انصارالله: بازرگانان این تهدید را جدی بگیرند /ابوظبی دیگر امن نیست

سرویس خارجیامارات و عربستان مدتی است بندر مهم یمن یعنی «الحدیده» را هدف حملات خود قرار می‌دهند تا بدین ترتیب به تسلط انقلابیون یمن بر آن پایان دهند. این شهر مهم که تنها راه ارتباط یمن با دنیای خارج است تحت تسلط انصارالله است و ائتلاف سعودی به شدت به دنبال‌اشغال آن است. در حالی که نیروهای تحت حمایت عربستان و امارات تلاش می‌کنند به سوی شهر مهم و بندری الحدیده، حرکت کنند، ژنرال شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن به دولت امارات درباره تشدید درگیری‌ها در ساحل غربی یمن هشدار داد که ابوظبی از این پس امن نخواهد بود و در تیررس موشک‌های ارتش یمن قرار خواهد داشت.
 به گزارش ایسنا، وی که با خبرگزاری «سبأ» یمن صحبت می‌کرد از سرمایه‌گذاران در دوبی و ابوظبی نیز خواست تا این صحبت‌ها را جدی بگیرند. سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد اقدام امارات در تشدید جنگ در ساحل غربی یمن، با پاسخی قدرتمندتر و غیرقابل پیش‌بینی از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی مواجه خواهد شد. وی درباره درگیری‌ها در ساحل غربی نیز گفت، ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند بخش عمده‌ای از مناطقی که طی روزهای اخیر توسط‌اشغالگران گرفته شده بود را بازپس بگیرند. شرف لقمان ضمن رد اخبار منتشر شده درباره پیشروی‌های ائتلاف سعودی در این مناطق اظهار داشت: «هر اخباری که در رسانه‌های متجاوزان در این باره منتشر می‌شود، یک پیروزی خیالی است.»
از سوی دیگر، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع «دولت نجات ملی یمن» وابسته به انصارالله تاکید کرد: «قهرمانان نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی در کمین عناصر متجاوز برای دفاع از استان الحدیده و ساحل «التهامی» و بندر حیاتی آن هستند که شریان حیات مردم یمن محسوب می‌شود... این یک گزینه استراتژیک است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و ما آب‌های دریای سرخ را به گورستان‌اشغالگران و متجاوزان و آرزوهای استعمارگرایانه آنها در ساحل غربی تبدیل می‌کنیم.»
انهدام کامل یک گردان
خبر دیگر اینکه، یک منبع نظامی در وزارت دفاع «دولت نجات ملی» اعلام کرده نیروهای انصارالله با‌تانک نیروهای عربستان در منطقه «تبة الرمضة» در جیزان را هدف قرار دادند. این منبع افزود، همچنین توپخانه انصار الله یک تجمع نیروهای ارتش عربستان در شرق منطقه «وادی القصب» در جیزان و همچنین یک مکانیسم نظامی در شرق منطقه «جحفان» را هدف قرار داد. رسانه‌های عربستان نیز به شکل رسمی از کشته شدن هشت سرباز سعودی در درگیری‌های مرزی با نیروهای انصار الله خبر دادند. از سوی دیگر، وزارت دفاع یمن هم اعلام کرده که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور یک گردان کامل از متجاوزان و مزدوران آنان را در استان ساحلی الحدیده یمن نابود کردند.