از محور شمال به جنوب شهید رجایی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع است و خودروها به سمت آزادگان غرب و شرق هدایت خواهند شد.
وی در همین رابطه افزود: تردد انواع خودروهای سنگین و شخصی به‌جز اتوبوس‌های مربوط به پارکینگ‌های 4،5،6 و 10 در بزرگراه شهید هاشمی از پل شهید صنیع‌خانی به سمت جنوب ممنوع است. همچنین تردد انواع خودروهای سبک و سنگین به‌جز اتوبوس‌های مربوط به پارکینگ‌های 4،5،6 و 10 در طول بلوار علامه عسگری حد فاصل سه‌راهی باقرشهر تا پل حرم مطهر در خلیج فارس ممنوع است.
مهماندار ادامه داد: تردد اتوبوس و مینی‌بوس در محور شمال به جنوب خلیج فارس از پل شهید کاظمی ممنوع است. به‌علاوه تردد کلیه خودروها به‌جز اتوبوس‌های مربوط به استان قم، در محور آزادراه قم-تهران از پل حسن‌آباد، وهن‌آباد و واوان به‌سمت تهران ممنوع است؛ لذا خودروهایی که قصد حرکت به سمت تهران را دارند می‌توانند وارد جاده قدیم قم شده و در ادامه به سمت تهران حرکت نمایند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره محدودیت‌های توقف در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: توقف در طول بلوار علامه عسگری حد فاصل سه‌راه باقرشهر تا خلیج فارس در مسیر رفت و برگشت ممنوع است. همچنین طول اتوبان خلیج فارس حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی و در ادامه تا پل کهریزک، رفت و برگشت مخصوصاً حد فاصل پل حرم مطهر تا عوارضی تهران-قم توقف ممنوع است.
مهماندار در این رابطه اضافه کرد: توقف در کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ‌های اطراف حرم ممنوع است. همچنین توقف اتوبوس‌ها در طول بزرگراه شهید هاشمی در مسیرهای رفت و برگشت حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی تا میدان ساعت ممنوع است.
شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از خدمات‌رسانی رایگان متروی تهران در سالروز ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) خبر داد.
بر این اساس باتوجه به تقارن مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با اولین شب قدر و مراجعه شهروندان به حسینیه‌ها و اماکن زیارتی برای مراسم احیا،متروی تهران و حومه از شامگاه روز یکشنبه 13 خردادماه 97خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند و به این منظور سرویس‌دهی شبانه در خطوط 1، 2، 3 و 4 متروی تهران از ساعت 23 تا 5:30 صبح روز بعد (دوشنبه 14 خردادماه 97)، با فاصله هر 30 دقیقه یک قطار انجام خواهد شد.
همچنین سرویس‌دهی رایگان متروی تهران در روز 14 خرداد همزمان با برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) انجام می‌شود.شهروندان و زائران می‌توانند از ساعت 5:30 دقیقه صبح تا پایان مراسم در تمامی ایستگاه‌های خطوط یک، دو، سه، چهار و پنج متروی تهران و حومه به‌صورت رایگان تردد کنند.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ساعت 13 روز دوشنبه 14 خرداد به منظور ارائه خدمات بهینه حمل ونقلی به زائران محترم برای عزیمت به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) امادگی کامل دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محل استقرار اتوبوس‌ها به این شرح است:
سامانه یک: چهارراه تهرانپارس - میدان نبوت - میدان رسالت
سامانه دو: میدان خراسان - پایانه خاوران
سامانه سه: شهرک محلاتی - جماران - چهار راه اشراق
سامانه چهار:میدان راه آهن- بازار دوم نازی آباد- جوادیه - میدان انقلاب اسلامی -ابوذر (همچنین سرویس رسانی به مسافرین شهرستانها از ایستگاه راه آهن تهران).
سامانه پنج: میدان آزادی – فلکه دوم صادقیه - شهرک شهید باقری - تهرانسر.
سامانه شش: میدان شهرری- فلکه سوم دولت آباد -خانی آباد - شهرک ولیعصر - یافت آباد - شاد آباد.
پس از پایان مراسم ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، شرکت کنندگان محترم را به مبادی اولیه برگشت خواهد داد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز از بکارگیری 120 دستگاه تاکسی برای خدمت رسانی به زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی خبر داد.
سایر اخبار این روزنامه
معاون رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران: شرکت‌های انگلیسی مشتاق ادامه همکاری با ایران هستند عزل و نصب‌های جدید پادشاه عربستان و تاسیس وزارت فرهنگ و پست جدید برای ولیعهد جوان وحشت رژیم صهیونیستی از توانمندی نظامی حزب‌الله لبنان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور: یارانه ارزی دارو حذف نشده است رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس: برخی به دنبال بازگشت سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولاد مبارکه خبر داد: رکورد شکنی کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه نفوذ مدعیان بی‌هنر رئیس ستاد مرکزی قدس و انتفاضه اعلام کرد برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در 900 شهر کشور انزوای کامل آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حملات نظامی امارات مطرح شد هشدار موشکی یمن به امارات؛ آمریکا یک قرن بعد ساعت کار مراکز اهدای خون در شب‌های قدر افزایش یافت یک فروند جنگنده اف-7 ارتش در اصفهان سقوط کرد فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی