مایکل مور با مستند جدیدی کاخ سفید را هدف می‌گیرد کاری می‌کنم ترامپ پشیمان شود

مستندساز سرشناس امریکا جزییات پروژه‌ای را افشا کرده که در آن دونالد ترامپ و رزان بار کمدین راست‌گرای امریکایی را که در روزهای اخیر جنجال‌ساز شده، هدف قرار داده است. مور گفته طی چند ماه گذشته مشغول کار بر روی «پروژه‌ای مخفی» بوده که با این دو چهره سرشناس عرصه سیاست و سرگرمی امریکا در ارتباط است و کاری خواهد کرد که از دیدار با او پشیمان شوند.
هنرپیشه سریال «رزان» چند روز پیش در توییتی نژادپرستانه یکی از دستیاران سیاهپوست رئیس جمهوری سابق آمریکا را با میمون مقایسه کرده بود. او از هواداران دونالد ترامپ است و اتفاقا در سریالش هم نقش یکی از طرفداران رئیس جمهوری آمریکا را بازی می‌کند.
به نوشته ددلاین، مستندساز برنده اسکار به تازگی ویدئویی در صفحه فیسبوک و توییترش به اشتراک گذاشته که او و ترامپ در اواخر دهه 1990 مهمان تاک‌شوی رزان بار بودند. در این کلیپ، هر سه نفر مشغول بحث درباره «من و راجر» ساخته موفق مور هستند، فیلمی که نگاهی انداخته به عواقب تصمیم راجر اسمیت مدیر عامل جنرال موتورز و تعطیلی چندین کارخانه در فلینت میشیگان.
ترامپ در اشاره به ساخته مور می‌گوید: «خارق‌العاده‌ست، عاشق کاری‌ام که در این فیلم انجام داده. اگر جای راجر بودم نه تنها از این فیلم خوشم می‌آمد بلکه ازش لذت هم می‌بردم. امیدوارم هیچ‌وقت (مور) این بلا را سر من نیاورد.»


در پایان، بعد از فید شدن تصویر تاک شو، لینک سایت شخصی مور روی پس‌زمینه‌ای سیاه به نمایش در می‌آید. توییت مور همراه با این متن منتشر شده: «من رزان را می‌شناسم. ترامپ را هم می‌شناسم. و به زودی هر دو از این‌که مرا می‌شناسند پشیمان خواهند شد ...»
سریال رزان به مدت ده سال تا ۱۹۹۷ از شبکه ای بی سی پخش می‌شد. به تازگی تهیه‌کنندگان این شبکه تلویزیونی با جمع کردن هنرپیشه‌های سابق، به نوعی ادامه سریال را ساختند. فصل اول از دوره جدید این سریال از تلویزیون پخش شد اما به دلیل بدنامی اخیر این کمدین در فضای رسانه، ای بی سی تولید فصل دوم را لغو کرده است. استقبال از فصل اول سریال چنان خوب بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در یک تماس تلفنی به رزان بار تبریک گفت. شبکه ای ‌بی سی نوشته توییت خانم بار «مشمئز کننده، تهوع‌آور و مخالف ارزش‌های ماست و ما تصمیم گرفتیم سریالش را متوقف کنیم.»
مور پیش‌تر در توییترش اظهارنظر نژادپرستانه رزان را «نفرت‌انگیز» و «توهین‌آمیز» خوانده بود. مستندساز 64 ساله امریکایی هفته گذشته در روز دستگیری واینستین، تصویری از تهیه‌کننده بدنام هالیوود را در توییترش منتشر کرده و در توضیح آن نوشته بود: «فارنهایت 25/5» که اشاره به تاریخ دستگیری واینستین در 25 ماه مه دارد.