وحشت رژیم صهیونیستی از توانمندی نظامی حزب‌الله لبنان

روزنامه رای الیوم در گزارشی به توانمندی‌های حزب‌الله لبنان و وحشت رژیم صهیونیستی از این گروه پرداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم، براساس تحلیلی که نشریه «اخبار اسرائیل» در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است در پی ورود نیروهای حزب‌الله لبنان به سوریه، در رژیم صهیونیستی و جهان گزارش‌هایی از خطر حمله این نیروها به شمال سرزمین‌های اشغالی منتشر شد.
همچنین گفته شد که در صورت وقوع جنگ، اعضای حزب‌الله در لبنان باقی نخواهند ماند بلکه جنگ را به داخل مناطق فلسطین اشغالی خواهند کشاند و شهرک‌های یهودی نشین را اشغال خواهند کرد و پایگاههای ارتش اسرائیل را هدف قرار خواهند داد. آنها از تجربیاتی که در جنگ سوریه کسب کرده‌اند استفاده خواهند کرد.
در این گزارش آمده است جنگ سوم لبنان در راه است و با گذشت زمان جدی‌تر می‌شود. این جنگ، ده‌ها برابر سخت‌تر از جنگ دوم لبنان خواهد بود. این پایگاه اینترنتی اسرائیلی افزود: در جنگ بعدی تمرکز حملات [حزب الله] بر تل‌آویو خواهد بود. حزب‌الله انبار عظیمی از موشک در اختیار دارد که محتوی 100 تا 150 هزار فروند موشک است. حزب‌الله در جنگ دوم لبنان بین یک تا دو هزار موشک به اسرائیل شلیک کرد.


حزب‌الله همچنین طی سالیان گذشته تجربیات عملیاتی بسیاری کسب کرده و از ابزارهای جنگی تازه‌ای استفاده کرده است. اکثر مسئولان دستگاههای امنیتی اسرائیل متفق القول هستند که جنگ سوریه موجب شده است جنگ حزب‌الله واسراییل به تعویق بیفتد. اما جنگ سوریه درحال پایان یافتن است و ممکن است اعضای حزب‌الله مقاومت در برابر اسرائیل را از سرگیرند.
تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرده است براساس گزارشهای نهادهای اطلاعاتی و تصاویر ویدئویی به دست آمده از عملیات نیروهای حزب‌الله در سوریه، حزب‌الله از دهها تانک تی 72 استفاده کرده است. این تانک مجهز به توپ 125 میلی متری و سیستم مسلح سازی خودکار است. حزب‌الله همچنین از دهها تانک تی 62 و تی 55 قدیمی روسی استفاده کرده است. حزب‌الله شماری از این تانکها را از نیروهای ارتش جنوب لبنان [مزدوران سابق آنتوان لحد] به غنیمت گرفته و شماری دیگر از آنها را از سوریه دریافت کرده است. نیروهای حزب‌الله همچنین صدها دستگاه زره پوش در اختیار دارند.
تلویزیون اسرائیل همچنین اعلام کرده است نیروهای حزب‌الله صدها موشک دوش پرتاب ضد هوائی در اختیار دارند که از جمله شامل موشک‌های استینگر و موشک‌های SA-16 و SA-18 روسی است.
در این گزارش آمده است: حزب‌الله همچنین در جنگ سوریه تجربه استفاده از موشک‌های ضد زره را کسب کرده است. اگر هریک از نظامیان اسرائیلی در دوره آموزشی یک یا دو موشک ضد زره شلیک کرده باشند هر یک از نیروهای حزب‌الله در دوره آموزشی مقدماتی بیش از 15 موشک شلیک کرده‌اند و در جنگ سوریه بسیار بیشتر تمرین کرده‌اند و دستاوردهای بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند.
یک افسر ارشد ارتش اسرائیل که نامش فاش نشده است گفت: انبارهای تجهیزات رزمی حزب‌الله تنها مسئله نگران‌کننده برای فرماندهان اسرائیلی نیست. آنچه بیش از هر چیز دیگر نگران‌کننده است تجربه جنگ در سوریه است. رزمندگان حزب‌الله نحوه اقدام در چارچوب عملیات رزمی گسترده مشترک را آموخته‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران: شرکت‌های انگلیسی مشتاق ادامه همکاری با ایران هستند عزل و نصب‌های جدید پادشاه عربستان و تاسیس وزارت فرهنگ و پست جدید برای ولیعهد جوان وحشت رژیم صهیونیستی از توانمندی نظامی حزب‌الله لبنان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور: یارانه ارزی دارو حذف نشده است رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس: برخی به دنبال بازگشت سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولاد مبارکه خبر داد: رکورد شکنی کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه نفوذ مدعیان بی‌هنر رئیس ستاد مرکزی قدس و انتفاضه اعلام کرد برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در 900 شهر کشور انزوای کامل آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حملات نظامی امارات مطرح شد هشدار موشکی یمن به امارات؛ آمریکا یک قرن بعد ساعت کار مراکز اهدای خون در شب‌های قدر افزایش یافت یک فروند جنگنده اف-7 ارتش در اصفهان سقوط کرد فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی