در واکنش به حملات نظامی امارات مطرح شد هشدار موشکی یمن به امارات؛

ابوظبی از امروز دیگر امن نیست

نیروهای مسلح یمن در واکنش به اقدام امارات در هدایت عملیات نظامی در غرب یمن، هشدار داد که ابوظبی از امروز دیگر امن نیست و در تیررس موشک‌های یمن قرار داد.
سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز خطاب به سران امارات، به آنان هشدار داد که ابوظبی در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد.


امارات عضو ائتلاف سعودی علیه یمن است و علاوه بر اشغال جنوب یمن، هم‌اکنون هدایت عملیات نظامی علیه استان الحدیده در ساحل غربی یمن را بر عهده دارد.
به گزارش وبگاه شبکه یمنی «المسیره»، شرف لقمان ازسرمایه‌گذاران در دبی و ابوظبی خواست تا سخنان او را «جدی بگیرند» و هشدار داد که تشدید اقدامات امارات در ساحل غربی یمن اقدامات قوی‌تر و غیرمنتظره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در پی خواهد داشت.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «ابوظبی دیگر از امروز امن نیست و در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد»، توضیح داد که آنچه رسانه‌های ائتلاف سعودی درباره پیروزی خود در ساحل غربی یمن منتشر می‌کنند، پیروزهایی خیالی است و ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شده‌اند بیشتر مناطقی که در روزهای گذشته اشغال شده بود را پس بگیرند.
ائتلاف سعودی از 19 اردیبهشت، عملیاتی برای اشغال استان ساحلی الحدیده در غرب یمن که تنها شریان زندگی مردم یمن از چهار سال پیش تاکنون است را آغاز کرد.
به گفته شرف لقمان، نیروهای یمنی موفق شده‌اند همه مواضع اشغال شده در روزهای اخیر در غرب یمن را آزاد کنند و هم‌اکنون کار آزادسازی مناطقی مثل «حیس» و «الخوخه» در جریان است.
هشدار رهبر انصارالله
رهبر انصارالله یمن درباره اقدامات برخی سازمانهای نماینده استکبار جهانی که مامور تخریب وجهه جنبش‌های مقاومت در فلسطین و لبنان هستند و امت اسلام را به دست‌آموز شدن ترغیب می‌کنند، هشدار داد.
«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی که از تلویزیون «المسیره» پخش شد، گفت: برخی از علمای دینی، اسلامی ناقص و منحصر به ترک غیبت و سخن‌چینی را ارائه می‌دهند و باب جهاد آن را که بخش معظمی از قرآن به آن اختصاص یافته؛ نادیده می‌گیرند.
وی افزود: امت اسلامی اکنون به سوی دو مسیر سوق داده می‌شود یکی رام و دست‌آموز شدن و دیگری توحش کور که تکفیری‌های نماینده آن هستند. برخی از منتسبین به اسلام در جنایات، فسق و طغیانشان از یهودیان، نصاری‌ها و بودایی‌ها پیشی می‌گیرند.
رهبر انصارالله که طبق روال در شب‌های ماه مبارک رمضان، در تلویزیون المسیره درباره دغدغه‌های مختلف امت اسلامی سخن می‌گوید، جمعه شب اظهار داشت: امت اسلام باید از تمام توان لازم برای دفاع از خود مانند سایر امت‌ها برخوردار باشد. دشمن صهیونیست، هرگر نخواهد پذیرفت که هیچ طرف غربی یا اسلامی قدرتمند‌تر از او باشد یا به نوعی برتری نظامی آن را زیر سوال ببرد.
الحوثی تصریح کرد: با وجود مظلومیت ملت فلسطین، برخی سازمانها می‌آیند و از این ملت می‌خواهند که صلح‌طلب و آرام باشد!..چرا این سازمانها از آمریکا، غرب و اسرائیل نمی‌خواهند که خشونت و استفاده از سلاح‌های کشنده را کنار بگذارند؟
هلاکت پنج نظامی سعودی در عملیات نیروهای یمنی
نیروهای یمنی جمعه شب در حمله به مواضع نظامیان سعودی در جیزان عربستان پنج تن از نیروهای آن‌ها را کشتند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، نیروهای یمنی در منطقه «معایین» در محور عملیاتی جیزان عربستان پنج نظامی سعودی را از پا در اوردند.براساس این گزارش، یگان توپخانه ارتش یمن نیز، مواضع نظامیان سعودی در روستای القریه و ارتفاعات الرمضه در استان جیزان عربستان را هدف قرار دادند.
نیروهای یمنی همچنین با دفع عملیات مزدوران سعودی و سودانی در گذرگاه علب واقع در استان عسیر عربستان خسارت شدیدی به آن‌ها وارد کردند.
ازسوی دیگر جنگنده بمب افکن‌های عربستان روز جمعه در چند نوبت شهرستان رازح واقع در استان صعده یمن را بمباران کردند که در این حمله، یک غیر نظامی یمنی کشته و سه تن زخمی شدند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران: شرکت‌های انگلیسی مشتاق ادامه همکاری با ایران هستند عزل و نصب‌های جدید پادشاه عربستان و تاسیس وزارت فرهنگ و پست جدید برای ولیعهد جوان وحشت رژیم صهیونیستی از توانمندی نظامی حزب‌الله لبنان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور: یارانه ارزی دارو حذف نشده است رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس: برخی به دنبال بازگشت سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولاد مبارکه خبر داد: رکورد شکنی کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه نفوذ مدعیان بی‌هنر رئیس ستاد مرکزی قدس و انتفاضه اعلام کرد برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در 900 شهر کشور انزوای کامل آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حملات نظامی امارات مطرح شد هشدار موشکی یمن به امارات؛ آمریکا یک قرن بعد ساعت کار مراکز اهدای خون در شب‌های قدر افزایش یافت یک فروند جنگنده اف-7 ارتش در اصفهان سقوط کرد فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی